قاهره از پیشنهادات سودان درخصوص پرونده سد النهضه حمایت می نماید

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه به نقل از الیوم السابع، وزارت خارجه مصر امروز چهارشنبه بیانیه ای را در مورد بحران سد النهضه صادر کرد. این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: قاهره از پیشنهادات سودان در مورد سد النهضه حمایت به عمل می آورد.

قاهره از پیشنهادات سودان درخصوص پرونده سد النهضه حمایت می نماید

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه مصر در بیانیه خود همچنین تأکید نموده است: ما معتقد هستیم که اتحادیه قاره آفریقا باید بر فرایند مذاکرات در مورد حل و فصل بحران سد النهضه نظارت داشته باشد.

وزارت خارجه مصر در ادامه بیانیه مذکور عنوان نموده است: قاهره معتقد است که بحران سد النهضه باید به وسیله رسیدن به یک توافق قانونی و الزام آور حل و فصل شود؛ به گونه ای که منافع تمامی کشورهای درگیر این بحران تأمین شود.

پیشتر نیز رئیس جمهور مصر سخنانی را در مورد سد النهضه مطرح نموده بود. عبدالفتاح السیسی در این خصوص تأکید نموده بود: بحران سد النهضه باید یک توافق قانونی میان طرف های مختلف حاصل کند؛ توافقی که بتواند خواسته ها و حقوق مصر را تأمین کند.

رئیس جمهور مصر در ادامه توضیح داد: توافقی که می بایست میان سه کشور مصر، اتیوپی و سودان در مورد سد النهضه حاصل شود، باید الزام آور باشد به گونه ای که تمامی طرف ها به آن عمل نمایند.

سودان و اتیوپی فرایند آبگیری از سد النهضه را شروع و اعلام نموده اند این فرایند 3 سال به طول خواهد انجامید. این درحالی است که مصر درخواست نموده است فرایند مذکور در طول مدت زمان 10 سال انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قاهره از پیشنهادات سودان درخصوص پرونده سد النهضه حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاهره از پیشنهادات سودان درخصوص پرونده سد النهضه حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید