فصل نو سریال مرکز ساخته می گردد؟

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، این روز ها خبر از ساخت سریال مرکز و حتی نون. خ در میان است و شایعه های مختلفی به گوش می رسد از اینکه آیا این سریال می تواند در فصل نو هم فراوری و روی آنتن برود.

فصل نو سریال مرکز ساخته می گردد؟

به گزارش برنا، طبیعتا این مجموعه تلویزیونی پر هوادار در هر حالت می تواند به اسم یکی از آثار پیروز تلویزیون در جلب نظر مخاطب و افزایش مخاطبان تلویزیون موثر باشد، اما برای پیروزیت این سریال فاکتور هایی وجود دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت. با کارشناسان رسانه موضوع را آنالیز می کنیم.

جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون، در پاسخ به این سوال که اگر شنیده ها از ساخت فصل هفتم سریال مرکز درست باشد چه توصیه ای به فراوری نمایندگان این سریال دارید؟ گفت: واقعیت سریال هایی مانند مرکز این است که از منظر تاریخی عمر مصرف آن ها تمام شده است.

در واقع اگر مجموعه هایی مانند مرکز که به دلیل نوعی نوآوری و حرکت معنوی در فرهنگ مردم با پیروزیت هایی در قسمت ها یا فصول آغازین روبه رو شدند، در ادامه نتوانستند به مضامین تازه، ساختار قوی تر و حرف های نو برای گفتن دست پیدا نمایند از همین رو در فصول بعدی، به طور تعیین از فصل سوم به بعد، مرکز نتوانست مخاطبان انبوه فصول گذشته را با خود همراه کند.

به همین خاطر سریالی مانند مرکز به جای آنکه یک نوع مرکز، مرحله یا الگویی برای فراوری آثار خوب مردمی گردد به دلیل توجه بیش از مقدار به مسائل مادی و استفاده از انواع اسپانسر ها در جای جای سریال از اهداف نخستین فرهنگی، مردمی و ملی خود فاصله گرفت.

به همین خاطر است که سازندگان آن به جای توجه بیشتر به علاقه و سلایق مخاطبان و با توجه به فرهنگ جامعه هر بار با ایجاد یک سری ماجرا های فرعی دامنه فراوری فصلی این سریال را ادامه می دهند یا صندلی شاخصی برای تداوم این نوع فراوریات به وجود می آورند.

این منتقد ادامه داد: اگرچه بازیگران و هنرمندان شناخته شده ای در این سریال فعال هستند، اما آنچه که بخشی از مخاطبان را همچنان با این سریال همراه نموده همان شخصیت های آشنا هستند که متاسفانه به دلیل تکرار بسیاری از موقعیت ها، دیالوگ ها و روابط دیگر مجذوب کنندهیت سابق را ندارد از همین رو اگر قرار باشد فصل دیگری برای این سریال ساخته گردد به طور قطع توفیقی مانند فصول قبل در پی نخواهد داشت چراکه مردم انتظار تماشای آثار قوی تر و غنی تر به لحاظ ساختار هنری و محتوا دارند که متاسفانه سریال مرکز از این جهت دور افتاده است.

آذین در ادامه و در این خصوص که آیا ورود بازیگران و شخصیت های نو به داستان یاری حال خواهند بود یا خیر؟ چنین اظهار کرد: این ها در واقع یاریی به فرایند داستان نمی کند و ترفند هایی هستند که سازندگان این نوع سریال ها به کار می برند تا به نوعی سریال را سرپا نگه دارند در غیر این صورت بستر اصلی داستان سریالی مانند مرکز باید مرکز باشد نه اینکه اسم با ماجرا فرق داشته باشد.

مرکز بسیار از فرهنگ و مناسبات جامعه ما فاصله گرفته است و ترفند های تعویض بازیگر و ورود شخصیت های نو به داستان سریال را مجذوب کننده نمی کند آنچه که باعث مجذوب کنندهیت سریال می گردد مضامین نو، پرداخت مناسب، پردازش مناسب و استاندارد هنری و ارائه پیغام های منطبق با فرهنگ جامعه و زندگی امروز ایرانیان است.

منبع: فرارو

به "فصل نو سریال مرکز ساخته می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل نو سریال مرکز ساخته می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید