تصادف خونین پژو 206 در بزرگراه همت، باز هم ایربگ باز نشد !

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، امروز تصادف یک دستگاه پژو 206 مدل SD خبرساز شد. این خودرو که در جهت غرب به شرق بزرگراه همت در حال حرکت بود، پس از برخورد به گاردریل به سمت دیگر بزرگراه پرت شد و با چهار خودرو برخورد کرد.

تصادف خونین پژو 206 در بزرگراه همت، باز هم ایربگ باز نشد !

آنگونه که ایسنا گزارش داده راننده و سرنشین خودرو به بیمارستان انتقال یافتند که حال راننده وخیم گزارش شده است.

خبرنگار ایسنا در این مورد نوشته: نکته عجیب و قابل توجه در این حادثه این است که با وجود برخورد شدید خودرو از چند طرف به موانع مختلف، به گفته سرگرد صالح مهدوی افسر راهور حاضر در صحنه، ایربگ خودرو باز نشده است!

دیگر خودروهایی که این پژو با آنها برخورد نموده آسیب زیادی ندیده اند.

ایربگ ارابه های مرگ باز نمی گردد!

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، بازنشدن کیسه های هوا در خودروهای داخلی، سال گذشته و پس از تصادف زنجیره ای در جاده بهبهان-رامهرمز نیز خبرساز شد.

در این حادثه تصادف زنجیره ای حدود 60 خودرو در محور بهبهان -رامهرمز، با پنج فوتی و 41 مصدوم همراه بود.

در آن موقع، کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور کشور با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی گفته بود که در این حادثه، ایربگ هیچ خودرویی باز نشده بود.

او خودروهای تولیدی را ارابه مرگ نامیده و از اینکه استانداردها کنترل نمی شوند و وزارت صمت نظارت دقیقی بر موضوع ندارد، گلایه نموده بود

رئیس پلیس راهور بعلاوه تاکید نموده که باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته اند، درست است اما سازمان های مربوط چه نقشی داشتند؟

می تواند فاجعه ای ملی باشد

امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در آن موقع به وبلاگ ساعت زنانه گفت: باید آنالیز دقیقی در خصوص تصادف جاده بهبهان انجام گردد. معیوب بودن قطعه حساسی مانند ایربگ می تواند فاجعه ای ملی باشد. ضمن اینکه باید معین گردد که چرا ترمز حدود 60 خودرو به درستی عمل ننموده است.

او اضافه کرد: در خصوص این حادثه، علاوه بر مسائلی چون غیراستاندارد بودن جاده ها و خطاهای انسانی، نگرانی هایی در خصوص کیفیت خودروها وجود دارد.

کاکایی موضوع نگران نماینده بعدی را کیفیت قطعات یدکی و خدمات پس از فروش می داند و می افزاید: عمر مفید قطعه ای مانند ایربرگ پس از چند سال تمام می گردد اما در ایران، مرکزی برای معاینه فنی چنین قطعه ای وجود ندارد.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، حتی در صورتی که آنالیز های لازم انجام گردد، قطعه جایگزینی برای آن در دسترس مردم نیست.

هادیانفر، رئیس پلیس راهور کشور بچندی پیش نیز در پاسخ به این پرسش که در بحث کیسه هوای خودرو (ایربگ) کدام خودروسازها ضعیف عمل می نمایند گفته بود: در این بخش بیشترین خودروها مربوط به تولیدات ایران خودرو است، بعد سایپا، بعد از آن پارس خودرو و بعد هم کرمان موتور (همشهری آنلاین).

منبع فیلم: ایسنا

https://tejaratnews.com/wp-content/uploads/2022/04/video-2022-04-22-20-58-21.mp4

منبع: تجارت نیوز

به "تصادف خونین پژو 206 در بزرگراه همت، باز هم ایربگ باز نشد !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصادف خونین پژو 206 در بزرگراه همت، باز هم ایربگ باز نشد !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید