هفدهمین دو فصلنامه نشانی منتشر شد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه (ایبنا)، دوفصل نامه نشانی بازتاب فعالیت بخش مکاتبه ای مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در کشور و حاصل کوشش کارشناسان و مربیان ادبی این بخش است که هر شش ماه یک بار منتشر می گردد.

هفدهمین دو فصلنامه نشانی منتشر شد

بر اساس این خبر، دفتر هفدهم دوفصل نامه نشانی مربوط به فصل پاییز و زمستان سال 1401 است.

فرزانه رحمانی انتخاب مطالب و گردآوری آثار این دو فصل نامه و ایمان اوجیان کار گرافیک و صفحه آرایی آن را بر عهده داشته اند.

دوفصلنامه نشانی شامل بخش هایی همانند؛ نامه های برگزیده اعضا و مربیان، شعرنامه، داستان نامه، کتاب نامه و نامه های ماندگار از بزرگان هنر و ادبیات است. هم چنین بخشی با عنوان دلنامه به معرفی اعضای قدیمی بخش مکاتبه ای، دل نوشته ها و خاطره های آن ها از دوران عضویت شان می پردازد، اعضایی که اکنون هر کدام جزء چهره های مطرح کشور در حوزه های ادبی، فرهنگی و هنری هستند.

مطالب این شماره شامل خدای خوب من، ای مهربانترین دوست به قلم انسیه موسویان، لیست اصول استفاده از علائم نگارشی و کاربرد آن از نیما شفیع زاده، شعرهایی از سلمان هراتی و سلمان احمدوند و ناظم حکمت؛ شاعر، داستان نامه ای از خانه از نویسنده نیجریه ای تبار ای. سی. ازاندو، معرفی کتاب های باغبان به قلم هما اجتهادی و گوشه دنج کلاس به قلم فرزانه رحمانی، انعکاس ویژه برنامه ی مداد دوستی از برنامه های آفرینش های ادبی استان کردستان در صفحه کارنامه، نامه های برگزیده اعضا و مربیان سراسر کشور، نامه هایی سبز از گیلان؛ نامه اکبر رادی به مجید دانش آراسته و نامه آلبرکامو به معلمش پس از بردن جایزه نوبل، دلنامه ای از فاطمه ظهیری کارشناس ادبیِ کانون استان مرکزی و مربی اش؛ اکبر دانش طلب؛ کارشناس مسئول شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معرفی فیلمِ انجمن ادبی و کیک سیب زمینیِ گرنزی است.

بخش مکاتبه ای آفرینش های ادبی که پیشینه ای طولانی دارد ابتدا با نام مرکز آنالیز آثار شروع به کار نموده است و در حال حاضر بیش از 6هزار عضو کودک و نوجوان در سراسر کشور آموزش های تخصصی در زمینه نوشتن خلاق، شعر و داستان را در قالب نامه از مربیان خود دریافت می نمایند.

بچه ها و نوجوانان منطقه ها محروم و روستایی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان دسترسی ندارند، بیشترین اعضای مکاتبه ای را تشکیل می دهند.

یادآوری می گردد بچه ها و نوجوانان علاقه مند به نوشتن شعر یا داستان در دورترین نقاط کشور که امکان حضور در کارگاه های ادبی مراکز ثابت و سیار کانون را ندارند، می توانند آثار خود را به وسیله نامه یا به صورت الکترونیکی (ایمیل) به مرکز آفرینش های ادبی کانون استان خود ارسال و از همین مسیر آموزش های تخصصی در زمینه نوشتن خلاق، شعر یا داستان را دریافت نمایند.

شماره هفدهم دوفصلنامه نشانی در 94 صفحه با قطع رحلی از سوی مدیریت آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "هفدهمین دو فصلنامه نشانی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفدهمین دو فصلنامه نشانی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید