انتخابات کمیته ملی پارالمپیک به سال آینده موکول شد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، نوزدهمین مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک در حالی هفتم آبان ماه برگزار گشت که پاندمی کرونا باعث حذف یکی از مهمترین دستورالعمل های این جلسه شد.

انتخابات کمیته ملی پارالمپیک به سال آینده موکول شد

قرار بود در جریان این مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک رای گیری برای دو کرسی این کمیته برگزار گردد تا بر اساس نتیجه حاصله، اداره پست خزانه داری از حالت سرپرستی خارج گردد و یک پست خالی در هیات اجرایی هم پُر گردد.

در فاصله دو روز مانده به برگزاری مجمع عمومی اما به دلیل گسترش ویروس کرونا و تبعات احتاقتصادی از حضور همزمان اعضای مجمع، تصمیم به برگزاری آن به صورت وبینار گرفته شد و به همین دلیل برگزاری انتخابات از دستور کار خارج شد چراکه اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک اجازه برگزاری رای گیری به صورت آنلاین را نمی دهد.

بدین ترتیب بلاتکلیفی برای معرفی خزانه دار و عضو جدید هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک کماکان ادامه دارد و حتی به گفته دبیرکل این کمیته و با توجه به شرایط فراگیری کرونا در کشور تعیین هم نیست چه زمان شرایط برای رفع کردن آن مهیا خواهد شد.

محمد تابع در مصاحبه با وبلاگ ساعت زنانه با تاکید بر اینکه حذف انتخابات از دستور جلسه مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک در راستای تبعیت از اساسنامه این کمیته انجام شد، گفت: بند 11 اساسنامه بر انجام رای گیری به صورت کتبی و مخفی تاکید دارد در حالی که با توجه به تصمیم گیری برای برگزاری وبینار مجمع، امکان نداشت که بتوانیم رای گیری را با این دو اصل یعنی مکتوب و مخفی انجام دهیم.

وی شرح داد: این در حالی بود که تمام مقدمات لازم برای انجام رای گیری در مجمع عمومی اجرا شده بود. کاندیداها هم تعیین بودند اما به خاطر اساسنامه و تاکیدی که شخص رئیس کمیته ملی المپیک (محمود خسروی وفا) بر رای گیری مخفی و مکتوب داشت، نتوانستیم طبق برنامه پیش برویم. قاعدتاً اگر در حالت وبینار رای گیری انجام می شد، نتیجه آرا از حالت مخفی خارج می شد و همین مسئله احتمال شائبه ایجاد می کرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که با این شرایط برنامه این کمیته برای برگزاری انتخابات چیست؟ امسال شاهد انجام آن خواهیم بود؟، گفت: با شرایط فعلی کرونا و میزان پیشروی که این ویروس در کشور دارد، بعید است بتوانیم انتخابات را در امسال برگزار کنیم. البته امیدواریم که روز به روز شاهد کاهش فرایند شیوع کرونا و آمار نگران کننده آن باشیم اما فعلاً واقعیت چیزی غیر از این است و با این شرایط هم امکان برگزاری رای گیری به صورت حضوری را نداریم.

تابع تاکید نمود: به محض مهیا شدن شرایط، مجمعی تشکیل داده و رای گیری لازم برای انتخاب خزانه دار و عضو جدید هیات اجرایی را انجام می دهیم اما اینکه این مجمع چه زمانی برگزار گردد اصلاً تعیین نیست. شاید هم به سال آینده موکول گردد.

وی با یادآوری اینکه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک طبق پروتکل های بهداشتی با حضور حداقلی افراد و نفراتی مانند محمود خسروی وفا، مهدی علی نژاد، طاهره طاهریان و عبدالحمید احمدی برگزار گشت، در خصوص بعضی مصوبات آن اینگونه شرح داد: بعد از انتزاع دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک از یکدیگر، اساسنامه ای جدید برای کمیته ملی پارالمپیک تدوین و به تصویب رسید. طبق این اساسنامه ملزم به تدوین آئین نامه هایی بودیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک بیان نمود: به همین دلیل کار تدوین آئین نامه های اقتصادی، معاملاتی، انضباطی کارکنان و انضباطی ورزشکاران حدود یک ماه پیش تمام شد و آن را در اختیار اعضای مجمع قرار دادیم تا آنها در جریان جزئیات شان قرار بگیرند. در مجمع هفتم آبان ماه این آئین نامه ها به تصویب رسید ضمن اینکه در خصوص بعضی دیگر از آئین نامه ها مانند آئین نامه تنخواه ورزشکاران و استخدامی قرار بر این شد که تا یک سال آینده اقدامات لازم برای تدوین و تصویب آنها انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتخابات کمیته ملی پارالمپیک به سال آینده موکول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات کمیته ملی پارالمپیک به سال آینده موکول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید