خوشگذرانی در شانگهای ، 10 مورد از بهترین جاهای دیدنی شانگهای

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، شانگهای نه تنها یکی از محبوب ترین شهرهای دنیا است بلکه قلب تپنده فرهنگ نیز به شمار می رود. با ما همراه شوید تا در ادامه این پست با 10 مورد از بهترین فعالیت ها و جاهای دیدنی شانگهای بیشتر آشنا شویم.پکن و هنگ کنگ را فراموش کنید؛ شانگهای نه تنها یکی از محبوب ترین شهرهای دنیا است بلکه قلب تپنده فرهنگ نیز به شمار می رود. شهری با تاریخچه غنی و مرکز فعالیت های هنری که مقصدی بی نظیر برای گردشگری و خرید به شمار می رود. مشابه شهر شانگهای نه تنها در چین بلکه در هیچ نقطه دیگر دنیا وجود ندارد. علاوه بر آن، دسترسی بسیار آسانی نیز دارد چرا که شرکت هواپیمایی Virgin Atlantic پرواز مستقیم از هیترو به شانگهای دارد.شانگهای که در دهانه رود یانگ تسه ساخته شده است از دیرباز دروازه ای بین قلب زمین های زراعتی چین با دنیا بیرون به شمار می آمد.حتی زمانی که ورود به باقی نقاط کشور برای افراد بیگانه ممنوع شده بود، شانگهای یک بندر آزاد بود که مملوء از تاجران، مبلغین مذهبی، روشنفکران، صنعتگران، جاسوسان و افراد خارجی بود که آمده بودند تا شانس خود را در این شهر امتحان کنند. در سفر به شانگهای امروزی، این شهر هیجان انگیز که با مشارکت همه این افراد ساخته شده است، برای جلب توجه هر گردشگری با هر سلیقه ای برای خوشگذرانی در شانگهای موارد شگفت انگیزی برای ارائه دارد.

خوشگذرانی در شانگهای ، 10 مورد از بهترین جاهای دیدنی شانگهای

معبد جینگ آن

قدیمی ترین جاهای دیدنی شانگهای معبد جینگ آن است که قدمت آن به سال 247 قبل از میلاد برمی شود. در سفر به شانگهای به لطف وجود آسمان خراش ها و فروشگاه های خرید بزرگ، ترافیک و چراغ های روشن شهر، به راحتی می توان فراموش کرد که تاریخچه شهر شانگهای به هزاران سال پیش برمی شود. بنابراین برای خوشگذرانی در شانگهای با بازدید از معبد آرامبخش و صلح جوی بودا (Buddhist Temple)، این عظمت و قدمت شانگهای را به خود یادآور شوید.معبد از ابتدا در این مکان قرار نداشت و در قرن سیزدهم بود که از شهر سوجو به شانگهای منتقل شده و از آن زمان تا به حال چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است. در این معبد چندین تالار بزرگ، مجسمه های بودای 1500 ساله، مجسمه هایی از جنس چوب وافور، ناقوس هایی از جنس مس و بزرگترین الماس بودا موجود در چین، در این معبد واقع شده است.معبد درست بالای ایستگاه معبد جینگ آن که تقاطع سیستم مترو شانگهای، قرار گرفته بنابراین برای خوشگذرانی در شانگهای بازدید از این معبد از نمونه جاهای دیدنی شانگهای با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سفر به شانگهای هم بسیار آسان است.

موزه شانگهای

شما می توانید در سفر به شانگهای در موزه شانگهای بهترین مجموعه های تاریخی موجود در کشور چین را پیدا کنید. در برخی از گالری های این موزه کشفیات وابسته به علم باستان شناسی موجود است. البته برای طرفداران هنرهای تجسمی و کاربردی، جذابیت واقعی حکاکی های باستانی، خطاطی ها و مجسمه های برنزی هستند.بیش از 120 هزار اثر در این موزه که دارای 11 گالری جداگانه و چندین سالن نمایشگاه موقت است، به نمایش در می آیند. نظیر موزه های بزرگ دیگری همچون لوور یا بریتانیا، نباید انتظار داشته باشید که بتوانید از تمام بخش های این موزه در یک روز بازدید داشته باشید بنابراین می بایست گالری های مورد علاقه تان را برای بازدید اولویت بندی کنید. برای بیشتر افراد این اولویت بندی شامل گالری الماس، مجسمه ها و سرامیک می باشد.

M50

در سفر به شانگهای شاید مانند یک بزرگراه به نظر برسد اما M50، منطقه هنرهای معاصر شانگهای محسوب می شود. محله که دارای بیش از 100 استادیو هنرمندان، بوتیک و گالری های هنری خصوصی منحصر به فرد هستند. ShangArt و OV Gallery، نام های بزرگی در عرصه هنر معاصر چین محسوب می شوند (دربرابر نام هایی همچون Damien Hirst و Tracy Emin قرار می گیرند) اما حتی اگر بودجه خرید آثار را ندارید می توانید در استادیو ها قدم بزنید و هنرمندان را در حال کار بر روی آثار هنریشان را ببینید. این منطقه از جاهای دیدنی شانگهای احساس آرامش خاصی دارد و بسیاری از هنرمندان و دانشجویان در انبارها، کارخانه ها و سایر واحدهای صنعتی این منطقه مشغول به کار و زندگی هستند.

گردش با کروز بر روی رودخانه هانگ پو

سفر به شانگهای مانند بسیاری از شهرهای دیگر، شانگهای نیز از داخل آب نمایی کاملا متفاوت دارد بنابراین ارزش این را دارد که گردشی با کروز بر روی رودخانه هانگ پو داشته باشید. تورهای گردش با کروز روزانه همراه با راهنما وجود دارند اگر با آنها همراه شوید می توانید از تاریخچه بازرگانی این شهر و همچنین قدمت بناهای ساخته شده در امتداد ساحل آگاه شوید. چرا که همانطور که می دانیم از دیرباز یک سوم تجارت سالانه چین در شانگهای انجام می شود.اما با فرارسیدن شب، شانگهای ظاهری کاملا متفاوت به خود میگیرد، ظاهری که به نوعی آرام و رمانتیک تر است. کمپانی کروزهای Shanghai Huagpu River Cruise تور های گردش با کروز شبانه نیز برگزار می کند و همچنین تعدادی از شرکت های قایقرانی تورهای گردش با کروز همراه با شام برگزار می کنند بنابراین شما می توانید در حالی که به آرامی از کنار چشم انداز ها شهر عبور می کنید، شام خود را صرف کنید.

رستوران Ultra Violet

به ندرت یک رستوران جای خود را در لیست 10 مکان برتر یک شهر باز می کند اما Ultra Violet یک رستوران معمولی نیست و در حال حچیزی اضر رتبه 42 را در بین بهترین رستوران های جهان دارد. سرآشپز پل پایرت در آنچه که طعم دیوانه وار می نامد پیش قدم است؛آنچه که میکسی از یک وعده غذایی بسیار خوب به همراه تکنولوژی چند حسی است. هر شب فقط 10 صندلی برای پذیرایی از مهمانان وجود دارد بنابراین می بایست حتما از پیش رزرو کرده باشید اما با وجود بیست وعده غذایی منحصر به فرد در منوی این رستوران، شما اوقاتی فراموش نشدنی را در این مکان در سفر به شانگهای سپری خواهید کرد.

گذرگاه The bund

از نمونه جاهای دیدنی شانگهای مسیری ساحلی است که در امتداد رودخانه هانگ پو واقع شده است. این مسیر دارای 52 ساختمان بی نظیر تاریخی است که دارای سبک های معماری متفاوت از جمله رومانسک و گوتیک، رنسانس و نئوکلاسیک، می باشند. از برجسته ترین ساختمان های این مسیر از جاهای دیدنی شانگهای می توان به نسخه ای از Big Ben در خانه گمرک (Customs House) و دفتر مرکزی HSBC اشاره کرد که به عنوان لوکس ترین بنایی که بین کانال Suez و تنگه Bering واقع شده است، شناخته می شود.بهترین راه برای بازدید کامل از The Bund، قدم زدن در امتداد خیابان است. درب بسیاری از ساختمان های این مسیر برای بازدید عموم باز می باشند و اگر تمایل داشتید میتوانید برای بازدید وارد آن ها شوید. هتل The Fairmont Peace Hotel یک شاهکار هنری دکو است که مملوء از لوستر و طلا می باشد. فروشگاه های رولکس در داخل ساختمان قدیمی Jardine Matheson قرار دارند و مجتمع The Peninsula Shanghai دارای معماری گنبدی شکل، 5 رستوران عالی و سالن اسپا و ماساژ است.

مجموعه باغ های کلاسیک سوجو

این مجموعه باغ عملاً در خارج از شانگهای واقع شده است اما برای یک سفر به شانگهای یک روزه دسترسی آسانی دارد. این مجموعه از نمونه جاهای دیدنی شاگهای که جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می شود، شامل 9 باغ است که قدمت آن ها به بیش از هزار سال پیش بازمی شود.هدف طراحان اصلی این مجموعه بازسازی چشم انداز ها طبیعی به صورت مینیاتوری بود اما این باغ ها همچنین جلوه ای از فلسفه و حکمت وابسته به چین به شمار می روند. این مجموعه به عنوان بهترین باغ چین شناخته می شود که از قرن دوازدهم ساخته شده و شامل عمارات و پل هایی است که روی استخر و جزیره های به هم متصل شده، قرار گرفته اند. ما شیفته باغ کوچک اما رمانتیک Couples Retreat Garden هستیم که از طریق کانال و از طریق قایق در سفر به شانگهای شما قابل دسترسی است. علاوه بر آن، باغ Lion Grove Garden نیز دارای یک غار زیرزمینی باشکوه و تخته سنگ هایی به شکل شیر است.

French Concession

برای سفر به شانگهای هنگامی که برای اولین بار افراد خارجی برای زندگی به شانگهای آمدند، در رابطه با مکان هایی که می توانستند به آن ها رفت و آمد داشته باشند، محدودیت هایی داشتند. French Concession مکانی بود که منطقه مجاز محسوب می شد و افراد خارجی اجازه ورود به آن را داشتند. این منطقه حال و هوای بین المللی و معماری وابسته به قرن بیستم میلادی خود را همچنان حفظ کرده است. برای بازدید از گالری ها، کافه های هنری، بوتیک ها و اجراهای موسیقی و نمایش در فضای باز به این منطقه بیایید. این منطقه شانگهای در مقابل منطقه Shoreditch لندن قرار می گیرد با این تفاوت که محیط نسبتاً معقول و شاداب تری دارد.

باغ Yu

از نمونه جاهای دیدنی شانگهای باغ Yu در شهر قدیمی شانگهای، پناهگاهی برای آرامش در میان هرج و مرج این شهر است. قدمت این باغ که در کنار معبد City God Temple (وقف روح های نگهبان شهر شده است) ساخته شده است، به دوران سلسله پادشاهی مینگ در قرن شانزدهم میلادی برمی شود.درب های باغ Yu از سال 1780 برای بازدید عموم گشوده شده اند و از آن زمان تا به حال چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است. عمارت مخصوص گوش دادن به صدای امواج که تصویر آن در یک استخر آب منعکس شده است، بسیار مناسب عکسبرداری است. برای خوشگذرانی در شانگهای همچنین می توانید در این باغ از سنگ های الماس، پل های خمیده، مجسمه های اژدها و ماهی های کپور پرورشی منطقه بازدید کنید.

چایخانه Fenghui Tang

چای, نوشیدنی خدایان است و همانطور که چینی ها از 5 هزار سال پیش آن را درست کرده و می نوشیدند، بنابراین حداقل یک یا دو نکته درباره این محبوب ترین نوشیدنی جهان می دانند. از این چایخانه برای خوشگذرانی در شانگهای بازدید کنید تا تجربه یک مسترکلاس درباره چای را داشته باشید. این چایخانه مجلل انباشته از طراحی ها، تصویرگری ها و سوقات چینی می باشد. همچنین، یک بخش مخصوص مزه کردن و نمونه برداری وجود دارد که شما می توانید در آن جا انواع مختلف چای را بنوشید و درباره خواص آنها و روش تهیه آن ها یاد بگیرید. اگر ذائقه شما آمادگی اش را دارد، منوی چای های چینی را که از Pu-erh تخمیر شده (گفته می شود برای کاهش وزن مناسب است) گرفته تا چای یاسمن معطر را برای خوشگذرانی در شانگهای امتحان کنید.

چطور به شانگهای برویم؟

در سفر به شانگهای شما Virgin Atlantic پرواز های مستقیم از London Heathrow به شانگهای دارد و مدت زمان پرواز حدوداً 11 ساعت و 25 دقیقه می باشد.

منبع: همگردی

به "خوشگذرانی در شانگهای ، 10 مورد از بهترین جاهای دیدنی شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشگذرانی در شانگهای ، 10 مورد از بهترین جاهای دیدنی شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید