هشدار روسیه درباره افزایش فعالیت نظامی ناتو پس از بحران کرونا

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به ضرورت از سرگیری تماس های نظامی بین مسکو و بروکسل، ابراز اطمینان کرد که ناتو پس از غلبه بر بحران شیوع ویروس کرونا در دنیا، فعالیت های نظامی خود را گسترش خواهد داد.

هشدار روسیه درباره افزایش فعالیت نظامی ناتو پس از بحران کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت زنانه، الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس هشدار داد که فعالیت های نظامی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پس از سرانجام بحران شیوع ویروس کرونا و غلبه بر شرایط فعلی همه گیری این عفونت در دنیا، به احتمال زیاد، تنها افزایش پیدا خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه تمرینات نظامی ناتو هم اکنون هم در حال اجرا است، ادامه داد: پروازهای شناسایی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه همچنان انجام می شوند. ما به ویژه شاهد فعالیت نظامی ناتو در منطقه دریای بالتیک و دریای سیاه هستیم. اخیراً هم کشتی های نظامی آمریکایی وارد آب های دریای بارنتس (در مناطق قطب شمال) شدند.

گروشکو با اشاره به اینکه فعالیت نظامی ناتو در شرایط کنونی همه گیری بیماری کووید-19 همچنان بالاست، اضافه کرد که با بهبود اوضاع، فقط انتظار می رود که فعالیت این سازمان همچنان افزایش پیدا کند.

این دیپلمات همچنین یادآور شد که با وجود خارج شدن آمریکا از پیمان آسمان باز، روسیه اطمینان دارد که کشورهای عضو ناتو پس از این، اطلاعات مربوط به پروازهای خود در آسمان روسیه در چارچوب این توافقنامه را با واشنگتن به اشتراک خواهند گذاشت.

وی اضافه کرد: مهمترین مسئله آن است که ما با آرامش به هر شرایط پیش آمده پاسخ می دهیم و با دقت برخورد کشور غربی و ایالات متحده را مورد آنالیز قرار دهیم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین از سر گیری تماس های کاری نظامی بین روسیه و ناتو را ضروری دانست و شرح داد: امروزه بیشتر از هر زمان دیگری، احتیاج به برقراری تماس های عادی در خط نظامی، که کاملاً از سوی مقامات ناتو قطع گشت، آشکار است ولی هنوز هیچ حرکتی در این جهت گیری صورت نگرفته است. مقامات ناتو پاسخ مشخصی به پیشنهادات مسکو برای بهبود اوضاع در زمینه امنیت نظامی در اروپا نداده اند.

گروشکو اضافه کرد: این پیشنهادات در جهت جلوگیری از وخامت اوضاع منطقه در نتیجه اجرای مانورهای آموزشی-نظامی در خطوط تماس روسیه و ناتو، بهبود مکانیسم ممانعت از بروز حوادث خطرناک نظامی و همچنین عدم سوء تفاهم در اهداف دو طرف است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار روسیه درباره افزایش فعالیت نظامی ناتو پس از بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه درباره افزایش فعالیت نظامی ناتو پس از بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید