آیا روماتیسم مفصلی درمان پذیر است؟

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، روماتیسم مفصلی یک بیماری خودایمنی و مزمن است که معمولا دست، پا و مچ ها را درگیر می نماید.

آیا روماتیسم مفصلی درمان پذیر است؟

بهداشت نیوز، این عارضه ممکن است در هر سنی به سراغ افراد بیاید و زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن از تعادل خارج می گردد و به مفاصل حمله و آن ها را ملتهب، متورم و دردناک می نماید.

بعضی از مبتلایان به روماتیسم مفصلی به مشکلاتی در سایر قسمت های بدن یا نشانه های عمومی تری مانند خستگی و کاهش وزن دچار می شوند.

بنابر اعلام سازمان ملی خدمات سلامت انگلیس (NHS)، این بیماری اغلب در بازه سنی 30 تا 50 سال به سراغ افراد می آید و در زنان بیش از مردان رخ می دهد.

به گفته پزشکان در حال حاضر هیچ درمانی برای روماتیسم مفصلی وجود ندارد اما تشخیص زودهنگام بیماری و مراقبت های ضروری و توصیه شده، باعث می گردد که مبتلایان بتوانند فاصله بین موارد بروز درد را طولانی تر نمایند.

سازمان ملی خدمات سلامت انگلیس می گوید که گزینه های اصلی در درمان شامل مصرف دارو برای تسکین عوارض، درمان های حمایتی مانند فیزیوتراپی و جراحی برای اصلاح هر گونه مشکل مفصلی است.

در واقع درمان به موقع، خطر آسیب بلندمدت مفصل را کاهش می دهد. درمان های فوری و ویژه برای متعادل کردن دوباره عملکرد سیستم ایمنی، موجب بهبود نشانه ها می گردد و خطر آسیب بلندمدت و ناتوان نماینده مفصل را در اثر این التهاب، کاهش می دهد.

در عین حال، ادامه فعالیت جسمی برای مفاصل مهم است. فرقی نمی نماید مبتلا به چه نوع روماتیسم مفصلی باشید. برترین کار، انتخاب فعالیتی است که از انجام آن لذت می برید چه پیاده روی باشد چه یوگا و چه شنا. بعلاوه به واکنش های بدنتان توجه کنید تا مقداری را که برایتان مفید است، انجام دهید.

به گفته سازمان ملی خدمات سلامت انگلیس، تعیین نیست که چه عاملی دقیقا باعث ایجاد این مشکل در سیستم ایمنی بدن می گردد اما زنان، سیگاری ها و کسانی که سابقه خانوادگی ابتلا به روماتیسم مفصلی دارند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

ابتلا به روماتیسم مفصلی گاهی اوقات به بیماری های دیگری نظیر سندروم تونل کارپال (نشانگان مجرای مچ دست) یا التهاب سایر نواحی بدن می انجامد که عوارض بیشتری پدید می آورد.

سازمان ملی خدمات سلامت انگلیس می گوید که بعضی از عوارض مانند افزایش خطر حمله قلبی و سکته، ممکن است جدی تر باشد اما توصیه می نماید که مدیریت به موقع علائم بیماری برای کاهش عوارض آن مفید است.

منبع: فرارو

به "آیا روماتیسم مفصلی درمان پذیر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا روماتیسم مفصلی درمان پذیر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید