خبرنگاران استاندار: 1259 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در استان تهران پرداخت شد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، تهران- خبرنگاران- استاندار تهران خاطرنشان کرد: تا به امروز یک هزار و 259 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای مالی آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا در این استان پرداخت شده است.

خبرنگاران استاندار: 1259 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در استان تهران پرداخت شد

انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه در حاشیه هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران به خبرنگار وبلاگ ساعت زنانه گفت: بر خلاف اعتبارات گذشته این بار در بخش تسهیلات به واحدهای مالی آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا سهم استان خوب دیده شده و از مجموع 40 هزار میلیارد تومان حدود 10 هزار میلیارد تومان به استان تهران اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در این مدت واحدهای مالی استقبال خوبی از این تسهیلات انجام ندادند و تنها یک هزار و 259 میلیارد تومان به واحدهای آسیب دیده پرداخت شد.

استاندار تهران تاکید نمود: هر واحد مالی در چهار گروه بندی معین شده اگر دچار آسیب و زیان شده می تواند در سامانه مورد نظر ثبت نام کند و با همکاری بانک های عامل این تسهیلات در کمترین زمان پرداخت می گردد.

وی همچنین از تخصیص تسهیلات مشاغل خانگی اطلاع داد و گفت: میزان تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری در استان تهران- امروز سه شنبه معین شد که میزان این اعتبارات 7 تا 8 میلیارد تومان است که برای هر شغل 16 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می گردد.

محسنی بندپی تاکید نمود: یکی از جاهایی که خیلی سریع به اشتغال می رسیم همین مشاغل خانگی است که در این بخش توجه ویژه ای داریم.

وی همچنین در مورد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری نیز گفت: 6 درصد جمعیت استان تهران را جامعه روستائیان تشکیل می دهند که در این بخش نیز بانک های عامل عملکرد خود را افزایش دادند و تمامی پرونده های اشتغال در روستائیان را برررسی کردند و تسهیلاتی در زمینه اشتغال به روستائیان پرداخت می گردد که در این زمینه مسئله ای نداریم.

همچنین در این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تا روز 25 شهریورماه بر اساس پایش عملکرد فرمانداری ها در زمینه اشتغال شهرستان ری با تعداد 5 هزار و 537 شغل از 6 هزار و 688 شغل تعهد شده بالاترین عملکرد را در زمینه ایجاد اشتغال به خود اختصاص داده است.

پروانه رضایی اضافه کرد: همچنین شهرستان اسلامشهر با ایجاد 5 هزار و 702 شغل از 10 هزار و 86 شغل تعهد شده در صندلی دوم قرار گرفته است.

به گفته وی، شهرستان های پیشوا و تهران نیز در زمینه ایجاد اشتغال جزو ضعیف ترین شهرستان های استان تهران بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تا خاتمه سال جاری باید 96 هزار شغل جدید ایجاد کنیم که تا به امروز بیش از 30 درصد این میزان تحقق یافته و از فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی انتظار داریم در زمینه ایجاد اشتغال فعالیت بیشتری داشته باشند.

هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران عصر امروز- سه شنبه به ریاست انوشیروان محسنی بندپی در محل استانداری تهران برگزار گردید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار: 1259 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در استان تهران پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: 1259 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در استان تهران پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید