در ایام کرونا قهوه بنوشید

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، اضطراب و افسردگی ناشی از همه گیری کرونا منجر به بی خوابی شبانه شده است. مردم هنوز هم تا حد زیادی با غم، عدم اطمینان و ترس روبرو هستند و این پیامد منفی بسیاری از الگوی خواب آنان را تحت تاثیر قرار داده است.

در ایام کرونا قهوه بنوشید

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، محققان عملکرد واقعی قهوه بر روی مغز انسان را آنالیز کردند تا به سوالاتی که همیشه افراد در خصوص تاثیر قهوه بر سلامت دارند، پاسخ دهند. نتایج این تحقیق نشان می دهد، مصرف قهوه می تواند به افرادی که خواب محدود دارند، یاری کند.

پروفسور رناتا ریها از گروه پزشکی خواب ادینبورگ، اطلاعات جدیدی را در خصوص چگونگی تعادل قهوه در اختلال شناختی کوتاه مدت ارائه کرد.

وی تاثیر قهوه بر الگوی خواب را آنالیز کرد و دریافت، نوشیدن قهوه در اوایل روز می تواند به افزایش میزان هوشیاری و تمرکز یاری کند، به ویژه هنگامی که الگوی خواب تغییر می نماید.

همچنین توصیه بر این که قهوه را باید 6 ساعت قبل از خواب نوشید در این تحقیق تایید شده است.

نتایج تحقیق نشان داد که 300 میلی گرم کافئین که تقریبا به میزان سه فنجان قهوه در روز است می تواند به بهبود چالاکی، هوشیاری، زمان واکنش، دقت و حافظه کاری که به دلیل کمبود خواب با ضعف روبرو شده است، یاری کند.

این تاثیر به ویژه برای افراد شب کار بسیار مفید است، زیرا این میزان قهوه می تواند عملکرد روانی-حرکتی را بهبود بخشد.

این همان تاثیر قهوه است که گروه فوریت های پزشکی مورداستفاده قرار می دهند و مشاهده عملکرد آن ها یکی از مهم ترین موارد از مزایای نوشیدن قهوه است.

اما این به معنای برطرف مسائل اصلی ایجاد شده با کمبود خواب نیست. محققان تاکید می نمایند که این راهکار کوتاه مدت می تواند به سرعت کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار دهد.

پروفسور رناتا ریها اظهار کرد: تقریبا مردم دنیا روزانه 80 درصد کافئین مصرف می نمایند که اغلب علت آن تقویت بیداری و تمرکز است. تاثیر کافئین بر بدن می تواند چندین ساعت طول بکشد و افرادی که درمی یابند نوشیدن قهوه در اواخر روز الگوی خواب آنان را مختل می نماید در هنگام عصر و شب نوشیدنی های کم کافئین یا قهوه بدون کافئین مصرف نمایند.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

به "در ایام کرونا قهوه بنوشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ایام کرونا قهوه بنوشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید