آیا مصری ها واقعا 3000 سال پیش به آمریکا سفر کرده بودند؟

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، برخی افراد ـ که البته تعدادشان هم زیاد نیست ـ ادعا می کنند که مصری ها زمانی در آمریکا زندگی می کردند.

آیا مصری ها واقعا 3000 سال پیش به آمریکا سفر کرده بودند؟

به گزارش راهنماتو، برخی گزارش ها آن قدر خشمگین کننده است که نمی توان خیلی ساده آن ها را باور کرد؛ با این حال، همین داستان ها هنوز حکایاتِ تاریخیِ جالبی تلقی می شوند.

اما هیچ کدام شان به اندازه داستانی که شامل مصر باستان، گرند کنیون در اِریزونا و احتمال لاپوشانی مؤسسه سیمسونین در واشنگتن، که احتمالاً با همکاری دولت ایالات متحده صورت گرفته، جالب نیست.

یک جستجوی ساده اینترنتی صد ها سایت را می آورد که به دروغ از دورانی در گرند کنیون صحبت می کنند که اهرام و طراحی های هیروگلیف مصری در آن ها پیدا شده است.

برخی حتی پا را فراتر گذاشته و می گویند که اشیاء باستانی مصری نیز در این مکان کشف شده است و مؤسسه سیمسونین با همکاری دولت آمریکا وجودِ این محوطه و اطلاعات مربوط به آن را، به دلیلِ اهدفِ شوم، انکار می کند.

این ادعا ها آن قدر دور ازذهن است که به سختی می توان دلیلِ باارزشی برای تحقیق کردن درباره آن ها پیدا کرد. با این حال، هرچه بیش تر به این گزارش ها نظر می کنیم، پرسش های بی پاسخِ بیش تری باقی می مانند. احتمالاً خیلی بعید است که مصری ها در گذشته های دور از ایالات متحده بازدید کرده باشند، اما چرا چنین چیزِ عجیبی اصلاً شایعه شده است؟

هیروگلیف با پتروگلیف؟ مسئله این است!

با فرض اینکه فرض بنیادین این داستان غلط باشد، آیا ممکن است که احتمالاً چیزی عجیب در گرند کنیون وجود داشته که باعث شده گردشگرانِ غیرمتخصص آن را با مصر اشتباه بگیرند؟ برای مثال، کاملاً امکان دارد شخصی با دانش اندک درباره تاریخ، نقاشی های ثبت شده روی دیواره غار های بومیان آمریکای شمالی یا پتروگلیف های قدیمی تر را با هیروگلیف اشتباه گرفته باشد.

واضح است که بیشتر الفبا ها و نظام های ثبت زبانِ نوشتار در سراسر جهان با تصویر شروع شدند و حتی امروز در جهانی مدرن، اگر شخصی بخواهد یک رویداد یا یک منظره را به طور کامل و یک باره خلاصه کند، می تواند از نقاشی برای بیان آن استفاده کند و حتی روشِ آسان تر عکس گرفتن از آن رویداد است. چرا هیچ عکسی از این واقعه وجود ندارد؟

داستان از کجا شروع شد؟

در 5 آوریل سال 1909، یک مجله به نامِ Arizona Gazzete مطلبی با این عنوان منتشر کرد: کاوش در گرند کنیون؛ رازِ گودال بزرگ برملا شد؛ یافته های چشم گیر حاکی از مهاجرت مردمانی از شرق است. این مقاله شامل شهادت فردی به نامِ جی. ای کین کید بود که می گفت به تنهایی به روی رودخانه های گرین و کلرادو سفر کرده و شواهدی از وجود یک تمدن باستانی که احتمالاً مربوط به مصر باستان است، در آن ها پیدا کرده است.

کین کید مدعی شده بود در این مکان تونل های حکاکی شده در میان صخره ها، چندین غار و شهری را پیدا کرده که حاوی چندین مومیایی هستند و مقبره ای را پیدا کرده که مجسمه ای درحالتِ چهارزانو روی آن نشسته، که در هر کدام از دست هایش یک گل نیلوفر آبی وجود دارد.

او هم چنین ادعا کرده بود که هیروگلیف های مصری، چندین سلاح جنگی و ابزاری از جنس مس با نوک های تیزی به سختیِ فولاد پیدا کرده است. کین کید مدعی شده بود که 50000 نفر در این غار ها زندگی می کرده اند.

این داستان هم چنین تأکید می کند که باستان شناسی از مؤسسه سیمسونین به نامِ اِس. اِی جوردن به همراه کین کید به محل رفته تا آن جا را بررسی کند. اما، به نظر می رسد که مجله Arizona Gazzete تنها نشریه ای است که مطلبی درباره این موضوع در آن زمان منتشر کرده است. سیمسونین هر نوع ارتباطی با این موضوع را رده کرده و هیچ سندی مبنی بر وجودِ خارجی افرادی به نام کین کید یا جوردن نیز در دسترس نیست.

روزِ کم خبری برای یک نشریه

یکی از معروف ترین نظریه ها درباره چگونگی ساخته شدن این داستان می گوید که روز پنجم آوریل سال 1909، روز کم خبری برای نشریه Arizona بود و وبلاگ ساعت زنانه این نشریه برای آنکه فروش را بالا ببرند خلاقیت به خرج دادند.

یک نظریه دیگر می گوید که این داستان ها احتمالاً دروغ آوریل بوده اند. بهرحال منطقه گرند کنیون بار ها مورد کاوش باستان شناسی قرار گرفته است و بقایای تمدن های پیشین، شامل بقایایِ ظروف سفالی در آن یافت شده است. بیش تر از 400 محوطه مربوط به بومیان آمریکایی در پارک ملی گرند کنیون پیدا شده که قدمتِ آن ها به 12000 سال قبل باز می گردد.

بعید است مؤسسه ای که خودش را ملزم به یادگیری و فهم تاریخ کرده است، چنین کشفِ مهم و بزرگی را مخفی نگه دارد. اما تاهمین امروز برخی گمان می کنند که مؤسسه سیمسونین بنا به دلایلی مثلِ هراس از بازنویسی تاریخ ـ بهرحال ورود مردمانی از خاورمیانه به آمریکا در حدود 4000 هزار قبل کل تاریخ را وارونه می کند ـ ماجرا را کلاً لاپوشانی کرده است.

یا شاید این دو پروفسور چیز های شگفت انگیزتر و خارق العاده تری پیدا کرده بودند!

منبع: فرارو

به "آیا مصری ها واقعا 3000 سال پیش به آمریکا سفر کرده بودند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مصری ها واقعا 3000 سال پیش به آمریکا سفر کرده بودند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید