فراوری خمیردندان های سازگار با محیط زیست

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، خبرنگاران/خراسان رضوی شرکتی کانادایی پیروز به فراوری خمیردندان های عاری از پلاستیک شد تا شاید مشکل فراوری زباله در سیاره زمین را تا حدودی کاهش دهد.

فراوری خمیردندان های سازگار با محیط زیست

بر اساس گزارش تریهاگر، آیا تا به حال به این فکر نموده اید، زمانی که تیوپ خمیردندان شما تمام و راهی سطل زباله می گردد، چه اتفاقی رخ می دهد؟ این تیوپ ها ماندگاری بالایی دارند و 500 سال زمان ضروری است تا تجزیه شوند.

از آنجا که یک تیوپ معمولی، شامل 11 لایه پلاستیک، پلیمرها و رزین هاست، معمولا قابل بازیافت نیستند و در محیط تجزیه نمی شوند یعنی هرچه خمیردندان تا به امروز ساخته شده در این کره هنوز باقی مانده است.

ما نمی توانیم مسواک زدن را متوقف کنیم، اما مطمئنا راهی برای دستیابی بهتر به بهداشت دهان و دندان، بدون ایجاد زباله های پلاستیکی وجود دارد؟

پیش از این، مسواک هایی از جنس بامبو فراوری شده که سازگار با محیط زیست و قابل تجزیه هستند و به همین علت، ضایعات مسواک ها به صفر خواهد رسید.

مبتکران در شهر ادمونتون(مرکز استان آلبرتا در کشور کانادا) پیروز به فراوری خمیردندانی سازگار با محیط زیست شدند.

این خمیردندان در شکل قرص های کوچک هستند که با یک مسواک مرطوب می توانیم مسواک بزنیم و دیگر نگران آلودگی محیط زیست ناشی از تیوپ های خمیردندانی نباشیم. این قرص ها بر روی مسواک کف می نماید تا به راحتی مورد استفاده قرار گیرند.

از همه مهم تر، این قرص ها در یک کیسه کاغذی قابل بازیافت قرار گرفته اند و بدون هیچ گونه پلاستیک هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فراوری خمیردندان های سازگار با محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خمیردندان های سازگار با محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید