رویا پارک ، پا گذاشتن به دنیای خواب و رویا

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، با وجود اینکه مرکز، مملوء از جاذبه های مختلف دیدنی است، اما گاهی ممکن است همه این جاذبه ها تکراری به نظر برسند. به همین علت است که دیگر نمی توان تنها به جاذبه های قدیمی و تکراری اکتفا کرد. اما آیا سرگرمی جدیدی نیز در تهران وجود دارد که از آن بی خبر هستیم؟ خب اگر حقیقت را بخواهید، دقیقا همینطور است! خوشبختانه مراکز مختلف سرگرمیی زیادی در تهران احداث شده اند که ما می توانیم از آنها استفاده کنیم. به عنوان مثال، یکی از این مراکز سرگرمیی زیبا، در سال 98 تاسیس شده و یک نمونه کاملا منحصر به فرد از سرگرمیات تهران به شمار می آید. این مرکز سرگرمیی جالب و عجیب، دریم لند یا همان رویا پارک نام دارد. پس اگر آماده ورود به دنیای خواب و رویا هستید، با خبرنگاران همراه شوید.

رویا پارک ، پا گذاشتن به دنیای خواب و رویا

رویا پارک کجاست؟

رویا پارک کجاست؟

رویا پارک یا دریم لند مدتی ست که در کشورهای دیگر اجرا می گردد. حالا این تفریح مجذوب نماینده و عجیب غریب، به تهران خودمان نیز رسیده است. جالب است بدانید که تا به امروز، حداقل 60 موزه خطای دید یا همان دریم لند در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند. بعضی از آنها زنجیره ای بوده و در کشور های مختلف شعبه دارند. اما خوشبختانه این بار، ما نیز می توانیم از رویا پارک استفاده کنیم. رویا پارک در تهران و منطقه دارآباد واقع شده. تقریبا تمام کسانی که در ایران زندگی می نمایند، به احتمال زیاد موزه طبیعت و حیات وحش ایران یعنی دارآباد را می شناسند. رویا پارک نیز در محوطه همین موزه واقع شده تا در آن، با یک تیر چند نشان را به صورت هم زمان بزنید.

کمتر از یک سال از افتتاح رویا پارک می گذرد، اما از همان ابتدای کار، هواداران زیادی را جذب خود نموده. این موزه تماشای، قدرت بینایی شما را حسابی به چالش می کشد. این چالش در بعضی موارد آنقدر سخت می گردد که نمی توانید مرز بین حقیقت و رویا را تشخیص دهید. اساس خلق این پارک را می توان خطای دید دانست. داخل این پارک حدود 100 آیتم مختلف وجود دارد که حسابی شما را گیج و سردرگم می نماید. مهم ترین بخش بازدید از این پارک، ثبت تمام این اتفاقات زیبا است.

خطای دید، از یک علم تا تفریح

خطای دید، از یک علم تا تفریح

شاید در اخبار و مجلات، نام آقای خطای دید به چشم و گوش شما خورده باشد. مهندس صالح سخندان، یعنی آقای خطای دید، مدیریت ساخت این مجموعه خارق العاده را به عهده داشته و تمامی نقاشی های سه بعدی و آثار خطای دید، حاصل دست و مدیریت ایشان هستند. جالب است بدانید که در اولین روز های افتتاحیه، یعنی ایام نوروز سال 98، به صورت میانگین، حدودا روزانه هزار نفر از این موزه زیبا بازدید به عمل آوردند. این موزه علاوه بر یک اثر هنری، یک اثر مهندسی زیبا نیز به شمار می آید.

بحث خطای دید در ابتدا به عنوان یک بحث علمی مطرح می شد. دانشمندان این موضوع را آنالیز می کردند تا متوجه شوند چرا انسان چیزی که می بیند را نمی تواند به همان شکل در فکر خود پردازش کند. در حقیقت این چشم ما نیست که دچار خطا می گردد. بلکه فکر ما قادر به تجزیه و تحلیل چیزی که می بیند، نخواهد بود. این مساله پس از مدتی تبدیل به یک تفریح شد. خیلی جالب است که ما انسان ها، از نقص حسی خودمان برای تفریح استفاده می کنیم.

چند سالی می گردد که در سراسر جهان از فریب دادن چشم و مغز، برای سرگرم کردن مردم استفاده می گردد. همانطور که اشاره نمودیم، حدود 60 موزه خطای دید در جهان وجود دارند. خوشبختانه ایران نیز از این مسئله دور نمانده و توانسته که این پارک زیبا را برای مردم عزیز مرکز تاسیس کند.

رویا پارک ، موزه ای که حتما باید از آن بازدید کنید

رویا پارک، موزه ای که حداقل یک بار باید از آن بازدید کنید

پیش از هرچیز باید به این مسئله اشاره نمود که رویا پارک در محوطه موزه دارآباد تهران قرار گرفته است. به همین علت حتی اگر از جهتهای دور و طولانی قصد بازدید از رویا پارک را دارید، می توانید با یک تیر چند نشان را بزنید. اما شاید از خودتان بپرسید که این موزه زیبا، برای چه گروه های سنی مناسب است؟ خوشبختانه مهندسان و طراحان این مجموعه کوشش نموده اند تا این پارک یک محیط کاملا خانوادگی باشد. به همین علت آیتم های مختلف پارک طوری طراحی شده که هر سلیقه ای را پوشش دهد. از این رو شما می توانید با تمام اعضای خانواده خود از این پارک عجیب تماشا نموده و همه از آن شاد و راضی بازگردید.

از طرفی، برخلاف بسیاری از مکان های تفریحی، شما می توانید در بیشتر بخش های رویا پارک عکاسی کنید. بعلاوه یک تیم مجرب عکاسی در این موزه حضور دارند تا لحظات شگفتی شما را ثبت و ضبط نمایند. معمولا افرادی که به این موزه مراجعه می نمایند، تصاویری بسیار به یاد ماندنی، خاص و منحصر به فرد را همراه خود یادگاری می برند. بعلاوه این پارک، اولین دریم لند ایران و تمام خاورمیانه محسوب می گردد. همین موضوع نیز باعث می گردد تا بخواهید حداقل یک بار از آن بازدید کنید.

به علاوه اینکه تمامی دریم لند های جهانی، معمولا در سه حوزه کاملا متفاوت آموزشی، تفریحی و سه بعدی به صورت مجزا فعالیت می نمایند. اما رویا پارک تهران، تقریبا تنها دریم لندی در جهان محسوب می گردد که هر سه بخش تفریحی، آموزشی و سه بعدی را به صورت هم زمان در خود جای داده.

چرا باید از رویا پارک تهران تماشا کنیم؟

چرا باید حتما از رویا پارک تماشا کنیم؟

متاسفانه بیشتر ما تصور می کنیم که همواره نمونه های خارجی از نمونه های داخلی بهتر هستند. شاید در بسیاری از موارد چنین موضوعی صادق باشد، اما در بعضی حوزه ها، مهندسان جوان ایرانی، در حد استانداردهای بین المللی عمل می نمایند. رویا پارک نیز دقیقا جزء همین آثار برجسته، با استانداردهای جهانی محسوب می گردد. باید بدانید که رویا پارک تهران، از نظر تنوع و کیفیت آثار، جزء 5 موزه برتر جهان به شمار می آید.

بعلاوه شما می توانید به همراه خانواده از این موزه بازدید کنید. یعنی تمامی آثار بر اساس فرهنگ ایرانی و اسلامی و سلیقه مردم کشور عزیزمان طراحی شده اند. ضمناً برای تکمیل کردن تفریح خود، می توانید از پکیج کامل این موزه بهره ببرید. در این پکیج از تمامی بخش های مجذوب نماینده موزه تماشا خواهید کرد. فقط توجه داشته باشید که تمامی آیتم ها، برای بچه ها بالای 3 سال طراحی شده اند.

معرفی بخش های مختلف رویا پارک تهران

به صورت کلی رویا پارک دارای پنج بخش مجزا است. جالب است بدانید که هر یک از این بخش ها، یکی از حواس پنج گانه شما را به چالش می کشند. این بخش ها، بخش آینه، بخش تاریک، بخش جاذبه، بخش پرسپکتیو و بخش ترفندها نام دارند. حال قصد داریم تا شما را به صورت مختصر با هر یک از این بخش ها آشنا کنیم.

بخش بی نهایت یا همان اتاق آینه ها

بخش بی نهایت یا همان آینه ها

یکی از تفریح های جالب و علمی دریم لند تهران، بازی با نور و آینه است. از همان ابتدای ورود، با نوشته هایی رو به رو خواهید شد که از سقف با نور بر روی زمین تابیده می شوند. این جمله ها انگیزشی و آرامش بخش هستند. بعد از عبور از یک راهرو، به بخش آینه ها خواهید رسید. در اینجا با شکست نور و آینه های متعدد، خطای دید منحصر به فردی را برای شما ایجاد می نمایند. اتاق شش ضعلی و چهار ضلعی، اتاق های تمام آینه ای هستند که تصاویر بی نهایت ایجاد می نمایند و حتما باید از آنها بازدید کنید.

بخش سه بعدی

بخش سه بعدی

بخش سه بعدی دریم لند تهران بسیار حساس است. آنقدر که برای ورود به آن، روی کفش های شما لایه ای محافظ از جنس لمینت می کشند. این بخش بسیار تماشای و سرگرم نماینده است. مخصوصا بچه ها در این بخش بسیار لذت می برند. بخش سه بعدی به دو قسمت بین الملل و ایران تقسیم می گردد.

بخش ترفند ها و جاذبه ها

بخش ترفند ها و جاذبه ها

بدون شک زیباترین و مجذوب نماینده ترین بخش تمام رویا پارک، همین بخش ترفندها و جاذبه ها است. در این بخش دیگر لازم نیست لایه محافظ روی کفش های خود داشته باشید. از همان لحظه که وارد این بخش می شوید، حس می کنید که نمی توانید تعادل خود را حفظ کنید! بخش ترفندها و جاذبه ها کاملا منحصر به فرد است و می تواند با تمام حواس شما ارتباط برقرار کند.

این بخش از دو اتاق 180 و 20 درجه ساخته شده. طراحی یکی از این اتاق ها به شکل آشپزخانه ای وارونه است! قطعا حتی با تصور آن هم می توانید سرگیجه بگیرید! در بخش دیگر، که بخش ترفند ها نام دارد، طراحان کوشش نموده اند تا با دو نیم کره مغز شما کمی بازی نمایند! به عنوان مثال روی کلیدی قرمز، با رنگ سبز عبارت قرمز نوشته شده. به همین علت فکر شما درگیر این می گردد که رنگ را تشخیص دهد یا اینکه نوشته روی آن را بخواند!

بخش پرسپکتیو

بخش پرسپکتیو

سومین بخش رویا پارک، پرسپکتیو نام دارد. در این بخش تصاویر ثابتی را می توانید مشاهده کنید که به علت خطای دید، حالت متحرکی به خود می گیرند. در بخش هایی از آن می توانید نمادهای ایرانی مثل نقشه ایران و طرح یوزپلنگ ایرانی را مشاهده کنید. اتاق امیز معروف نیز یکی از قسمت های مجذوب نماینده و تماشای بخش پرسپکتیو به شمار میرود. در این اتاق اگر کسی بایستد و از اتاق دیگر او را نگاه کنید، انگار که کوتاه تر از میزان واقعی به نظر می رسد. بسیاری از افراد در این اتاق مدت ها سرگرم می شوند.

بخش تاریک رویا پارک تهران

بخش تاریک

آخرین بخشی که باید از آن بازدید کنید، بخش تاریک است. در اینجا از تکنولوژی بلک لایت استفاده شده. نوری که تنها تصاویر خاصی را به ما نشان می دهد که در نور مرئی و معمولی قابل تشخیص نیستند. به صورت خلاقانه ای، تصاویری از پیدایش کهکشان راه شیری و زمین را بر روی دیواره های این بخش به تصویر کشیده اند که با نور بلک لایت قابل تماشا هستند. حین تماشای این تصاویر زیبا و تماشای، موسیقی خارق العاده ای نیز به گوش می رسد که این موسیقی به وسیله ناسا ضبط شده است. شما با تماشا این تصاویر و شنیدن موسیقی زمینه، حس می کنید که در فضا شناور هستید! واقعا بخش آخر، یک بخش منحصر به فرد و بسیار عجیب خواهد بود که خاطره بازدید شما از رویا پارک را تثبیت می نماید.

نکاتی که باید در خصوص رویا پارک در نظر داشته باشید

نکات

همانطور که اشاره نمودیم، عکاسی در بیشتر بخش های رویا پارک آزاد است. پس می توانید حتی دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید. اما در عین حال اگر تنهایی اقدام به بازدید کردید یا ترجیح می دهید چند عکس حرفه ای داشته باشید، می توانید از تیم عکاسی حاضر در مجموعه بخواهید که از شما تصویر برداری نمایند. البته در ازای تصویربرداری حرفه ای، باید هزینه ای جداگانه پرداخت کنید. خوشبختانه محدودیت قدی و وزنی برای بازدید وجود ندارد. اما در عین حال اجازه ورود به بچه ها زیر سه سال داده نمی گردد.

اطلاعات بازدید از رویا پارک

اطلاعات بازدید

آدرس رویا پارک: نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه، موزه دارآباد، رویا پارک

شماره تماس: 02124557

هزینه بازدید: 50 هزار تومان

ساعت بازدید: از شنبه تا چهارشنبه 11 صبح تا 9 شب و ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب

توجه: در ایام تعطیل این موزه بسیار شلوغ خواهد بود.

امکانات موجود در رویا پارک

  • دسترسی ساده و سریع به وسایل نقلیه عمومی
  • وجود کافی شاپ و رستوران در محیط موزه
  • وجود گیفت شاپ برای خرید یادگاری
  • امکان پارک راحت خودرو
  • دارای سالن انتظار
  • امکان استفاده از موزه حیات وحش دارآباد
  • امکان عکاسی حرفه ای و چاپ عکس ها بر روی تیشرت، لیوان یا شاسی

دسترسی به رویا پارک

شما می توانید به سادگی به وسیله متروی نوبنیاد خودتان را به موزه برسانید. از هرجای تهران که سوار مترو شوید، می توانید خودتان را به خط یک برسانید که معروف ترین خط متروی تهران است. از آنجا هم به سمت تجریش رفته و در ایستگاه شهید بهشتی، خط خود را عوض کنید. از ایستگاه شهید بهشتی می توانید وارد خط سه شده و خودتان را به متروی نوبنیاد برسانید. به محض خروج از مترو، با کمی پرس و جو می توانید خطوط تاکسی ها یی را پیدا کنید که مستقیم شما را به کوچه موزه دارآباد می رسانند.

اگر هم با وسیله نقلیه شخصی قصد بازدید از رویا پارک را دارید، باید به هر طریقی خودتان را به اتوبان امام علی (ع) شمال برسانید. جهت را تا سرانجام ادامه دهید تا با تابلوی ارتش غرب روبرو شوید. از آنجا جهت را پیش بروید تا به میدان آجودانیه برسید. از میدان باید جهت را مستقیم ادامه داده و وارد بلوار آجودانیه شوید. آجودانیه را به سمت شمال بروید تا به موزه برسید.

خب وبلاگ ساعت زنانه ی عزیز، به نظر شما دریم لند یا همان رویا پارک ایران، با نمونه های خارجی برابری می نماید؟ اگر تا به حال از این پارک تماشا نموده اید، نظر خود را در خصوص بخش های مختلف آن به ما بگویید و نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذراید!

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "رویا پارک ، پا گذاشتن به دنیای خواب و رویا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویا پارک ، پا گذاشتن به دنیای خواب و رویا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید