آدرس زیر را دنبال کنید، به بهشت رامسر می رسید!

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، جنگل دالخانی

در استان مازندران و در نزدیکی شهر رامسر یکی از دست نخورده ترین و بکرترین منطقه ها جنگلی ایران جا خوش نموده است، جایی که با درختان در هم تنیده، جنگلی غرق در مه و آب و هوایی بی نظیر تداعی بهشت است نام این بهشت زمینی جنگل دالخانی است که در 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع است و چه عاشق طبیعت باشید و چه کوهنوردی، سرسپرده به این منطقه می شوید. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم به این رویای واقعی سفر کنیم و تجربه ای خوش از گشت و گذار در آن به دست بیاوریم.

آدرس زیر را دنبال کنید، به بهشت رامسر می رسید!

جنگل دالخانی که به آن جنگل دالیخانی هم می گویند در 30 کیلومتری جنوب شرقی شهر رامسر واقع شده است، ارتفاع این جنگل بکر و زیبا از سطح دریا 800 متر است و غلظت مهی که در آن وجود دارد به میزان ای بالاست که بیشتر آن را شبیه به یک تابلو در بوم نقاشی نموده است و نکته جالب تر آن که این جنگل فاصله بسیار کمی از دریا حدود 10 کیلومتر دارد در نتیجه در ارتفاعات دالخانی که قرار بگیرید، چشم اندازی بی نظیر از دریا خواهید داشت. محور این جنگل از ابتدای جاده میرزا کوچک خان آغاز می گردد و در ادامه این جهت به ییلاق های زیبایی مثل گلین می رسید.

خروجی این جنگل در جاده رامسر به تنکابن واقع شده است و از جهتهای مختلفی می توانید به این جنگل برسید که شاید بهترین جهت به خصوص از کسی که از شهر دیگری به این منطقه می خواهد برود جهتی که از سمت رامسر به آن منتهی می گردد باشد چون سر راست ترین جهت است. برای رسیدن به دالخانی از جهت باید بعد از اینکه به شهر رامسر رسیدید به جاده رامسر به تنکابن وارد شوید، بعد از طی مسافتی 7 کیلومتری به سه راهی جنت رودبار می رسید و بعد از طی مسافتی حدود 22 کیلومتر هم به جنگل دالخانی.

خوشبختانه به علت محافظت های خوبی که از این منطقه جنگلی شده است هم تمیز است و هم بکر مانده است، اینجا خبری از زباله نیست و در تمام طول راه هم سطل زباله وجود دارند و پرسنل هایی که مسئول نظافت منطقه هستند. این تقریبا اولین ویژگی بارزی است که بعد از ورود به دالخانی نظرتان را جلب می نماید و همین باعث شده تا جهت بیش از میزان زیبا و تمیز به نظر برسد انگار که تا قبل از آن هیچ انسانی به آن جا قدم نگذاشته است…

شاید این همه زیبایی و بکر بودن وسوسه تان کند تا شب را در این جنگل بکر اقامت کنید و کمی از آلودگی ها دور باشید و در آغوش طبیعت بمانید، هوای تازه تنفس کنید و غرق در این شاهکار بهشتی شوید اما پیشنهاد می کنیم این کار را نکنید چرا که هم حیوانات مختلفی مثل شغال در این منطقه وجود دارند و هم اینکه مجبورید با حشرات مختلف دست و پنجه نرم کنید، از طرف دیگر باید با امکانات کامل چادر در آن جا بمانید جدای از همه این ها اگر مخصوصا با خانواده سفر نموده اید پیشنهاد می کنیم به جای اقامت در این جنگل به منطقه های اطراف بروید که می توانید اقامت گاه ها و ویلاهای خوب با قیمت مناسبی پیدا کنید. هوای این جنگل در تمام فصل ها معتدل و البته در زمستان سرد هست. به همین علت حتی اگر در فصل تابستان به آن جا بروید نیازی به کولر نخواهید داشت اگر هم تصمیم گرفتید در زمستان به جنگل دالخانی سفر کنید حتما لباس و پوشش گرم همراهتان ببرید.

در طول راه در صورتی که بخواهید چیزی بخورید می توانید به راحتی یک رستوران و غذاخوری محلی را پیدا کنید و طعم یک غذای محلی خوشمزه را بچشید و البته در بین راه هم می توانید در هوای خنک جنگل آش میل کنید. در خصوص حیواناتی که در این جنگل زندگی می نمایند اطلاعات خیلی درستی در دست نیست هر چقدر که گفته شده که شغال ها از حیوانات بزرگی هستند که در این جنگل زیست می نمایند اما در خصوص پوشش گونه های مختلف گیاهی باید گفت که گیاهان مختلفی در این جنگل رشد می نمایند و پوشش گیاهی بسیار متنوع است گیاهانی مثل ازگیل، شاه بلوط، تمشک، فندق، گوجه جنگلی و.. از جمله آن هاست.

بعد از بازدید از این جنگل زیبا می توانید راهتان را به سمت یکی از ییلاق های اطراف یا به سمت شهر زیبای رامسر پیش بگیرید و چند روزی را هم در آن جا بمانید. می توانید به سمت رامسر عروس شهرهای شمال ایران بروید، جایی که طبیعت مسحور نماینده اش چشم ها را به خود خیره می نماید، شهری با طبیعت چشم نواز در کنار اقامتگاه ها و ویلاهای شیک جایی که بسیاری از افراد بر این عقیده اند که جز معدود شهرهایی در ایران است که توانسته طبیعت و زندگی انسانی را به خوبی در کنار هم نگه دارد و تعادل را حفظ کند. این شهر سرسبز که در حاشیه دریای خزر هم قرار گرفته است تماشای های زیادی را در خود جای داده است و همین موضوع باعث شده تا در لیست بهترین مکان های گرشگری ایران قرار بگیرد. در این جا نگاهی کوتاه و مختصر به تعدادی از معروف ترین جاذبه های رامسر می اندازیم:

جواهر ده: جواهر داه نام روستایی سبز و زیبا در رامسر است که البته در فاصله 26 کیلومتری از آن واقع شده است و جدای از طبیعت بسیار زیبایی که دارد، تماشا خانه های روستایی و مردمانی که در کوچه های گلی آن گذران زندگی می نمایند واقعا تماشایی است. این روستا چند تماشای تاریخی هم دارد.

تله کابین رامسر: رامسر بزرگ ترین تله کابین ایران را دارد جهتی زیبا که از کناره های ساحل دریا آغاز می گردد و به ارتفاعات جنگلی می رسد و تنها تله کابینی در خاورمیانه است که دریا را به جنگل می رساند!

ییلاق جنت رودبار: این ییلاق در 60 کیلومتری رامسر واقع شده است و به خاطر گل گاوزبانش معروفیت دارد یکی از منطقه ها تماشایی ایران که پوشیده از جنگل های انبوه و چشم میزانای بی نهایت زیبایی است.

منبع: الی گشت

به "آدرس زیر را دنبال کنید، به بهشت رامسر می رسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدرس زیر را دنبال کنید، به بهشت رامسر می رسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید