سمند سورن پلاس بهینه با موتور XU7 پلاس وارد فاز فراوری آزمایشی شد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، سمند سورن پلاس بهینه در خط فراوری ایران خودرو کرمانشاه وارد فاز فراوری آزمایشی شد. ایران خودرو میخواهد بلافاصله پس از خروج پژو پارس از خط فراوری، این خودرو را با موتور XU7 پلاس به بازار ارائه کند. منابع مطلع به بیت ران اعلام کردند که هم زمان با آغاز فراوری آزمایشی سورن پلاس بهینه در کرمانشاه، بعضی پرسنل ایران خودرو نیز در حال حاضر برای گذراندن دوره های مربوط به فراوری این خودرو در تبریز هستند.

سمند سورن پلاس بهینه با موتور XU7 پلاس وارد فاز فراوری آزمایشی شد

بیت ران - محمد فتح اللهی - در آخرین روزهای تیر ماه امسال، ایران خودرو خاطرنشان کرد که پژو پارس تا آخر امسال با خطوط فراوری این خودروساز خداحافظی می نماید. بلافاصله پس از اعلام این خبر، منابع مطلع بیان کردند که این خودروساز میخواهد سمند سورن پلاس بهینه را به عنوان جانشین پژو پارس به بازار معرفی کند.

ایران خودرو در ماه های اخیر مشغول کار بر روی پروژه پژو پارس فیس لیفت است. پیش تر، علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو در مصاحبه اختصاصی با بیت ران خاطرنشان کرد پژو پارس فیس لیفت فراوری نخواهد شد. او بعلاوه اعلام کرد پژو پارس تا سرانجام امسال حتماً از خط فراوری ایران خودرو کنار خواهد رفت. ظاهراً ایران خودرو قصد ندارد به زودی با این سدان تاریخ مصرف گذشته خداحافظی کند.

اما با ورود سمند سورن پلاس بهینه به فاز فراوری آزمایشی، این احتمال وجود دارد که برنامه های ایران خودرو برای کنارگذاشتن پژو پارس از خط فراوری جدی باشد.

منابع مطلع به بیت ران خاطرنشان کردند که چندین دستگاه از سمند سورن پلاس بهینه در ایران خودرو کرمانشاه فراوری شده است. حتی بعضی از پرسنل ایران خودرو نیز در روزهای اخیر برای گذراندن دوره های چک و ریورک این خودرو به تبریز رفتند.

سورن پلاس بهینه چه مشخصاتی دارد؟

سمند سورن پلاس بهینه مشخصاتی دقیقاً مشابه سورن سال دارد که در سال 1398 رونمایی شد. این خودرو، قرار است با موتور XU7 پلاس به دست متقاضیانش برسد.

می دانیم که پژو پارس هم برای مدتی با این قوای محرکه به فروش رسید. XU7 پلاس نسخه به روز XU7 بود که به واشرزدن مشهور شد.

ایران خودرو کوشش کرد تا مسائل موتور XU7 را در XU7 پلاس بر طرف کند. از طرفی دیگر بهبود کارکرد این موتور با حجم 1761 سی سی باعث شد 97 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه نیرو فراوری کند.

گشتاور خروجی آن هم به 146 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه است که از XU7 به مقدار 7 نیوتن متر کمتر بود. گیربکس سورن سال بهینه نیز 5 سرعته دستی اعلام شد.

در XU7 پلاس بعضی از قطعات داخلی موتور، مانند میل بادامک، میل لنگ، پوسته یاتاقان، مجموعه دسته سمبه، حلقه و سمبه از نظر طراحی تغییر کردند.

بعلاوه مسیر گازهای خروجی موتور نیز دچار تغییراتی شد. ایران خودرو بیان کرد در موتور XU7 پلاس کوشش کرد طول عمر شمع ها افزایش پیدا کند و تسمه ها هم در پیمایش های طولانی احتیاج به تعویض داشته باشند.

سرسیلندر این موتور مشابه نمونه گازسوز است. چرا که ایران خودرو باور داشت با این کار احتمال سوختن واشر سرسیلندر در این موتور کمتر خواهد شد. به غیر از این موارد، سامانه خنک کاری موتور XU7 پلاس هم در مقایسه با XU7 تغییر کرد.

امکانات رفاهی سمند سورن پلاس بهینه

سورن پلاس بهینه شباهت بسیاری با سورن پلاس دارد که در سال 1399 برای اولین بار فراوری شد. سورن پلاس بهینه مجهز به چراغ هایی مشابه سورن پلاس است.

اما مانند سورن پلاس خبری از اسپویلر عقب نیست. شیشه های دودی در سورن پلاس بهینه حذف شدند و رینگ دو رنگ هم در این خودرو مشاهده نمی گردد. یعنی سورن پلاس بهینه با قالپاق به دست مشتریان خواهد رسید!

ظاهراً سورن پلاس بهینه مانیتور و دوربین دید عقب نیز دارد. اما زه های کناری درب ها در این خودرو حذف شدند. همانطور که از نام بهینه این خودرو پیداست، سمند سورن پلاس بهینه مجهز به امکاناتی است که بتواند استانداردهای سازمان ملی استاندارد را پاس کند.

از جمله این امکانات می توان به سنسور نور و باران، دی لایت و پوزیشن لایت، سنسور دنده عقب، پشتی سری برقی صندلی های جلو، مالتی مدیا به همراه دوربین دنده عقب، آینه های تاشو برقی به همراه گرمکن، کلید کنترل سیستم صوتی MFD، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مالتی پلکس، دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق، آنتن اکتیو و… اشاره نمود.

پرسش های متداول درباره سمند سورن پلاس بهینه

سورن پلاس بهینه چه زمانی به بازار می آید؟

  • براساس اطلاعات منابع مطلع، فراوری آزمایشی سورن سال بهینه در سایت کرمانشاه ایران خودرو شروع شده است. اما این خودرو زمانی وارد فاز تجاری سازی می گردد که ایران خودرو تصمیم بگیرد پژو پارس را از خطوط فراوری خود خارج کند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، علاوه بر سایت کرمانشاه ایران خودرو، خطوط فراوری این خودروساز در بابل و فارس هم سورن سال بهینه را برای عرضه در بازار فراوری خواهند کرد. بعلاوه محتمل است که سورن سال بهینه، هم بصورت بنزینی و هم دوگانه وارد بازار گردد.

آیا پارس بهینه با ظاهر نو فراوری می گردد؟

  • مدیرعامل ایران خودرو در مصاحبه ای اختصاصی با بیت ران خاطرنشان کرد که این خودرو به هیچ عنوان فراوری نخواهد شد. به بیان علیمردان عظیمی، پارس بهینه فقط برای پاس کردن بعضی استانداردها فراوری شد. از طرفی دیگر با ورود سمندسورن پلاس بهینه به فاز فراوری آزمایشی، می توان حدس زد که قصد ایران خودرو برای کنارگذاشتن پژو پارس از خط فراوری جدی است.

لوتوس Emeya با 905 اسب بخار قدرت معرفی گردید / اولین هایپرکار چهار در لوتوس

تست هندلینگ تارا با ربات / تکنولوژی عجیب در صنعت خودرو کشور

کراس اوور KMC A5 از سیف خودرو تا کرمان موتور / دانستنی های ضروری KMC A5

سدان Avatr 12 در مونیخ رونمایی شد / همه چیز درباره دومین شاهکار نادر فقیه زاده

منبع: بیت ران

به "سمند سورن پلاس بهینه با موتور XU7 پلاس وارد فاز فراوری آزمایشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمند سورن پلاس بهینه با موتور XU7 پلاس وارد فاز فراوری آزمایشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید