سوسن طاقدیس درگذشت

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، سوسن طاقدیس نویسنده قدم یازدهم برگزیده بیست و سومین دوره کتاب سال ایران به علت عارضه قلبی درگذشت.

سوسن طاقدیس درگذشت

مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با تایید این خبر به ایسنا، گفت: حدود دو ساعت پیش (امروز، آدینه، 5 اردیبهشت ماه) باخبر شدیم او بر اثر عارضه قلبی از جهان رفت.

سوسن طاقدیس نویسنده کتاب های کودک و نوجوان در سال 1338 در شیراز به جهان آمد. فعالیت داستان نویسی حرفه ای خود را با نوشتن داستان بابای من سارق بود در کیهان بچه ها شروع کرد.

او آثار متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به بازار نشر ارائه داده است که قدم یازدهم، تصویرگر معصومه کشایی، زرافه من آبی است تصویرگر: علیرضا گلدوزیان، پشت آن دیوار آبی، هزار سال نگاه، تو هم آن سرخی را می بینی، دخترک و فرشته اش، بزغاله های سبز، یکی بود و جوراب سوراخ تصویرگر: علیرضا گلدوزیان تعدادی از آثار اوست.

سوسن طاقدیس سال 1386 پیروز شد برای کتاب قدم یازدهم جایزه کتاب سال را دریافت کند. لوح تقدیر دانشگاه الزهرا برای مجموعه فعالیت هنری، لوح سپاس از مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری سال 1379، جایزه پروین اعتصامی برای کتاب شما یک دماغ زرد ندیدید؟ تصویرگر: غلامعلی مکتبی سال 1384 تعدادی دیگر از جوایز طاقدیس است.

منبع: فرارو

به "سوسن طاقدیس درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوسن طاقدیس درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید