ام وی ام X33 کراس مدیران خودرو بررسی شد ، مشخصات فنی و قیمت

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، ام وی ام X33 کراس محصول تازه مدیران خودرو در هتل استقلال تهران به طور رسمی رونمایی شد. اما آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟!

ام وی ام X33 کراس مدیران خودرو بررسی شد ، مشخصات فنی و قیمت

نمای پشتی ام وی ام x33 کراس

بیت ران - رضانوروزی: ام وی ام X33 کراس محصولی از چری است که در بازارهای مختلف با نام های مختلفی عرضه می شود. omoda 3 (اومودا 3) یا چری تیگو 3 از پلتفرمی مشترک با ام وی ام X22 بهره می برد و در نگاه اول می توان آن را فیس لیفت مختصری از آن دانست.

معرفی و نمای ظاهری

ام وی ام X33 کراس فیس لیفتی از ام وی ام X22 به شمار می رود که در بازار چین به صورت محدود عرضه خواهدشد و بیشتر قرار است در بازارهای صادراتی چری حضور داشته باشد.

این خودرو که یک کراس اوور کوچک سایز محسوب می شود، در نمای ظاهری تا جای ممکن از المان های ترند روز بهره گرفته تا بتواند طراحی قدیمی خود را اندکی بروز کند.

استفاده از چراغ های پیوسته در نمای عقب، جلو پنجره بزرگ، چراغ های دو تیکه جلو، استفاده از طرح های دایموند و خطوط نارنجی رنگ (در ایران احتمالا مشکی پیانویی) از مواردی است که برای بروز کردن چهره ام وی ام X33 کراس استفاده شده است. اما می توان استفاده از رینگ های 17 اینچی را برای آن بهترین انتخاب دانست.

ام وی ام X33 کراس مدیران خودرو

مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس

در حال حاضر ام وی ام X22 در ایران در دو مدل و چند تیپ عرضه می شود و X33 نیز قرار است از همان پیشرانه ها بهره ببرد. ام وی ام X33 کراس در دو تیپ دستی و اتوماتیک به بازار خواهدآمد.

تیپ اتوماتیک این خودرو از یک پیشرانه با حجم دقیق 0.998 لیتر (998 سی سی) سه سیلندر توربوشارژ با کد SQRE3T10 از خانواده موتور 71 Series Gasoline کمپانی چری استفاده می کند که به کمک یک جعبه دنده CVT نسل سومی قدرت را به چرخ های جلو برساند.

موتور SQRE3T10 چری

گیربکس CVT این خودرو قابلیت شبیه سازی 9 دنده را به صورت مصنوعی دارد. این موتور در سوپاپ ورودی از زمان بندی متغیر بهره می برد و با ضریب تراکم 1:10 می تواند 102 اسب بخار قدرت تولید کند.

البته برخی منابع قدرت تولیدی را 112 اسب بخار ذکر می کنند که به نظر می رسد باید تا کالیبره شدن کامل با بنزین و شرایط ایران صبر کرد.

گشتاور این موتور نیز 150 نیوتون متر است که از 1500 تا 4000 دور در دقیقه در اختیار راننده قراردارد. این موتور به ازای هر تن وزن 1230 کیلوگرمی خودرو در بهترین حالت تنها 91 اسب بخار قدرت برای ارائه دارد. این قدرت تنها سفرهای درون شهری آن هم شهرهای غیرکوهستانی مناسب خواهدبود.

فضای داخلی ام وی ام X33 کراس مدیران خودرو

تیپ دستی ام وی ام X33 کراس هم از یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با کد SQRE4G15B و مشترک با محصولات دیگر ام وی ام در ایران بهره می برد. جعبه دنده هم 5 سرعته دستی است و خبری از گیربکس شش سرعته در آن نیست. این موتور هم چندان در مقابل قیمت پرداختی حرفی برای گفتن ندارد.

موتور SQRE4G15B چری

نمای داخلی

شاید بتوان تنها نکته مثبت ام وی ام X33 کراس را طراحی داخلی آن دانست که برخلاف نمای بیرونی سعی بر بروزرسانی اجباری نبوده و طراحی از پایه اجرا شده است.

اسکرینی بزرگ، طرح های دیاموند، کلاستر دیجیتال، شارژر وایرلس و فضای اضافه برای نگه داشت گوشی یا وسایل مشابه، همگی در کنار دکمه استارت مربعی طراحی مناسبی به نظر می رسد.

اما ظرافت در حضور کیفیت متریال مناسب است که استفاده از محصول را لذت بخش می کند. نکته ای که هیچوقت در ایران از نگاه مونتاژکاران بااهمیت نبوده است.

نمای داخلی با ترکیب رنگ کرم آبی

جمع بندی

ام وی ام X33 کراس خودرویی شهری و کم قدرت است که به کمک المان هایی سعی در بروز کردن نمای ظاهری آن داشته اند. یکی از مهم ترین نکاتی که درباره محصولات خانواده ام وی ام وجود دارد، قیمت لوازم یدکی و خصوصا قطعات یدکی بدنه است.

برخی از لوازم یدکی و بدنه محصولات ام وی ام گاها با خودروهای آلمانی با چندبرابر قیمت برابری می کند. این قیمت های نجومی را اگر در کنار محدودیت های خدمات پس از فروش مدیران خودرو قرار دهید، احتمالا در خرید محصولات ام وی ام تردید خواهیدکرد.

نمای جلوی x33 cross

قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است. اما گمان می رود قیمت ام وی ام X33 کراس در حدود 20 درصد از ام وی ام X22 پرو در نسخه مشابه گران تر قیمت گذاری شود.

بنابراین این خودرو اگر امروز در بازار بود احتمالا قیمتی در محدوده 1 میلیارد و 100 میلیون تومان در نسخه اتوماتیک داشت. لذا با این قیمت گزینه های رقیب نیز حرفی برای گفتن دارند و اندکی تامل و بررسی برای خرید ام وی ام X33 کراس لازم خواهدبود.

ام وی ام X33 کراس مدیران خودرو رقیب مستقیم جک S3 معرفی شد / بررسی تخصصی

محصولات اشکودا برای بازار خودرو ایران رونمایی شدند / 5 خودرو تازه اشکودا

خودرو ملی ترکیه هدیه اردوغان به بن سلمان / همه چیز درباره TOGG

منبع: بیت ران

به "ام وی ام X33 کراس مدیران خودرو بررسی شد ، مشخصات فنی و قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ام وی ام X33 کراس مدیران خودرو بررسی شد ، مشخصات فنی و قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید