آب و هوای استانبول

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، آب و هوای استانبول، یکی از عوامل برجسته در جذب گردشگران است. این شهر با تنوع فصول سال و تأثیر دریای سیاه و دریای مرمره، آب و هوایی متغیر دارد.

آب و هوای استانبول

از تابستان گرم و خشک گرفته تا زمستان سرد و مرطوب، هر فصلی جذابیت های خاص خود را در استانبول به ارمغان می آورد. سواحل در فصول گرمسیری به تفریحات دریایی و آبی اختصاص دارد در حالی که در زمستان، اسکی و فعالیت های زمستانی رونق دارد. بهتر است قبل از خرید بلیط استانبول به تهران از علی بابا، این مقاله را تا آخر بخوانید.

آب و هوای یک منطقه، یکی از عوامل مهمی است که در مشخص جاذبه های گردشگری آن نقش بسزایی دارد. استانبول، با وجود تاریخ غنی و مکان های تماشای فراوان، بعلاوه به علت آب و هوای خاص خود، به یکی از مقصدهای محبوب گردشگران تبدیل شده است. در این مقاله، به آنالیز آب و هوای استانبول و تأثیر آن بر جاذبه های گردشگری این منطقه می پردازیم.

استانبول در بهار

استانبول، در کشور ترکیه قرار گرفته و به عنوان مرکز مالی و فرهنگی این کشور شناخته می گردد. با وجود وقوع فصول مختلف در سال، آب و هوای استانبول تحت تأثیر تقابل دریا سیاه و دریای مرمره قرار گرفته است. این عامل باعث می گردد که آب و هوای این منطقه متغیر باشد.

بهار در استانبول از اوایل آپریل شروع می گردد و بسیار دلپذیر است. دما معتدل است و رطوبت کمتری نسبت به تابستان دارد. این فصل برای بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی استانبول مانند مسجد آبی، موزه آیاصوفیه و کاخ توپ کاپی مناسب است.

بارندگی در بهار کاهش می یابد اما شب ها کمی خنک تر است. اگر بهار به استانبول می روید حتما از منطقه بسفر بازدید کنید و در زمان گشت و گذار در شهر از زیبایی گل های لاله لذت ببرید. استانبول در بهار میزبان کنسرت و جشنواره های بسیاری است که مسافران زیادی را به این شهر می کشاند.

استانبول در تابستان

از اواخر ماه ژوئن (خردادماه) تابستان در استانبول شروع می گردد و تا اواخر آگوست (مردادماه) ادامه دارد. تابستان های استانبول گرم و خشک است و گاهی دما به بیش از 30 درجه سانتیگراد می رسد و رطوبت نیز نسبتاً بالاست. در ماه های تیر و مرداد بارش باران به کمترین اندازه می رسد و گردشگران کمتری به استانبول سفر می نمایند و شما می توانید با هزینه کمتری به این شهر زیبا سفر کنید.

تابستان فصل لذت بردن از تفریحات آبی سواحل استانبول است. اگر تابستان به این شهر سفر می کنید علاوه بر لذت بردن از شنا و قایق سواری، باید کشتی سواری در تنگه بسفر را تجربه کنید. شب های تابستان استانبول زنده و شاد است، شما می توانید عصرها به گشت و گذار شهری بروید و از تفریحات شبانه استانبول لذت ببرید. این شرایط آب و هوایی، استفاده از سواحل شهر را برای تفریحات تابستانی مناسب می نماید. ساحل های بزرگی مانند کیلیملی، فلوریا، و بوروم استانبول را در تابستان پر از گردشگران می نماید.

استانبول در پاییز

از اوایل سپتامبر (اوایل مهرماه) پاییز شروع می گردد و تا اواخر نوامبر (آذرماه) ادامه دارد. سفر پاییزی به استانبول انتخاب مناسبی است چراکه آب و هوایی مشابه تهران دارد. گردشگران زیادی برای سفر به استانبول، پاییز را انتخاب می نمایند چراکه هوا معتدل و خنک است. شما می توانید در پاییز علاوه بر لذت بردن از تفریحات آبی از پیاده روی و هوای مطبوع شهر لذت ببرید و بعلاوه تازه ترین ماهی آب شور را در رستوران های شهر امتحان کنید.

استانبول در زمستان

استانبول زمستانی سرد و مرطوب دارد و به همین علت شهر میزبان جهانگرد کمتری است. زمستان در استانبول از دسامبر (دی ماه) شروع شده و تا فوریه ادامه دارد. زمستان زیبایی خاصی به چهره استانبول می بخشد البته برای سفر زمستانی باید لباس های گرم، همراه داشته باشید.

استانبول زمستانی، مقصد محبوبی برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی مانند اسکی و اسنوبرد است و شما می توانید برای تجربه ورزش های زمستانی به ایستگاه های اسکی معروف مانند اولوداغ و کارتاپه بروید. مسافران بسیاری برای بهره مندی از تخفیف های کریسمسی و خرید در حراج، زمستان را برای سفر به استانبول انتخاب می نمایند.

برترین زمان برای سفر به استانبول

آب و هوای استانبول یکی از جذابیت های اصلی این شهر است. تنوع فصول و تأثیر آن بر فعالیت های گردشگری، به جهانگرد ها فرصت می دهد تا برترین زمان برای بازدید از استانبول را انتخاب نمایند. بعلاوه، تأثیر آب و هوا در فرهنگ و سبک زندگی مردم محلی، یک تجربه بی نظیر برای گردشگران به ارمغان می آورد.

استانبول در تمامی فصل ها میزبان گردشگران بسیاری است اما انتخاب برترین زمان سفر به استانبول به موارد زیادی بستگی دارد. بهار و پاییز به علت آب و هوای معتدل، پرطرفدارترین فصل در میان مسافران است. گردشگرانی که در پی تجربه تفریحات و ورزش های آبی هستند، تابستان را برای سفر انتخاب می نمایند. در این میان سفر زمستانی به استانبول کم هزینه تر است و امکان تجربه ورزش های زمستانی را برای مسافران فراهم می نماید.

بنابراین برای برنامه ریزی سفر به استانبول باید به آب و هوا توجه کرد. انتخاب زمان مناسب برای سفر و تجربه فصول مختلف استانبول، تجربه ای کامل و بی نظیر را برای گردشگران فراهم می نماید. بعلاوه، در هر فصل، جاذبه های گردشگری و فعالیت های متنوعی وجود دارد که به تمام سلایق و علاقه مندی ها پاسخ می دهد.

سخن آخر

قبل از برنامه ریزی برای سفر به استانبول و تعداد روزهای سفر و خرید بلیط استانبول به ایران باید درباره آب و هوای آن بدانید. اگر می خواهید ورزش های آبی را امتحان کنید، باید در اواخر بهار و فصل تابستان به ترکیه سفر کنید. سفر زمستانی به استانبول هزینه کمتری دارد و برای تماشا جاذبه های تاریخی نیازی به ایستادن در صف های طولانی نیست.

منبع: همشهری آنلاین

به "آب و هوای استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید