خبرنگاران مبتلا نبودن به کرونا شرط سفرهای جاده ای خراسان رضوی است

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، مشهد- خبرنگاران- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: رصد سلامت و مبتلا نبودن مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در مسیرهای جاده ای استان به وسیله سامانه سِروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) اجباری شد.

خبرنگاران مبتلا نبودن به کرونا شرط سفرهای جاده ای خراسان رضوی است

ابراهیم نصری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ساعت زنانه اضافه نمود: شرکتهای حمل و نقل موظف شدند سلامت مسافران را به وسیله این سامانه که بین وزارت بهداشت و شرکت های حمل و نقل مسافر برقرار شده است استعلام و آنالیز نمایند.

وی ادامه داد: عدم ابتلای مسافران به کرونا از لحظه خرید بلیت ناوگان شروع شده و شرکت حمل و نقل پیش از صدور بلیت موظف است با وارد کردن کد ملی مسافر در آدرس اینترنتی www.safarvip.com از عدم ابتلای مسافر به کرونا اطمینان حاصل نمایند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بر ممنوعیت سوار کردن مسافر در اطراف پایانه های مسافربری تاکید نمود و گفت: شرکتهای حمل و نقل موظفند پیش از سوار شدن مسافر در محل پایانه دوباره سلامت وی را آنالیز نمایند.

نصری در مورد سوار کردن مسافران بین راهی در طول راستا و دیگر شهرها اضافه نمود: هنگام سوار کردن مسافر بین راهی راننده موظف است طی تماس تلفنی با شرکت حمل و نقل و استعلام کد ملی مسافر نسبت به پذیرش مسافر اقدام کند.

وی افزود: طی هشت ماه سال جاری و در شرایط شیوع کرونا هشت میلیون و 323 هزار و 550 فقره بلیت در خراسان رضوی برای مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای مقصدهای درون و برون استانی صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی به کاهش 38 درصدی مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال اشاره و اعلام کرد: با این حال به طور متوسط ماهانه حدود یک میلیون بلیت برای سفر با این ناوگان در راستاهای درون و برون استانی صادر می گردد لذا پایش و آنالیز سلامت مسافران در رابطه با بیماری کووید 19 بسیار حایز اهمیت است.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت 482 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 46 هزار و 689 تن رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مبتلا نبودن به کرونا شرط سفرهای جاده ای خراسان رضوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبتلا نبودن به کرونا شرط سفرهای جاده ای خراسان رضوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید