در چه شرایطی جلسات مشاوره کافی است؟

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، مطالعات نو نشان می دهد، برخی اوقات سرانجام دادن به جلسات تراپی حضوری، و استفاده از تجویز دارو یا توصیه به نوشتن، خواندن یا سفر می تواند از ادامه دادن جلسات مشاوره در روند درمان موثرتر باشد.

در چه شرایطی جلسات مشاوره کافی است؟

در چه مواقعی بهتر است تراپی متوقف گردد؟

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه و به نقل از سایکولوژی تودی، مراجعه نماینده، همان مطالب قبلی را در جلسات خود بدون ایجاد بینش یا عمق تازه بیان می نماید. مثلا یک نفر مدام دور خود می چرخد، دائم بیان می نماید که چقدر اتفاقات وحشتناکی را تجربه نموده و هیچ تغییری در نوع نگاه یا داستانی که برای مشاور خود بازگو می نماید ایجاد ننموده باشد.

2- اگر مراجعه نماینده بیش از حد درگیر جزئیات گردد یا نخواهد از جزئیات عبور کند، چون به آن طریق می تواند، مکانیسم های دفاعی خود را فعال کند؛ روند درمان کند پیش خواهد رفت و بهتر است سلسله جلسات متوقف گردد، ذات جزئیات مسئله ای ندارد، اما تمرکز بر آن ها میتواند روند جلسات را به حاشیه بکشاند.

3- زمانی که عمل و سخن درمان جو با یکدیگر متفاوت باشد، مثلا او می گوید میخواهد دیگر برای مدتی عکس های مادرش را که تازه فوت نموده نگاه نکند، اما طی هر جلسه برخلاف گفته اش عکس های او را دیدن می نماید!

4- مراجعه نماینده، نقش خود را در درمان یا مسائلی که برای خودش ایجاد شده انکار می نماید و سعی در تعمیم دادن مسائل خود به دیگران دارد و متوجه نیست که اشکال از رفتار های خود او هم می تواند باشد.

درمان گر ها، نقشی محوری و حیاتی در رشد مهارت های درمان جو ایفا می نمایند، و توجه به شرایط و زمانی که مراجعه نماینده و شرایط روند درمان بسیار مهم است، بسیاری از مشاوران وقتی روند درمان و جلسات را متوقف می نمایند متوجه می شوند که این موضوع چقدر میتواند برای درمان جو ناراحت نماینده باشد و آن ها از مشاور خود شاکی بشوند، اما اخلاق کاری الزام می نماید که به الگو های دیگری توجه گردد که امکان دارد در فرآیند درمان اختلال ایجاد کند.

با توقف درمان مشاور زمان این را خواهد داشت که بیشتر بر روی کیس خود مطالعه کند و بتواند روش های موثری برای صحبت با او بیابد و در این مدت مراجعه نماینده نیز فرصت خواهد داشت تا فکر خود را کمی آرام کند یا زمان به او یاری کند که نگرش خود را تغییر دهد تا راحت تر بتواند با مشاور خود صحبت کند، زیرا صحبت کردن و تسلط درمان گر بر سبک زندگی و اتفاقاتی مراجعه نماینده با آن رو به رو بوده؛ یکی از ارکان مهم درمان است. پس بهتر است مشاور به یاری خود درمان جو به نقاطی توجه کند که خود او توان پرداختن با آن ها را ندارد.

منبع: فرارو

به "در چه شرایطی جلسات مشاوره کافی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در چه شرایطی جلسات مشاوره کافی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید