سلامتی و پزشکی

کاروانسرای قصر بهرام گرمسار محل آشتی زمین و آسمان شبها است

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، کاروانسرای قصر بهرام گرمسار محل آشتی زمین و آسمان شبها است.

10 مهر 1402

تاناتوفوبیا یا ترس بیش از حد از مرگ و مردن چیست؟

در حالی که ترس از مرگ طبیعی است، تاناتوفوبیا (که بعلاوه به عنوان اضطراب مرگ شناخته می گردد) آنقدر شدید است که باعث حملات پانیک می گردد و با سلامت عاطفی افراد و بعلاوه توانایی آنها برای عملکرد در زندگی روزمره تداخل پیدا می نماید.

1 مهر 1402

گز گز دست می تواند نشانه این بیماری ها باشد

اگر انگشتانتان در اثر سرما بی حس شوند، ممکن است با آغاز از بین رفتن بی حسی، احساس سوزن سوزن شدن کنید، با این حال، اگر این احساس رفع نمی گردد و اغلب اتفاق می فتد، می تواند نشانه ای از یک شرایط پزشکی باشد.

25 شهریور 1402

چگونه از نظر ذهنی خود را برای مهاجرت آماده کنیم؟

بدون شک مهاجرت به کشورهای دیگر بر سلامت روانی و عاطفی شما تأثیر بسیاری خواهد داشت. برای همین به آمادگی ذهنی مهاجرت احتیاج دارد. قطعا روزهایی خواهند آمد که دلتان برای خانه به شدت تنگ گردد. ممکن است گاهی برای کنار آمدن با شرایط و برقراری تعادل میان کار و...

23 شهریور 1402

نکش! دود میشی ها! ، چند ساعت در یکی از قهوه خانه های منطقه 14

یادگار سال های خیلی دور است؛ از زمان تحریم تنباکو بگیر تا همین امروز که مهمان شهر ما شده اند. فقط پدر بزرگ هایمان تنباکوی خوانسار می کشیدند ولی جوان های امروزی در پی طعم کاپوچینو و بلک بری و سیب ترش هستند.

19 شهریور 1402

مراسم روز گردشگری سال جاری به میزبانی و مدیریت مازندران برگزار می گردد

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، مراسم روز گردشگری سال جاری به میزبانی و مدیریت مازندران برگزار می گردد.

16 شهریور 1402

بمب هیدروژنی چگونه کار می نماید؟

اولین سلاح هسته ای دنیا - بمب اتم - در سال 1945 شهر های هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را ویران کرد. قدرت این بمب ها به ترتیب معادل 16 کیلوتن (16،000 تن) و 21 کیلوتن تی ان تی بود و باعث کشته شدن صد ها هزار نفر در اثر انفجار و اثرات رادیواکتیو شد.

8 شهریور 1402

بنزین در صدر آب برها؟

گمان اینکه فقط تولید محصولات کشاورزی، آب بر هستند، تصور اشتباهی است. بررسی ها نشان می دهد تولیدات پالایشگاهی محصولاتی کاملاً آب بر هستند و در بین این محصولات بنزین در صدر لیست قرار گرفته است.

5 شهریور 1402

آیا روماتیسم مفصلی درمان پذیر است؟

روماتیسم مفصلی یک بیماری خودایمنی و مزمن است که معمولا دست، پا و مچ ها را درگیر می نماید.

5 شهریور 1402

با این میوه ها پوستتو زیبا کن

داشتن پوست سالم و زیبا به دور از هر نوع لک و مک یا چین و چروک راز مهم زیبایی چهره است در حقیقت اعضای چهره زمانی زیبایی واقعی خود را نشان می دهند که پوستی صاف و شفاف داشته باشید پس مراقبت از این عضو بزرگ و مهم مسئله کم اهمیتی نیست.

30 مرداد 1402

سقف بیمه درمان ناباروری برداشته شد ؛ مقدار پرداختی بیمار در مراکز خصوصی ، غربالگری را برای پیشگیری از تولد نوزاد با بیماری های خاص دنبال می کنیم

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سقف دوره های درمان و سقف ریالی را در بخش دولتی برای درمان ناباروری برداشته ایم.

29 مرداد 1402

حمله شغال به 9 شهروند آران و بیدگلی ، یکی از شغال ها احتمالا مبتلا به بیماری هاری است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل در خصوص ماجرای حمله شغال به 9 نفر از شهروندان آران و بیدگلی توضیحاتی را ارائه داد.

20 مرداد 1402

وسایل خانه برای بهبود کیفیت خواب

خواب به عنوان یکی از مهم ترین عوامل برای بهبود سلامتی و روحیه سالم ما بسیار اهمیت دارد. برای این که بتوانیم در طول شب برترین خواب را داشته باشیم، اتاق خواب نقش مهمی دارد. در این مقاله، به بعضی از وسایل که می توانند بهبود کیفیت خواب ما را افزایش دهند ، می...

18 مرداد 1402

پارگی رباط صلیبی مهاجم پرسپولیس تایید شد؟

علیرضا خدادادی در جریان بازی تدارکاتی دیروز، دچار آسیب دیدگی شد اما اعلام شرایط دقیق او منوط به نتیجه آنالیز های پاراکلینیکی است.

15 مرداد 1402

برترین آبرسان های خوراکی برای بدن ؛ میوه های آبرسان پوست را بشناسید

نوشیدن روزانه 8 تا 10 لیوان آب توصیه همیشگی حفظ رطوبت بدن است اما گنجاندن سبزیجات و میوه هایی که میزان فراوان آب دارند مفید خواهد بود. در این مطلب، به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که عادت به خوردن آنها در روزهای گرم سال تامین کننده مایعات بدن است.

11 مرداد 1402

تجربه میهمان نوازی سنتی عربی در هتل لوکس مینا السلام دبی

در قلب خاورمیانه و در شهر دبی، هتل 5 ستاره مجلل و بزرگ جمیرا مینا سلام (السلام)، مانند نگینی می درخشد. اگر در پی تجربه های خاص در سفر خود هستید، بطور مثال دوست دارید قایق سواری بر روی رود و کنار هتل را تجربه کنید، در یکی از رستوران های متعدد هتل غذای هیجان...

8 مرداد 1402

طرز تهیه استانبولی پلو مجلسی و ساده با گوشت و مرغ

استانبولی پلو که به نام دمی گوجه یا دمپختک گوجه نیز معروف است، از غذا های خوشمزه ایرانی است که بسیار ساده و فوری تهیه می شود، این غذای خوشمزه را می توانید، در زمان هایی که وقت کافی برای آشپزی ندارید تهیه نمایید و با سبزی خوردن و یک سالاد شیرازی خوشمزه...

7 مرداد 1402

در چه شرایطی جلسات مشاوره کافی است؟

مطالعات نو نشان می دهد، برخی اوقات سرانجام دادن به جلسات تراپی حضوری، و استفاده از تجویز دارو یا توصیه به نوشتن، خواندن یا سفر می تواند از ادامه دادن جلسات مشاوره در روند درمان موثرتر باشد.

4 مرداد 1402

قضاوت عجولانه یا سوگیری پریدن به نتیجه چیست؟

عجولانه قضاوت کردن برای بسیاری از مردم موضوعی رایج است. بسیاری از آن ها به سرعت نتیجه گیری می نمایند یا بر اساس اطلاعات محدود، فرضیات غیرقابل توجیهی می سازند. این نوع طرز فکر باعث می گردد که افراد به سرعت تصمیماتی اغلب اشتباه بگیرند. در این مقاله، درباره...

2 مرداد 1402

انتشار دانشنامه ابن سینا به 5 زبان، در میان این زبان ها، فارسی به چشم نمی خورد!

ایسنا نوشت: به تازگی دانشنامه ای به نام دانشنامه ابن سینا به وسیله مرکز تمدن اسلامی کشور ازبکستان به پنج زبان مختلف تالیف و تنظیم شده است، در حالی که در میان این زبان ها، زبان فارسی به چشم نمی خورد!

27 تیر 1402
تعداد: (440)