نشست اندیشه در بستر داستان به همت کانون اندیشه جوان برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه (ایبنا)، به همت کانون اندیشه جوان در گفت وگوی زنده مجازی با موضوع نسبت رمان و اندیشه؛ مطالعه موردی رمان های مدرن از نشست های اندیشه در بستر داستان پرداخته می گردد.

نشست اندیشه در بستر داستان به همت کانون اندیشه جوان برگزار می گردد

امروزه رمان، رایج ترین طرز بیان ادبی است. داستان بلند منثوری که سعی دارد زندگی واقعی انسان مدرن را در قالب یک پیرنگ و طرح معین روایت کند. گرچه می خواهد یک بازنمایی از واقعیت را تصویر کند؛ و عنصر تخیل نیز در آن یافت می گردد. رمان بر محور شخصیت ها و حوادث پیش می رود و زندگی انسان عادی را به تصویر می کشد.

بر اساس تاریخی که رمان در غرب طی نموده می توان ادعا کرد رمان به اعتبار اینکه در چه مکتب فکری و ادبی متولد شده و زیست نموده است، شکلی متفاوت یافته است. به عبارت دیگر، رمان ها در غرب همیشه دارای پیرنگی از مباحث عمیق فلسفی و اجتماعی بوده اند. پیروز ترین داستان نویسان کسانی بودند که نبض زمانه خویش را تشخیص دادند و سیر حرکات و جریان های فکری و اجتماعی زمان خود را درک کردند.

به همین دلیل کانون اندیشه جوان میخواهد تا سه شنبه 2 آذرماه (ساعت 15) با حضور حامد رشاد در نشستی مجازی تحت عنوان نسبت رمان و اندیشه؛ مطالعه موردی رمان های مدرن در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی @canoon-org به گفت وگو بپردازد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نشست اندیشه در بستر داستان به همت کانون اندیشه جوان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست اندیشه در بستر داستان به همت کانون اندیشه جوان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید