حمایت از بایدن در نخستین نشست مجمع ملی دموکرات ها

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، سخنرانان نخستین شب مجمع ملی دموکرات ها، جو بایدن را به عنوان بهترین گزینه این حزب در رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توصیف کردند.

حمایت از بایدن در نخستین نشست مجمع ملی دموکرات ها

مجمع ملی دموکرات ها شامگاه دوشنبه در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین به شکل مجازی برگزار گردید و بعضی داوطلبان مقدماتی حزب دموکرات بار دیگر سخن گفتند و تاکید نمودند که بایدن-هریس می توانند ترامپ را در انتخابات 13 آبان ماه سال جاری شکست دهند.

آنها دلایل ورود به عرصه رقابت را تشریح کردند و اینکه چرا معتقدند بایدن مردم کشور را گرد هم خواهد آورد، آمریکا را از بحران و هرج و مرج خارج می نماید.

میشل اوباما همسر باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا، برنی سندرز رقیب اصلی بایدن در دور مقدماتی و سناتور ورمونت، جان کاسیک فرماندار جمهوریخواه پیشین اوهایو ، اندرو کومو فرماندار نیویورک، امی کلوباچر سناتور دموکرات و داوطلب رقابت مقدماتی ریاست جمهوری، مهم ترین سخنرانان این نشست مجازی بودند.

کاسیک که یک محافظه کار میانه رو است، در سال 2016 هم به دونالد ترامپ رای نداد و امشب هم بار دیگر تاکید نمود از نحوه ریاست جمهوری دونالد ترامپ و جهتی که حزب جمهوریخواه را به سوی راست گرایی کشانده، ناراضی اند.

از نکات جالب توجه این نشست این بود که دموکرات ها از سخنرانان این نشست قدردانی می کردند و هواداران ترامپ هم سعی داشتند در فضای مجازی همچون توئیتر به اظهارات آنها پاسخ دهند.

از جمله افرادی که در این مناظره مجازی شرکت کرد، کایلی مک انانی سخنگوی کاخ سفید بود که گفت مجمع ملی دموکرات فقط دستور العمل همه گیری بایدن را جار زدند.

وی اضافه نمود: من آنچه دستورالعمل نامیده می گردد را از اول تا آخر خواندم. برنامه این بود -> اتکا به سازمان جهانی بهداشت چین.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت فاسد ده ها بار ذکر کرد. به وضوح، چین مشکل بود نه پاسخ!

فرماندار میشیگان هم در سخنانی کوتاه گفت: من همانی هستم که ترامپ همیشه او را به نام زن میشیگانی خطاب می نماید.

با آغاز شدن اظهارات کاسیک، صفحه هواداران ترامپ ویدئویی را از او منتشر کردند که در سال 2012، گفته بود بایدن می گوید در گلف مهارت دارد، من با او بازی کردم، درست نیست همچون چیزهای دیگری که او می گوید.

اما فرماندار پیشین اوهایو در اظهارات امشب خود گفت که می دانم جو بایدن با تجربه اش، خردورزی و نجابتش می تواند ما را برای یافتن روش بهتری گرد هم آورد.

کاسیک تاکید نمود جو مردی برای همه زمان ها است، زمانی که می گوید کلاه های حزبی خود را بردارید و کشور را برای خودمان و البته برای بچه هامان قرار دهیم.

برنی سندرز به نمایندگی از دموکرات های ترقی خواه بر حمایت از بایدن تاکید نمود و گفت ملت عظیم ما در یک زمان بی سابقه به سر می برند. ما با یک بحران سلامت عمومی از 100 سال گذشته و یک سقوط مالی از زمان رکود عظیم روبرو هستیم، ما در حال مبارزه با یک نژادپرستی سیستمی و تهدیدهای بی شمار سیاره ما ناشی از تغییرات آب و هوایی هستیم.

وی ادامه داد: در بحبوحه همه اینها، ما یک رئیس جمهوری داریم که نه تنها قادر به توجه به این بحران ها نیست، بلکه ما را در جهت کاهش اقتدارمان حرکت داد. این انتخابات، در تاریخ مدرن این کشور، بیشترین اهمیت را دارد.

سناتور دموکرات اضافه نمود:

در پاسخ به بحران بی سابقه ای که با آن روبرو هستیم، ما به یک پاسخ بی سابقه احتیاج داریم. یک جنبشی که پیش از این نبوده است، مردم باید برای دموکراسی و نجابت ما و مقابله با فریبکاری اولیگارشی و ریاکاری به شیوه ای درست به پا خیزند. ما به جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آینده احتیاج داریم.

میشل اوباما هم در اظهاراتی گفت می دانید که من از سیاست متنفرم اما می دانید که مردم این کشور برای من اهمیت دارند.

وی اضافه نمود: همه می دانید که چقدر به بچه ها مان اهمیت می دهم. اگر فکر می کنید چیزها بدتر از این نمی گردد، باور کنید که می توانند بشوند و خواهند شد اگر ما در این انتخابات تغییری ایجاد نکنیم.

همسر رئیس جمهوری سابق آمریکا ادامه داد: اگر امیدوارید که به این هرج و مرج خاتمه داده گردد، ما باید به جو بایدن رای دهیم مانند آنچه که زندگی ما به آن وابسته است.

میشل اوباما اضافه نمود: اجازه دهید من تا آنجا که می توانم صادقانه و شفاف باشم؛ دونالد ترامپ رئیس جمهوری اشتباه برای کشور ما است ... او نمی تواند کسی باشد که ما به او احتیاج داریم تا برای ما باشد.

مجمع ملی دموکرات ها که به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می گردد از 27 تا 30 مرداد در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین برگزار می گردد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "حمایت از بایدن در نخستین نشست مجمع ملی دموکرات ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از بایدن در نخستین نشست مجمع ملی دموکرات ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید