بارش برف و باران تا یکشنبه آینده در این استان ها

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، خبرنگاران: سازمان هواشناسی از افزایش آلودگی در کلان شهرها تا حد بسیار ناسالم و بارش برف، باران و وزش باد تا یکشنبه آینده در بعضی استان ها اطلاع داد.

بارش برف و باران تا یکشنبه آینده در این استان ها

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در استان های فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان و هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب کشور ابرناکی و بارش پیش بینی می گردد، در منطقه ها گرمسیر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در منطقه ها سردسیر برف پیش بینی شده است.

فردا علاوه بر منطقه ها ذکرشده گستره بارش ها کل استان های کرمان، هرمزگان، یزد و منطقه های از آذربایجان غربی و کردستان را در بر می گیرد. آدینه از مقدار بارندگی در نیمه جنوبی کشور کاسته می گردد و در منطقه های از کرمان، هرمزگان، جزایر شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات زاگرس در کردستان، همدان و مرکزی ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

شنبه آینده در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی، رگبار باران و برف و وزش باد روی می دهد.

یکشنبه آینده در کل کشور افزایش نسبی دما روی می دهد و با گذر امواج تراز میانی جو در منطقه های از شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز و در نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان ابرناکی و بارش برف و باران پیش بینی می گردد.

توصیف سامانه: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان انتها: پنج شنبه 1401/11/06

نوع مخاطره: وزش باد حداکثر 32 نات و افزایش ارتفاع امواج بین 2 تا 3 متر

منطقه اثر:

چهارشنبه 1401/11/05: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های هرمزگان و بوشهر.

پنج شنبه 1401/11/06: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های هرمزگان و بوشهر.

اثر مخاطره: خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالاً نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: اجتناب از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت های دریایی در سواحل و فراسواحل.

توصیف سامانه: تقویت پایداری در جو همراه با انباشت آلاینده ها

زمان آغاز: پنج شنبه 1401/11/06

زمان انتها: شنبه 1401/11/08

نوع مخاطره: رشد شاخص آلودگی توأم با کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

پنج شنبه 1401/11/06: تهران، کرج و اصفهان.

آدینه 1401/11/07: تهران، کرج و اصفهان.

شنبه 1401/11/08: تهران، کرج و اصفهان.

اثر مخاطره: رشد شاخص آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) به ویژه در منطقه ها پرتردد تا حد بسیار ناسالم.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تأکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام افراد، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تا حد بسیار ناسالم.

توصیف سامانه: پایداری جو

زمان انتها: شنبه 1401/11/08

نوع مخاطره: کاهش کیفیت هوا همراه با رشد شاخص

منطقه اثر:

چهارشنبه 1401/11/05: سمنان، قزوین، مشهد، اراک.

پنج شنبه 1401/11/06: سمنان، قزوین، مشهد، اراک.

آدینه 1401/11/07: سمنان، قزوین، مشهد، اراک.

شنبه 1401/11/08: سمنان، قزوین، مشهد، اراک.

اثر مخاطره: افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک، به ویژه در منطقه ها پرتردد) تا حد ناسالم.

توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت های فسیلی، کنترل فعالیت های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به ویژه سالمندان، بچه ها و افراد با سابقه بیماری های قلبی و تنفسی.

منبع: توریسم آنلاین

به "بارش برف و باران تا یکشنبه آینده در این استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران تا یکشنبه آینده در این استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید