عرضه بیش از 700 محصول نانوفناوری ازسوی شرکت های فناور و دانش بنیان

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، به اعتقاد بسیاری از ناظران، رشد نانو فناوری در کشور و محصولات مرتبط با این حوزه بسیار چشمگیر بوده است.

عرضه بیش از 700 محصول نانوفناوری ازسوی شرکت های فناور و دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ ساعت زنانه به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال حاضر بیش از 700 محصول مبتنی بر نانوفناوری پیشرفته در کشور از سوی شرکت های فناور و دانش بنیان در حال عرضه است.

در حال حاضر فرایند تولید مقاملات در حوزه نانو فناوری از مرز 10 هزار مقاله عبور کرده است. هر چند تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری نانو بر این بوده است که تلاش ها بر تجاری سازی محصولات متمرکز باشد تا تولید مقالات. بر این اساس ستاد توسعه فناوری نانو وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از تاسیس دهها مرکز نوآوری، شتابدهنده، مراکز تحقیقاتی، پارک های علم و فناوری و دیگر مراکز خدمات رسان به حوزه نانو حمایت کرده است.

بر این اساس در سال های اخیر صدها استارتاپ پیروز در حوزه نانو فناوری رشد کرده اند. این استارتاپ ها به شرکت های فناور و پیروزی بدل شده اند که محصولات مختلفی در این حوزه ارائه می کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت های اجرا شده از سوی ستاد فناوری نانو، پیش بینی کرده است که میزان فروش شرکت های فعال در حوزه نانوفناوری از 8000 میلیارد تومان عبور کند که یک پیروزیت بی سابقه محسوب می شود.

در حال حاضر نیز هر روز تعداد بیشتری محصولات مختلف توسط شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های فعال در حوزه نانو فناوری تولید می شود.

اخیراً چند شرکت دانش بنیان، دانش مربوط به مواد آنتی باکتریال را توسعه داده و محصولات مختلفی در این حوزه ساخته است.

برای مثال یک محصول محافظ توسط این شرکت ها تولید شده است که مانع از آلودگی سطوح مختلف مانند کاشی می شود و سلامت محیط های درمانی مخحتلف را حفظ می کند.

همچنین پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیر کبیر توانستند برای نخستین بار، انرژی الکتریکی با قابلیت شارژ دستگاه ها، تولید کنند.

این محققان، نانومولدی را توسعه دادند که می تواند با استفاده از انرژی حرکتی افراد برای مثال گوشی تلفن همراه را شارژ کند.

از سوی دیگر، چند شرکت دانش بنیان ایرانی داروهای بر اساس فناوری نانو تولید کردند که با کمترین عوارض در خون افراد رهایش می یابد و بیشترین تاثیر را دارد.

ساخت انواع نانوداروها برای کنترل بیماران سرطانی، یکی دیگر از تحولات انجام گرفته در حوزه نانو فناوری است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اخیراً از 57 محصول حوزه نانو فناوری رونمایی کرد.

از داروهای نانویی با قابلیت تاثیرگذاری بالا تا راهکاری برای حل بوی نامطبوع کلان شهرها، در میان این طرح ها بود.

تعداد محصولات ساخته شده بر اساس نانو فناوری آنچنان زیاد است که سرعت آنها بیش از سرعت اطلاع رسانی است.

استارتاپ های علاقه مند و شرکت های دانش بنیان و فناور فعال در حوزه نانو فناوری، می توانند طرح های فناورانه خود را با کمک ستاد توسعه فناوری نانو، به مرحله تجاری سازی برسانند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "عرضه بیش از 700 محصول نانوفناوری ازسوی شرکت های فناور و دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه بیش از 700 محصول نانوفناوری ازسوی شرکت های فناور و دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید