هوش مصنوعی یاریگر رهبران کوچک ارکستر

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، هر روز بر تعداد اسباب بازی های فناورانه بچه ها افزوده می شود و حالا در تازه ترین اسباب بازی، فناوری ردیابی حرکات به بچه ها اجازه می دهد تا حباب های اپرای مجازی Blob Opera را تنها با حرکت دستان خود و بدون تماس با هیچ دکمه ای اجرا کنند.

هوش مصنوعی یاریگر رهبران کوچک ارکستر

در اواخر سال 2020، دیوید لی هنرمند دیجیتالی همکاری خود را با آزمایشگاه هنر و فرهنگ گوگل آغاز کرد تا یک اسباب بازی سرگرم کننده آزمایشی به نام Blob Opera را تولید کند که در آن از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده شده است. در این روش کاربر حتماً مجبور بود از کیبورد و ماوس استفاده کند. اما اکنون Stuck Labs، بازوی ابتکاری استودیوی طراحی Stuck سنگاپور یک رابط کاربری بدون لمس ایجاد کرده است که به کاربران کوچک اجازه می دهد تا با تکان دادن بازوهای خود و حتی چرخش کف دست شان، عملکرد این اسباب بازی را کنترل کنند.

این بازی آنقدر سرگرم کننده است که احتمالاً در صورت ورود به بازار، نه تنها بچه ها بلکه بزرگسالان را هم به خود جذب کند. تیم Stuck Labs که از مهندسان سخت افزار و نرم افزار، سازندگان، دانشمندان و طراحان تشکیل شده است، در ماه ژانویه یک دکمه مفهومی را خلق کرد که حرکت انگشتان دست را هنگام نزدیک شدن دنبال می کند و اجازه می دهد تا دکمه، بدون لمس فیزیکی فشار داده شود. به این ترتیب دستگاه Kinetic Touchless به جهان آمد که عملکرد آن مشابه بازی های کینکت است. این فناوری کمی متنوع تر شد و حالا شماره 2 و 3 آن هم ساخته شده تا نمونه کامل تری به بازار ارائه شود. در واقع این شخصیت های رنگارنگ، با حرکت دست کاربر، روی صفحه کنترل می شوند. اپراتور کوچک یا بزرگسال می تواند با حرکت دست و از راه دور، هر یک از دکمه ها را برای تغییر حالت اپراتور به بالا یا پایین بکشد یا به جلو وعقب تغییر دهد تا شکل دهان خواننده برای صداهای مختلف تغییر کند.این اجراها را می توان برای پخش هم ضبط کرد و برای مادربزرگ و پدربزرگ ها فرستاد تا هنرنمایی نوه های خود را ببینند. رابط ردیابی حرکت در مقابل این رهبر ارکستر کوچک، حرکات را با کمک هوش مصنوعی به کنترل های آزمایشگاهی تبدیل می کند و اپرا واقعی تر و مجذوب کننده تر می شود. در نمونه Kinetic Touchless 3.0 این فناوری که از بقیه کامل تر است هم یک آینه قرار گرفته است که حرکت بدن را بزرگ می کند تا به بچه ها قدرت انجام فیزیکی حباب های این اپرای مجازی را بدهد و بتوانند درست مانند یک ارکستر واقعی، گروه را رهبری کنند. تمرین هدایت صرفاً نباید فقط یک تمرین بازو باشد و همچنین بازی با اپرای بلاب تنها یک تجربه دو بعدی نخواهد بود. گفتنی است این اسباب بازی هنرمندانه و فناورانه، 4 صدای اپرا را در اختیار کودک قرار می دهد تا اجراهای باشکوهی با موضوع هوش مصنوعی ایجاد کند. مدل یادگیری ماشین مورد استفاده، روی صدای واقعی 4خواننده اپرا آموزش داده شد. کریستین جوئل (تنور)، فردریک تانگ (باس)، جوانا گمبل (میزانسوپرانو) و اولیویا دوتنی (سوپرانو)، 16 ساعت صدا را برای آزمایش ضبط کردند و در اختیار تیم توسعه دهنده این وسیله فناورانه قرار دادند.

منبع: ایران آنلاین

به "هوش مصنوعی یاریگر رهبران کوچک ارکستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی یاریگر رهبران کوچک ارکستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید