نگرانی مردم از ناتوانی در پرداخت هزینه ها و اقساط مسکن ملی

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، یکی از مهمترین دغدغه های مردم نداشتن توانایی در تامین سهم آورده مردم در ساخت مسکن و پرداخت اقساط است.

نگرانی مردم از ناتوانی در پرداخت هزینه ها و اقساط مسکن ملی

بحث خانه دار شدن از جمله طرح هایی است که مورد توجه دولت های مختلف قرار داشت و هم اکنون نیز با ارائه طرح نهضت ملی مسکن یکی از توجهات دولت کنونی هدف گذاری شده و ماه هاست که ثبت نام و پایش متقاضیان در حال اجرا است.

یک شهروند بیرجندی گفت:کوشش کردیم تا در این طرح شرکت کنیم، شاید بتوانیم صاحب خانه شویم.

در این طرح در خراسان جنوبی تا به امروز 74 هزار و 797 نفر نام نویسی کردند که از این تعداد تا به امروز 31 هزار و 763 نفر برای ساخت مسکن واجد شرایط اعلام شدند.

سهمیه استان در این طرح ساخت 40 هزار مسکن است که هم اکنون زمین برای ساخت آن فراهم است و تا به امروز 4 هزار مسکن به مرحله فوندانسیون، 2 هزار و 500 واحد به مرحله اسکلت، هزار و 700 مسکن به مرحله سفت کاری رسیده است.

پروژه مسکن ملی فردوس 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

یکی از پیمانکاران مسکن ملی در فردوس گفت: از اسفند ماه 2 بلوک را در دست ساخت گرفتیم، قرارداد 18 ماهه برای کار بسته شده و انشالله که به موقع پروژه تمام گردد.

چند روز پیش بود که استاندار دستور داد تا هرچه زودتر زیرساخت ها از جمله آب، برق ، تاسیسات زیربنایی و....در اختیار این واحد ها قرار گیرد.

یکی از پیمانکاران در فردوس گفت:هفته ای 10 هزار لیتر آب برای طرح مصرف می گردد که باید تامین گردد اما برای تامین آن مشکل داریم و دستورات استاندار محقق نشده است.

او بعلاوه افزود: جدول کشی خیابان های اطراف هم انجام نشده است.

پیمانکار با بیان اینکه بین ادارات باید هماهنگی باشد ادامه داد: در اینجا برای بحث فاضلاب هم هیچ کاری انجام نشده است.

او در سرانجام گفت: با این پروژه ای که ما در دست داریم هزینه های ما بالا رفته و از این شرایط نه تنها ما بلکه همه مشتریان ناراضی هستند.

ساخت این منازل در 29 شهر به صورت صورت ویلیایی و تنها در 2 شهر بیرجند وقاین به شکل آپارتمانی است.

در این طرح 350 میلیون تومان تسهیلات دولت و مابقی آورده مردم است.

گامی برای تحقق یک رویا

یکی از مهمترین دغدغه های مردم نداشتن توانایی در تامین سهم آورده مردم و ساخت مسکن و اقساط است.

مسئولان استانی گفتند: مردم نگران حذف از طرح نهضت ملی مسکن به دلیل نداشتن سهم آورده خود نباشند چراکه پیگیری های لازم برای افزایش سهم آورده مردم از مرکز در حال اجرا است.

بعضی مردم گفتند: ما هنوز هیچ کاری نکردیم و زمین تحویلمان ندادند 500 میلیون تومان خرج نموده ایم.

عباس زاده معاون امور عمرانی استاندار گفت: با توجه به افزایش قیمت ها در قیمت تمام شده هرواحد مترمربع از مسکن داریم اکنون این آورده با توجه به شرایط مالی برای مردم سخت است.

او افزود: با توجه به توانایی مردم و شرایط مالی و مراجعات مکرر مردم ، راه حل های در حال آنالیز است که به وسیله شورای مسکن استان این موارد جمع بندی خواهد شد و دولت هم در این خصوص همراهی لازم را می نماید.

مسئولان گفته اند مردم نگران حذف از طرح نهضت ملی مسکن به دلیل نداشتن سهم آورده خود نباشند چراکه پیگیری های لازم برای افزایش سهم آورده مردم از مرکز در حال اجرا است.

وبلاگ ساعت زنانه خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نگرانی مردم از ناتوانی در پرداخت هزینه ها و اقساط مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی مردم از ناتوانی در پرداخت هزینه ها و اقساط مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید