تحریم بی سابقه قیصر آمریکا علیه سوریه: تحریم بشار اسد، همسرش و هر شرکتی که با دمشق همکاری کند

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، مایک پمپئو: تحریم های بیشتری را انتظار داریم. تا زمان توقف اسد و رژیمش در جنگ وحشیانه و غیرقابل توجیه خود علیه ملت سوریه متوقف نمایند.

تحریم بی سابقه قیصر آمریکا علیه سوریه: تحریم بشار اسد، همسرش و هر شرکتی که با دمشق همکاری کند

دولت آمریکا تحریم عظیم و بی سابقه به نام قیصر را علیه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، همسرش و دهها فرد مرتبط با دولت سوریه اعمال کرد.

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، این تحریم ها علیه هر طرف خارجی از جمله شرکت ها که با دولت سوریه ارتباط مالی داشته باشند نیز اجرا می گردد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره تحریم قیصر گفت: تحریم های بیشتری را انتظار داریم. تا زمان توقف اسد و رژیمش در جنگ وحشیانه و غیرقابل توجیه خود علیه ملت سوریه متوقف نمایند.

وی اضافه کرد: این، شروع برنامه مستمر فشارهای مالی و سیاسی برای محروم کردن رژیم اسد از درآمدها و حمایت هایی است که از آن برای جنگ و ارتکاب اقدامات شنیع گسترده علیه ملت سوریه استفاده می نماید.

در گروه نخست از این تحریم ها، 39 فرد یا سازمان و شرکت از جمله بشار اسد و همسرش اسما تحریم شدند.

این برای نخستین بار است که همسر رئیس جمهوری سوریه هم تحریم می گردد.

تحریم قیصر قبل از اجرا تاثیر خود را بر اقتصاد سوریه داشت و باعث شد ارزش پول این کشور به کمترین رقم در تاریخ این کشور برسد.

براساس این تحریم، دارایی های افراد و شرکت های تحت تحریم در آمریکا توقیف می گردد.

دولت سوریه این تحریم ها را محکوم کرد و آن را نوعی از تروریسم دانست. دولت دمشق گفته است این تحریم باعث افزایش رنج مردم سوریه می گردد.

جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در سوریه هم گفت که استراتژی واشنگتن به دنبال سرنگونی رژیم نیست بلکه هدف تحریم قیصر، این است که مقامات سوری و همچنین روسیه و ایران ... بدانند زمان آن رسیده با جامعه جهانی همکاری نمایند.

قیصر نام مستعار عکاس سابق پلیس سوریه است که در سال 2014 با حضور در کنگره آمریکا و نمایش 55 هزار قطعه عکس، دولت سوریه را به شکنجه و قتل عام سازمان یافته غیرنظامیان متهم کرد. البته ادعای او از سوی دولت سوریه رد شد ولی مبنای مبارزات گروه های حقوق بشری علیه اقدامات حکومت اسد شد.

پیش از این نیز آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های شدیدی را علیه بخش های مختلف سیاسی - مالی دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اعمال نموده بودند.

منبع: عصر ایران

به "تحریم بی سابقه قیصر آمریکا علیه سوریه: تحریم بشار اسد، همسرش و هر شرکتی که با دمشق همکاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم بی سابقه قیصر آمریکا علیه سوریه: تحریم بشار اسد، همسرش و هر شرکتی که با دمشق همکاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید