آنالیز ساعت هوشمند HW16؛ جانشین مقرون به صرفه قیمت اپل واچ سری 6

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، ساعت هوشمند HW16، در حال حاضر یکی از پرفروش ترین ساعت های هوشمند موجود در فروشگاه آنلاین خبرنگاران به شمار می رود که توانسته با ارائه قابلیت های بسیار خوب و بعلاوه قیمت مناسب، نظر کاربران و علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند. در این مقاله قصد داریم به نقد و آنالیز این ساعت هوشمند محبوب بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که ارائه می دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

آنالیز ساعت هوشمند HW16؛ جانشین مقرون به صرفه قیمت اپل واچ سری 6

سری ساعت های هوشمند HW، یک سری شناخته شده از ساعت های هوشمند ارزان قیمت است که به علت شباهت های بسیار زیاد به ساعت های هوشمند اپل محبوبیت خاصی بین کاربران پیدا نموده اند. مدل HW16، نسخه فول کپی اپل واچ سری 6 به شمار می رود و قابلیت هایی نظیر نمایشگر 1.72 اینچی، واچ فیس های اختصاصی، سنسور نظارت بر ضربان قلب، فشار و اکسیژن خون، پشتیبانی از زبان فارسی، حالت های ورزشی متعدد و مهم تر از همه یک بلندگو و میکروفون داخلی برای برقراری تماس، این محصول را از سایر محصولات رقیب آن متمایز نموده است.

بنابراین اگر در پی یک ساعت هوشمند باکیفیت، با امکانات بسیار زیاد و قیمت مناسب هستید، ساعت هوشمند HW16، یکی از برترین گزینه های ممکن برای شما به شمار می رود.

ساعت هوشمند مدل HW16

600,000 تومان

مشاهده و خرید

مشخصات کلی ساعت هوشمند HW16 در یک نگاه

پیش از اینکه ببینیم آیا ساعت هوشمند HW16 ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات فنی این گجت پوشیدنی محبوب داشته باشیم تا ببینیم شرایط روی کاغذ چگونه است.

نام ساعت هوشمندساعت هوشمند HW16
ابعاد و وزن44x38x9 میلی متر / 33 گرم
سیم کارت خیر
کیفیت ساختفریم از جنس آلیاژ فلزی
نوع و اندازه نمایشگر نمایشگر 1.72 اینچی (IPS (Retina
رزولوشن نمایشگررزولوشن 320 در 385 پیکسل
سیستم عامل و نحوه اتصال به ساعت سیستم عامل Android Wear OS سازگار با اندروید 5 و iOS 10 به بالا - اتصال به ساعت به وسیله اپلیکیشن Wearfit pro
پردازندهHS6621
حافظه داخلی64 مگابایت حافظه داخلی
باتریباتری با ظرفیت 250 میلی آمپر ساعت
حسگرهاشتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر اپتیکال ضربان قلب، فشارسنج، ارتفاع سنج، گام شمار، نوار قلب
پیغام رسانیدریافت و نمایش پیغام های دریافتی
فناوریWiFi
اندازه شاژردهی باتری3 الی 7 روز در استفاده مداوم و تا 30 روز در حالت استندبای
رنگ های قابل عرضه مشکی، صورتی و مشکی مات
سایر قابلیت ها13 حالت ورزشی - کنترل موزیک و دوربین گوشی - سنجش اندازه خواب - امکان مکالمه - کلید جانبی چرخان - واچ فیس قابل تغییر - تغییر نحوه نمایش منو ساعت (مدل 2021 اپل) - بند قابل تعویض با تمامی بند های اپل واچ سایز 44/42
زبان های قابل پشتیبانیفارسی، انگلیسی و چینی

طراحی و کیفیت ساخت

ساعت هوشمند HW16 دارای طراحی مدرن و ظریفی است که شباهت های بسیار زیادی به اپل واچ سری 6 دارد و با ساعت هوشمند HT99، یکی از محصولات رقیبش، کمی فرق دارد. نمایشگر این ساعت هوشمند به شکل مربعی شکل با لبه های خمیده طراحی شده و دکمه چرخان برای روشن کردن، برگشت یا جابه جایی بین منو و کلیک کردن روی بدنه این ساعت هوشمند تعبیه شده است. در زیر این دکمه چرخان، میکروفون به شکل یک سوراخ کوچک طراحی شده و در طرف مقابل نیز اسپیکر این ساعت به چشم می خورد.

بدنه 44 میلی متری ساعت هوشمند HW16 از آلیاژ فلزی باکیفیت بالا ساخته شده و ضخامت آن نیز به 11 میلی متر می رسد که ظرافت خاصی را به کاربران ارائه می دهد. بعلاوه نباید وزن سبک کمتر از 50 گرم این ساعت هوشمند را از قلم بیاندازیم که موجب شده ساعت روی دست کاربران سنگینی نکند. اگرچه این ساعت هوشمند بسیار ارزان قیمت است، اما اگر از نزدیک آن را آنالیز کنید به کیفیت ساخت بسیار خوب آن پی خواهید برد و شباهت بسیار زیاد طراحی آن با اپل واچ شما را شگفت زده خواهد نمود.

این ساعت را می توان یکی از برترین ساعت های فول کپی اپل واچ سری 6 به شمار آورد. بخش زیرین ساعت از پلاستیک باکیفیت فراوری شده و پین های شارژ و سنسور در آن دیده می شوند. بند ساعت هوشمند HW16 نیز از سیلیکون سبک و راحت است و در هنگام استفاده های طولانی مدت دست شما را خسته نمی نماید. شما می توانید از بندهای 44 میلی متری دلخواه خود در این ساعت هوشمند استفاده کنید و محدودیتی از این بابت وجود ندارد.

نمایشگر

ساعت هوشمند HW16 مجهز به یک نمایشگر 1.72 اینچی از جنس LCD IPS است و از طراحی 2.5 بعدی خمیده برای نمایش بهتر محتواهای تصویری و جزئیات آن ها بهره می برد. این نمایشگر بعلاوه وضوح تصویر 385 در 320 پیکسل را به کاربران ارائه می دهد که در بین محصولات هم رده خود یکی از برترین ها به شمار می رود. به عنوان یک ساعت هوشمند مالی، نمایشگر این ساعت کیفیت بسیار خوبی دارد. وضوح رنگ ها نیز در این نمایشگر به خوبی نشان داده می گردد و حتی در زیر نور شدید آفتاب نیز مسئله ای برای کار با ساعت نخواهید داشت.

اطراف نمایشگر این ساعت هوشمند باکیفیت را حاشیه های بسیار باریکی پوشانده و همین عامل نیز موجب شده تا نمایشگر این محصول بزرگ تر دیده گردد و محتواهای تصویری را با جزئیات دقیق تری به شما نشان دهد. معمولاً صفحه نمایش ساعت های هوشمند ارزان قیمت حاشیه های بسیار زیادی دارند، اما این موضوع در رابطه ساعت هوشمند HW16 صدق نمی نماید و یکی از مهم ترین مزایای این محصول به شمار می رود.

واچ فیس

ساعت هوشمند HW16 دارای 5 واچ فیس از پیش نصب شده مختلف است و می توانید با فشار طولانی روی صفحه اصلی یا به وسیله اپلیکیشن WearFit pro به راحتی بین آن ها جابه جا شوید. بعلاوه در این اپلیکیشن انواع واچ فیس های تازه با شکل ها و سبک های مختلف در دسترس شما واقع شده است. حتی می توانید بعضی از آن ها را شخصی سازی نموده و عکس های مورد نظر خود روی آن ها قرار دهید.

ویژگی ضدآب

ساعت هوشمند HW16 از گواهی ضدآب IP67 پشتیبانی می نماید؛ این موضوع به این معنی است که می توانید آن را هنگام شستن دست ها یا در روزهای بارانی روی مچ دست خود ببندید و از آن استفاده کنید. شایان ذکر است که این ساعت هوشمند برای شنا کردن و فرو رفتن در آب مقاوم نشده، بنابراین از انجام دادن هرگونه ورزش های آبی با این ساعت خودداری نموده و جهت افزایش طول عمر آن، بهتر است ساعت را بعد از خیس شدن تا حد امکان خشک نمایید.

پردازنده و سنسورها

ساعت هوشمند HW16 از تراشه HS6621 به عنوان قلب تپنده بهره می برد که سرعت و عملکرد آن بسیار خوب است. 64 مگابایت حافظه داخلی نیز این ساعت هوشمند را همراهی نموده تا شما کاربران بتوانید واچ فیس های متنوع تری را در این ساعت هوشمند استفاده کنید. به جهت پیگیری شرایط سلامتی، سنسور ضربان قلب SC7R30 و G-sensor درون این محصول تعبیه شده اند که سلامت شما را به طور دائمی مورد آنالیز قرار می دهند.

بعلاوه نسخه بلوتوث 5.2 این ساعت هوشمند نیز اتصال بسیار سریع و در عین حال کم مصرفی را به کاربران ارائه می دهد. این ساعت هوشمند با سیستم عامل اندروید 5.0 یا iOS 10.0 به بالا سازگار است و اتصال آن به گوشی هوشمند شما به وسیله اپلیکیشن WearFit pro صورت می گیرد. یکی از نقاط ضعف این محصول، عدم داشتن سنسور GPS است که موجب می گردد کاربران برای پیگیری موقعیت مکانی نتوانند از ساعت هوشمند خود بهره ببرند.

راهنمای استفاده از ساعت هوشمند HW16

این ساعت هوشمند رابط کاربری بسیار روانی دارد و کار با آن حس بسیار خوبی را به کاربران القا می نماید. با سوایپ کردن نمایشگر این ساعت از بالا به پایین می توانید به منوی اصلی دسترسی پیدا کنید که به شما امکان می دهد روشنایی صفحه نمایش، روشن و خاموش شدن چراغ قوه، بلوتوث و صفحه قفل را تغییر دهید و تنظیمات دیگر را پیدا کنید. بعلاوه در این بخش اطلاعاتی نظیر شارژ باتری، تاریخ و زمان و بعلاوه وصل بودن یا نبودن به گوشی شما در دسترس واقع شده است.

با سوایپ کردن از سمت چپ به راست، یک پنجره پاپ آپ که نشان دهنده زمان و آیکون SOS است، به همراه آیکون های چهار اپلیکیشن استفاده شده اخیر در کنار آن ظاهر می گردد. سوایپ کردن از سمت راست به چپ عملنمودهای اساسی مانند نظارت بر ضربان قلب و خواب، گام ها، تاریخ و سایر ویژگی ها که شامل عکس برداری، ساعت، موسیقی و آب وهوا می گردد را به کاربران ارائه می دهد. با اسکرول کردن به سمت پایین نیز نوتیفیکیشن ها ظاهر می شوند.

کاربران می توانند به دلخواه خود از سه شکل منو داینامیک استفاده نمایند که یکی از آن ها شباهت های بسیار زیادی به منوی زنبوری شکل معروف اپل واچ دارد. هر کدام از این منوها، یک سری قابلیت های منحصر به فرد را در اختیار کاربران قرار می دهند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

قابلیت های ورزشی و سلامتی

ساعت هوشمند HW16 مجهز به 13 حالت ورزشی است که هر یک از آن ها احتیاجهای شما را به جهت آنالیز و پیگیری فعالیت های ورزشی برآورده می نماید و از جمله آن ها می توان به حالت های دویدن در فضای بسته، دوچرخه سواری در فضای باز، دویدن در فضای باز، دراز و نشست، پیاده روی، حرکات کششی، حرکت آزاد و کوهنوردی اشاره نمود.

جدای از ویژگی های ورزشی این ساعت هوشمند، شما می توانید ضربان قلب خود را به طور پیوسته مورد آنالیز قرار دهید که آیا به طور طبیعی می زند یا نه. قابلیت آنالیز خواب نیز برای اندازه گیری نوع خواب سبک، خواب عمیق و زمان بیداری به انجام وظیفه می پردازد تا تجزیه و تحلیلی از الگوهای خواب خود را به دست بیاورید. فشار خون و اندازه گیری سطح اکسیژن در خون نیز به صورت لحظه ای مورد آنالیز قرار می گیرد تا از این بابت نیز هیچ مسئله ای نداشته باشید.

باید اشاره کنیم، اگرچه سنسور SC7R30 این ساعت هوشمند عملکرد بسیار خوبی دارد، اما چندان دقیق نیست و نمی توان به هیچ عنوان به چشم یک ابزار پزشکی به آن نگاه کرد. این دسته از سنسورها، تنها وظیفه آگاهی رساندن به کاربران در خصوص شرایط سلامتشان را دارند و پیگیری های بیشتر باید به وسیله کاربران در این زمینه صورت بگیرد.

اپلیکیشن WearFit pro

ساعت هوشمند HW16 با اپلیکیشن WearFit pro به سیستم عامل های اندرویدی و iOS متصل می گردد و به وسیله این اپ می توان به قابلیت ها و تنطیمات مختلفی دسترسی پیدا کرد. کاربران قادرند بدون احتیاج به تجهیزات اضافی کلیه آمار و عملنمودهای بخش های مختلف این ساعت را مانند ضربان قلب، گام شمار، فشار و اکسیژن و گزارش مربوط به ردیابی خواب را در این اپلیکیشن به صورت روزانه یا ماهانه آنالیز نمایند و همه این موارد با یکپارچه سازی اتوماتیک داده های ساعت در صفحه اصلی انجام می گردد.

بعلاوه آمار و ارقام مربوط به فعالیت های ورزشی شما نیز در این بخش قابل دسترس است و شما می توانید با آنالیز مداوم و پیوسته آن ها، خود را به انجام فعالیت های ورزشی بیشتر تشویق کنید. کاربران قادرند این اپلیکیشن را با توجه به نوع سیستم عامل گوشی هوشمندشان دانلود نمایند.

به طور کلی با استفاده از این اپلیکیشن شما می توانید به شخصی سازی ساعت هوشمند خود بپردازید و تنظیمات بخش های مختلف آن را مطابق میل خود تغییر دهید.

نحوه اتصال به ساعت هوشمند HW16

فرآیند اتصال گوشی هوشمند شما به ساعت HW16 نیز بسیار آسان است. پس از نصب اپلیکیشن WearFit pro، کافی است وارد آن شوید، سپس گوشی به سرعت ساعت شما را پیدا خواهد نمود. توجه کنید که تنها با سرچ کردن نام ساعت در بخش بلوتوث خود نمی توانید ساعت را به گوشی وصل کنید و برای این کار باید از اپ WearFit pro استفاده کنید. پس از اینکه گوشی شما به ساعت متصل شد، تمامی تنظیمات از قبیل زمان و زبان، شرایط آب و هوا و موارد دیگر به روزرسانی می شوند. بعلاوه نرم افزار ساعت نیز در صورت وجود داشتن به روزرسانی، آپدیت خواهد شد.

قابلیت برقراری تماس

یکی از مهم ترین ویژگی ساعت هوشمند HW16 مجهز بودن به میکروفون و بلندگو است، بنابراین نه تنها تماس های دریافتی شما را نمایش می دهد بلکه این امکان را به شما می دهد تا به وسیله بلوتوث و مستقیماً از ساعت به تماس ها پاسخ دهید و یا شماره تازهی را بگیرید.

نوتیفیکیشن ها نیز به وضوح در این ساعت هوشمند قابل مشاهده هستند و دیگری احتیاج به گوشی خود برای چک کردن آن ها ندارید. کاربران قادرند به وسیله بخش تنظیمات، اپلیکیشن هایی که احتیاج دارند تا از آن ها نوتیفیکیشن دریافت نمایند را انتخاب نمایند. اپ هایی نظیر واتساپ، توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، وی چت، اس ام اس و موارد دیگر در این ساعت هوشمند پشتیبانی می شوند.

علاوه بر این، بسیاری از قابلیت های دیگر نظیر کنترل پخش موسیقی، کنترل از راه دور دوربین برای گرفتن سلفی با لمس صفحه، کرونومتر، زنگ هشدار و تقویم نیز در این ساعت هوشمند در دسترس است.

طول عمر باتری و سرعت شارژ

درون این ساعت هوشمند یک باتری با ظرفیت 250 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه تعبیه شده که برای این محصول در چنین رنج قیمتی بسیار مناسب به شمار می رود. آنالیز های اجرا شده نشان داد که باتری این ساعت می تواند در استفاده مداوم حدود 7 روز و در حالت استندبای حدود 30 روز دوام بیاورد. البته اندازه دقیق شارژدهی این محصول به استفاده شما بستگی دارد. شارژ این محصول نیز با شارژر مغناطیسی صورت می گیرد و به حدود دو ساعت زمان احتیاجمند است تا به طور کامل شارژر گردد.

آیا خرید ساعت هوشمند HW16 منطقی است؟

اگر در پی یک ساعت هوشمند باکیفیت و در عین حال بسیار ارزان قیمت هستید، ساعت هوشمند HW16 می تواند تجربه خرید یک ساعت هوشمند خوب را برای شما به ارمغان بیاورد. قابلیت هایی همانند نمایشگر باکیفیت، امکان برقراری و دریافت تماس، پشتیبانی از زبان فارسی و بهره گیری از حالت های ورزشی متنوع ارزش خرید این محصول را بسیار بالا برده اند.

مزایای ساعت هوشمند HW16

  • نمایشگر باکیفیت
  • قابلیت مکالمه
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • طراحی مشابه اپل واچ
  • ضدآب
  • داشتن اپلیکیشن پرقابلیت
  • بهره گیری از حالت های ورزشی متنوع

معایب ساعت هوشمند HW16

  • شارژدهی نه چندان راضی نماینده
  • سرعت شارژ کم
  • عدم داشتن سنسور GPS

سخن پایانی

در این مطلب به نقد و آنالیز یکی از پرفروش ترین ساعت های هوشمند موجود در فروشگاه وبلاگ ساعت زنانه یعنی ساعت هوشمند HW16 پرداختیم و آن را در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر قصد خرید یک گجت پوشیدنی باکیفیت و در عین حال ارزان را دارید، این محصول را از فروشگاه آنلاین وبلاگ ساعت زنانه برای خرید خود در نظر بگیرید.

آیا شما هم خرید این ساعت هوشمند را به دیگران توصیه می کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه های بهتری هم نسبت به این ساعت در بازار هست؟ بی صبرانه منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

منبع: Techxreview

ساعت هوشمند مدل HW16

600,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنالیز ساعت هوشمند HW16؛ جانشین مقرون به صرفه قیمت اپل واچ سری 6" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ساعت هوشمند HW16؛ جانشین مقرون به صرفه قیمت اپل واچ سری 6"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید