تغییر فرمت لیگ قهرمانان آسیا و سرنوشت نمایندگان ایران

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، کنفدراسیون فوتبال آسیا بالاخره پس از سال ها پیگیری فدراسیون های غرب قاره تصمیم به تغییر تقویم فوتبال باشگاهی خود گرفت تا از سال 2023 لیگ قهرمانان آسیا همزمان با برگزاری لیگ های غرب آسیا برگزار گردد. از همین رو لیگ قهرمانان آسیا در سال 2023 به صورت مجزا برگزار نمی گردد و این مسابقات در فصل 24-2023 برگزار خواهد شد. به این ترتیب لیگ قهرمانان چند ماه به تعویق می افتد و این موضوع باعث می گردد تیم هایی که در این فصل پیروز به کسب سهمیه می شوند، حضورشان مشروط به تصمیم فدراسیون های آن کشور گردد.

تغییر فرمت لیگ قهرمانان آسیا و سرنوشت نمایندگان ایران

به این ترتیب در فوتبال ایران هم هنوز تعیین نیست چه تیم هایی به لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 راه خواهند یافت و با توجه به تعویقی که ایجاد می گردد، لیگ های داخلی کشورهای غربی دو فصل پیاپی را باید برگزار و سپس در لیگ قهرمانان آسیا با تقویم تازه حضور پیدا نمایند. یعنی لیگ برتر بیست ویکم و بیست ودوم برگزار خواهد شد و همزمان با شروع لیگ بیست وسوم فصل تازه لیگ قهرمانان آسیا شروع می گردد. در این شرایط تعیین نیست تیم هایی که در لیگ بیست ویکم پیروز به کسب سهمیه می شوند چه سرنوشتی خواهند داشت و تیم هایی که در لیگ بیست ودوم سهمیه کسب خواهند کرد، چه شرایطی دارند.

در این خصوص هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه خواهد داد و تعیین خواهد نمود چه تیم هایی به لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 راه یابند که می تواند راهکارهای متفاوتی باشد. در حال حاضر دو سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا به قهرمان لیگ برتر و جام حذفی تعلق پیدا می نماید و دو سهمیه دیگر نیز به تیم های دوم و سوم لیگ برتر می رسد که در صورت مشترک بودن قهرمان جام حذفی و تیم های اول تا سوم، تیم آخرین سهمیه به تیم چهارم جدول می رسد. حالا برای لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 ایران چهار سهمیه (1+3 یا 2+2) خواهد داشت که از لیگ های بیست ویکم و بیست ودوم حداکثر 8 تیم می توانند مدعی باشند که هیئت رئیسه فدراسیون باید تصمیم گیری کند کدام تیم ها سهمیه بگیرند.

به طور مثال هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می تواند تصمیم بگیرد قهرمان های این فصل و فصل آینده چهار سهمیه را دریافت نمایند یا اصلاً به تیم هایی که در لیگ بیست ویکم کسب سهمیه می نمایند، سهمیه ای تعلق نگیرد و نمایندگان ایران از لیگ بیست ودوم انتخاب شوند. هرچند این مسئله نیازمند هم اندیشی با باشگاه هاست تا آنها نیز به عنوان ذینفعان این ماجرا، نظرات شان را به فدراسیون فوتبال برای تصمیم گیری اعلام نمایند.

منبع: فرارو

به "تغییر فرمت لیگ قهرمانان آسیا و سرنوشت نمایندگان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر فرمت لیگ قهرمانان آسیا و سرنوشت نمایندگان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید