مقایسه طارمی با هالک شگفت انگیز

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، آمارهای شخصی مهدی طارمی سوژه روزنامه های معتبر پرتغال شده است. از برترین فصل تا رسیدن به رکورد هالک شگفت انگیز.

مقایسه طارمی با هالک شگفت انگیز

به گزارش ورزش سه، مهدی طارمی در حال سپری کردن یکی از برترین فصول فوتبالی خود است. ستاره ایرانی پورتو توانسته است به همراه امباپه، بنزما و صلاح به تنها بازیکنان شش لیگ معتبر فوتبال اروپا تبدیل گردد که تا به امروز بیش از 20 گل به ثمر رسانده اند و بیشتر از 10 پاس گل نیز داده اند.

آماری خیره کننده برای طارمی که باعث شده است تا نام او در کنار بزرگان فوتبال اروپا دیده گردد و این مسئله در رسانه های پرتغالی نیز بازتاب داشته است. یکی دیگر از رکوردهای شخصی مهاجم بوشهری پورتو، به عبور او از برترین فصل فوتبالی اش اختصاص دارد.

روزنامه رکورد پرتغال در شماره روز گذشته خود به این مسئله اشاره نمود و با تیتر گل زنی های طارمی به اوج می رسد: رکورد شخصی بهبودیافته ایرانی به تعداد گل های طارمی در این فصل پرداخت و آنها را با حضور این بازیکن در تیم های سابقش مقایسه کرد.

روزنامه رکورد در این گزارش نوشته است: زمانی که مهدی طارمی برای رویارویی با ویزلا وارد زمین شد، می دانست که تنها دو گل تا رسیدن به برترین رکورد گل زنی خود در یک فصل فاصله دارد. این فرصت با دو گل، به انتها رسید و از طرف دیگر یاری کرد تا اف سی پورتو هرچه بیشتر به جشن قهرمانی در لیگ نزدیک گردد.

رکورد با مقایسه آمار گل زنی های طارمی در تیم های باشگاهی خود نوشت: برترین فصل شخصی مهاجم ایرانی در فصل 2016-2017 بود که او 24 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و 5 پاس گل نیز داد. طارمی اکنون در فصل 2021-2022 پیروز شده است در تمامی رقابت ها 24 گل برای پورتو به ثمر برساند و 17 بار نیز پاس گل بدهد.

طارمی دو ملاقات دیگر در لیگ برتر و یک بازی در فینال جام حذفی را پیش روی خود دارد و می تواند با گل زنی در این بازی ها، رکورد خود در برترین فصل فوتبالی اش را ارتقا دهد. او 17 اردیبهشت با پورتو به ملاقات بنفیکا می رود و در هفته پایانی نیز استوریل پرایا را پیش روی خود خواهد داشت. ضمن اینکه تیم توندلا که اکنون جزو تیم های سقوط کننده به دسته پایین است، در کمال شگفتی راهی ملاقات فینال جام حذفی شده اما به نظر می رسد پورتو کار سختی برای کسب قهرمانی این پیکارها نداشته باشد.

البته این تنها آنالیز آمار فردی طارمی به وسیله روزنامه های معتبر پرتغالی نیست. روزنامه اوجوگو در شماره امروز خود آمار فردی طارمی را با هالک برزیلی مقایسه نموده و حتی این خبر را در جلد شماره یک خود نیز کارنموده است.

اوجوگو با تیتر طارمی در پی هالک می دود؛ فقط این ستاره باورنکردنی تأثیرگذارتر از مهاجم ایرانی بود نوشته است: هالک در فصل 2010-2011 توانست 23 گل در لیگ پرتغال به ثمر برساند و طارمی که اکنون 20 گل را وارد دروازه حریفان نموده، در تعقیب ستاره برزیلی است.

هالک در سال 2008 از تیم توکیو وردی ژاپن به پورتو پیوست و چهار فصل لباس این تیم را بر تن کرد. او در سومین فصل حضورش در اژدها، 23 گل در رقابت های لیگ برتر پرتغال به ثمر رساند و 16 مرتبه نیز پاس گل داد تا روی 39 گل تیمش تأثیر مستقیم بگذارد.

مهدی طارمی تا به اینجای فصل 20 بار پیروز به گل زنی شده و 13 مرتبه نیز پاس گل داده است. او برای رسیدن به هالک برزیلی، به زدن 3 گل دیگر و دادن 3 پاس گل در دو ملاقات به جای مانده احتیاج دارد. اتفاقی که سخت و سخت به نظر می رسد اما شاید طارمی بتواند حداقل در زمینه گل های زده، به هالک برسد.

منبع: فرارو

به "مقایسه طارمی با هالک شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه طارمی با هالک شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید