عجایب ناشناخته دنیای باستان - قسمت اول

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، شباهت بین تمدن های باستانی

تحقیقات و آنالیز های بسیاری بر روی آثار باستانی سرتاسر جهان صورت می گیرد و بسیاری از این تحقیقات هنوز برای مردم فاش نشده است. در این میان شباهت بین تمدن های باستانی ماجرایی بسیار اعجاب آور و گنگ است! کسی نمی داند که چگونه تمدن های باستان با اینکه هزاران کیلومتر با یکدیگر فاصله داشته اند و حتی گاهی بر روی قاره های جداگانه ای زندگی می نموده اند، شباهت در میانشان وجود داشت. به عنوان مثال زیگورات ها همیشه برای دانشمندان و تاریخدانان جزو عظیم ترین سوال ها بوده اند. چگونه ممکن است ملتی مانند مایاها بناهایی همانند قوم بابل در بین النهرین بسازند؟! مجله خبرنگاران در این مطلب 10 شباهت بین تمدن های باستانی را در دو مطلب و به صورت دو قسمتی معرفی می نماید تا بیشتر شما را به فکر فرو برده و متعجب نماید.

عجایب ناشناخته دنیای باستان - قسمت اول

عجایب ناشناخته جهان در جهانی باستان چیست؟

شاید برخی از قسمت های تاریخ گذشتگان و باستانی ما انسان ها احتیاج داشته باشد که دوباره نوشته گردد. راجع به حلقه های پیوستگی بین فرهنگ ها بیشتر تحقیق گردد. رمز و رازهای پیشرفت فناوری در جهانی باستان هنوز ناشناخته است. اینکه انسان چگونه به تکنولوژی ذوب فلزات دست یافت و توانست بی نهایت ابزار و اشیای فلزی بسازد و هنرمندی منحصر به فردی را به نمایش بگذارد. هنری که شاید بسیاری از هنرمندان امروزی نیز قادر به انجام آن نباشند. تکنولوژی از دست رفته پیشرفته ای در جهانی باستان وجود داشته که دانش امروزی قادر به شرح آن نیست! نمونه ای از بسیاری از این آثار را در ملت های مختلف و بسیار دور از هم را به شما معرفی می کنیم.

گیره های فلزی باستانی

در بسیاری از بناهای باستانی، گیره های فلزی باستانی یافت شده است. این گیره ها، همانند آنچه که در معماری و بازسازی امروزی به دم چلچله ای ها و شاهد ها معروف بوده، هستند. سنگ های روی هم چیده شده ای که به مگالیت ها معروف هستند، بناهای عبادی قدیمی و بسیاری از بناهای باستانی این گیره های فلزی را دارند. باستان شناسان با آنالیز بناهای سرتاسر جهان به آنچه که باعث شباهت بین تمدن های باستانی در استفاده از گیره های فلزی مشابه شده، متعجب شدند! این گیره های فلزی، یکی از عظیم ترین رازهای باستانی حل نشده در تمام طول تاریخ است. سوالی که تاریخ دانان و باستان شناسان در این زمینه مطرح می نمایند، سوال زیر است:

چرا سازندگان بناهای باستانی برای به هم چسباندن سنگ های عظیم بلوکی در کنار یکدیگر، از گیره های کوچک فلزی استفاده می کردند؟

چگونه این تکنولوژی به مصر باستان، مردمان قبل از کلمبیایی پرو و کامبوج (مایاها) رسید؟ آن هم در هزاران سال پیش!

این دو کشور در دو قاره جداگانه و بسیار دور از هم قرار داشتند. در نتیجه تبادل اطلاعات بین آن ها بسیار ناممکن می رسد. چه کسی به مردمان باستان در این مناطق استفاده از این تکنولوژی را آموزش داده است؟!

  • این گیره ها کجا دیده شده است؟

استفاده از گیره های فلزی که درون شیارهای T شکل قرار می گرفتند، در تیاهوآناکو (Tiahuanaco)، اولانتای تامبو (Ollantaytambo)، کوریکانچا (Koricancha) و مکان هایی مانند یوروک رومی (Yuroc Rumi) و ویلکابامبا (Vilcabamba) استفاده شده است. از این اسم های عجیب و غریب تعجب نکنید. این ها نام سایت های باستانی کشف شده در سرتاسر قاره ها هستند.

برخی از آن ها در کشورهای پرو (اینکاها)، بولیوی، اکوادور و حتی مصر قرار دارند. این گیره های فلزی با وجود شباهت بین تمدن های باستانی به جز بناهای گفته شده، در دیگر مکان ها مانند پارتنون، بناهای یافت شده در بین النهرین، مصر و کلمبیا یافت شده اند.

  • دلیل استفاده از گیره های فلزی باستانی

برخی دانشمندان گفته اند که این گیره ها، تنها در مراسم های مذهبی استفاده می شد. برخی از محققین می گویند که گیره های فلزی باستانی، سنگ های عظیم را در کنار یکدیگر نگه می داشت. در نتیجه به راحتی می توانستند آن ها را در کنار یکدیگر قرار دهند. در این صورت این بلوک های سنگی عظیم در جابه جایی ها از یکدیگر جدا نشده و به درستی در جای خود قرار می گرفتند. در این زمینه چندین آزمایش انجام شد.

جالب ترین و تعجب آور ترین موضوع دیگری که در خصوص گیره های فلزی استفاده شده این است که دو بلوک سنگی بسیار سنگین تر از یک بلوک سنگی می شوند. با این حساب چگونه آن ها را جا به جا می نمودند؟ در جهانی پیشرفته امروزی و با وجود ماشین های مدرن، ما انسان ها، هنوز قادر به حرکت دادن چنین وزنی از سنگ ها نیستیم!

اهرام و زیگورات ها

تمام اهرام که به شکل زیگورات ها هستند، برای اهداف نامعلومی ساخته شده اند که ما قادر به شرح دلیل آن نیستیم. بسیاری از مردم جهان زمانی که حرف از اهرام می گردد، به یاد مصر می افتند. هر چند که اهرام مصر یکی از شناخته شده ترین جاذبه های جهان است که هر ساله گردشگران بسیاری به آن سفر می نمایند.

با این وجود نباید دیگر اهرامی را که در جهانی باستان در سرتاسر جهان ساخته شده اند را فراموش کنیم. همچنین شباهت بین تمدن های باستانی در این زمینه بسیار تعجب برانگیز است!

جدای از این موضوع که می گویند اهرام مصر مقبره ای برای شاهان بوده اند اما سوال مهمی را نباید فراموش نمود. بسیاری از مصرشناسان معتقدند که هنوز راز ساخت اهرام همچنان سر به مهر باقی مانده و هیچ کسی نتوانسته آن را کشف کند! برخی از این اهرام بر اساس علم نجوم، بسیار هم تراز ساخته شده اند. همچنان که برخی از اهرام انرژی های عجیب و غریبی از خود ساطع می نمایند. جدا از این موضوعات عجیب و غریبی که گفته می گردد، حقیقت و هدف ساخت چنین اهرام عظیمی هنوز ناشناخته است. و آخرین سوال در این زمینه:

چگونه مردمی که از وجود یکدیگر خبر نداشته اند، توانسته اند چنین بناهای با عظمت و با معماری یکسانی را بسازند؟

دلمن های پراکنده در قاره های جهان

برای معرفی ببیشتر شباهت بین تمدن های باستانی به سراغ یکی از مرموز ترین و عجیب ترین سازه های سنگی یعنی دولمن ها می رویم. شباهت قابل ملاحضه ای میان دولمن های سرتاسر جهان وجود دارد. دولمن ها همان سنگ های عظیمی هستند که به شیوه های خاصی بر روی هم چیده شده اند. تصاویری از دلمن های مختلف را در پایین می توانید مشاهده کنید. به فاصله بین کشورهایی که دولمن ها در آن ها کشف شده اند، دقت کنید. فاصله بین کشورها، شاید برای جهانی مدرن امروز بسیار ناچیز باشد و با خرید بلیط هواپیما در طی چند ساعت بتوانید خود را به قاره ای دیگر برسانید. اما این موضوع در دوران باستان که حتی چرخ هایی سنگی داشته اند، موضوعی غیر قابل باور است.

دولمن های باستانی نمونه های دیگری از تفکر جهانی باستانی هستند. این آثار سنگی نشان می دهند که تمدن های باستانی جدای از فاصله بسیاری که در میانشان وجود داشت، مشابه هم بودند. همچنین یاد آور می شویم که سازندگان این آثار هیچ گونه ارتباط و دسترسی به یکدیگر نداشته اند. این موضوع و شباهت بین تمدن های باستانی بسیار جذاب است، نه؟

نام های دیگر دولمن ها

به دولمن ها نام های متفاوتی داده اند. نام هایی از قبیل کروملچ (cromlech)، دروازه ای برای مقبره ها، دروازه گورستان ها و حتی حلقه ای برای یک بازی باستانی را برای این آثار سنگی نام برده اند. این آرامگاه های منفرد سنگی، عموما از دو یا چند سنگ ایستاده تشکیل شده اند که سنگ تخت افقی همانند بام بر روی آن ها قرار گرفته است. چیزی شبیه به آنچه که ما در ساخت خانه های اسباب بازی انجام می دهیم. هر چند که نمونه های متفاوتی از این دولمن ها یافت شده است اما شباهت بین آن ها بسیار واضح است.

هنوز برای سوال هایی همانند چه کسانی، چرا و با چه هدفی این آثار سنگی را ساخته اند، پاسخی یافت نشده است؟

نقاشی های دستی در دوران پیش از تاریخ

رمز و رازهای بسیاری، پیرامون موتیف ها و نقاشی های دست در هنر سنگی دوران قبل از تاریخ در سراسر جهان وجود دارد. انسان های پیش از تاریخ بر دیواره های سنگی درون غارها و یا در مناطقی در بیرون از غارها، نقاشی هایی از دستان رنگی خود کشیده اند. این نقاشی ها به شیوه های مختلفی کشیده شده است.

یکی از این تکنیک ها به این شکل بوده که هنرمند پیش از تاریخ، از دستان خود به عنوان شابلون استفاده می کرده و رنگ را به اطراف دست خود می پاشیده است. در نتیجه خطوط بیرونی ایجاد شده شکل دست هنرمند را نشان می دهد. در برخی دیگر بر روی دست با رنگ پوشیده شده و بر روی سنگ ها زده شده است. این نقاشی ها تنها دستان مردان را نشان نمی دهد؛ بلکه دست هایی از زنان و بچه ها نیز دیده می گردد.

به هر صورت، شیوه و تکنیک طرح دست بر روی سنگ هر چه بوده باشد، موضوع یکی است. هنر و نقاشی دست یکی از رایج ترین هنرهای صخره پیش از تاریخ در جهانست. این هنر، کاوشگران و محققان بسیاری را به خود جلب کرده است.

روش رنگ سازی یا پاشیدن رنگ بر روی دیواره غارها یا وجود نقاشی ها در مکان هایی که دسترسی به آن ها بسیار مشکل بوده، هنوز در حال تحقیق و آنالیز است. تمام سوالاتی که راجع به دولمن ها، اهرام و گیره های فلزی وجود دارند، در خصوص این نقاشی ها نیز هست!

اطلاعات بیشتر از عجایب ناشناخته جهان را می توانید در قسمت دوم این مطلب دنبال کنید.

منبع: messagetoeagle.com

منبع: الی گشت

به "عجایب ناشناخته دنیای باستان - قسمت اول" امتیاز دهید

1 کاربر به "عجایب ناشناخته دنیای باستان - قسمت اول" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب ناشناخته دنیای باستان - قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید