هشدار روسیه درباره آزمایش هسته ای تازه کره شمالی

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، روسیه ضمن هشدار درباره آزمایش هسته ای نو کره شمالی، این اقدام پیونگ یانگ را باعث حضور بیشتر نیرو های آمریکایی در شبه جزیره کره قلمداد کرد.

هشدار روسیه درباره آزمایش هسته ای تازه کره شمالی

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه امروز دوشنبه هشدار داد در صورتی که پیونگ یانگ آزمایش تسلیحات هسته ای را انجام دهد، واشنگتن احتمالا نیرو های استراتژیک را در نزدیکی شبه جزیره کره مستقر خواهد نمود.

پاتروشف در جریان کنفرانس ویدئویی بین مقامات روسیه و نمایندگان کشور های عضو آسه آن گفت: در صورتی که کره شمالی تسلیحات اتمی آزمایش کند، واشنگتن برای استقرار نیرو های استراتژیک در نزدیکی شبه جزیره کره اقدام خواهد نمود که این امر منجر به تنش بیشتر در منطقه شبه جزیره کره خواهد شد.

پیش از این، سئول متعهد شده بود در ازای تعهد پیونگ یانگ به خلع سلاح هسته ای، از اقتصاد رو به رشد کره شمالی حمایت کند، اما چنین درخواستی از سوی کره شمالی رد شد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر نگرانی های خود را در خصوص آمادگی پیونگ یانگ برای انجام هفتمین آزمایش هسته ای خود ابراز نموده بود.

در همین حال، آمریکا و کره جنوبی رزمایش سالانه مشترک خود را شروع کردند. این رزمایش که به نام سپر آزادی اولچی نامگذاری شده قرار است تا 1 سپتامبر ادامه داشته باشد، این رزمایش در جهت تعهد سوک یول، رییس جمهور نو کره جنوبی برای تقویت ارتش به منظور بازدارندگی بیشتر در مقابل کره شمالی است.

وبلاگ ساعت زنانه بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هشدار روسیه درباره آزمایش هسته ای تازه کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه درباره آزمایش هسته ای تازه کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید