علم و تکنولوژی

A17 پرو در برابر A16 Bionic؛ نبرد چیپست های سری آیفون 15

چیپست های اختصاصی اپل همیشه عملکرد فوق العاده ای ارائه می نمایند و به همین دلیل اپل بعد از موفقیت ساخت تراشه برای دستگاه های مختلف، از این تراشه های اختصاصی برای کامپیوترهای خود هم بهره می برد. جدیدترین گوشی های اپل یعنی سری آیفون 15 با دو تراشه A17 پرو...

28 شهریور 1402

ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی کم حجم در آیفون 14 پرو ممکن می شود

زومیت نوشت: اپل با iOS 17 گزینه HEIF Max را به دوربین آیفون 14 پرو اضافه می کند تا ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی کم حجم امکان پذیر شود.

22 شهریور 1402

نکش! دود میشی ها! ، چند ساعت در یکی از قهوه خانه های منطقه 14

یادگار سال های خیلی دور است؛ از زمان تحریم تنباکو بگیر تا همین امروز که مهمان شهر ما شده اند. فقط پدر بزرگ هایمان تنباکوی خوانسار می کشیدند ولی جوان های امروزی در پی طعم کاپوچینو و بلک بری و سیب ترش هستند.

19 شهریور 1402

سمند سورن پلاس بهینه با موتور XU7 پلاس وارد فاز فراوری آزمایشی شد

سمند سورن پلاس بهینه در خط فراوری ایران خودرو کرمانشاه وارد فاز فراوری آزمایشی شد. ایران خودرو میخواهد بلافاصله پس از خروج پژو پارس از خط فراوری، این خودرو را با موتور XU7 پلاس به بازار ارائه کند. منابع مطلع به بیت ران اعلام کردند که هم زمان با آغاز فراوری...

18 شهریور 1402

مجله چارسوق فرهنگ در مازندران منتشر شد

سردبیر مجله چارسوق فرهنگ در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در ساری، اظهار کرد: بعد از سیر تاریخی نشریاتی مانند روح الامین در بابل، سماوات در ساری و نصایح در آمل، مازندران به تاریخ مطبوعات ایران پیوند خورد.

12 شهریور 1402

استفاده مفید از سوسک و عنکبوت

پژوهشگران دانشگاه واترلو سعی دارند با الهام گرفتن از تار عنکبوت و عملکرد نوعی سوسک در جذب کردن آب، سیستم هایی را برای جذب کردن آب از هوا بسازند.

7 شهریور 1402

بنزین در صدر آب برها؟

گمان اینکه فقط تولید محصولات کشاورزی، آب بر هستند، تصور اشتباهی است. بررسی ها نشان می دهد تولیدات پالایشگاهی محصولاتی کاملاً آب بر هستند و در بین این محصولات بنزین در صدر لیست قرار گرفته است.

5 شهریور 1402

اصالت چینی با طراحی آمریکایی، شاسی بلند نو و غول پیکر هاوال، عکس

گجت نیوز نوشت: خودروساز چینی هاوال که سال ها است پای آن به داخل ایران هم باز شده، طی چند وقت اخیر مشغول تدارکات عرضه شاسی بلند نو خود با نام H5 بوده است.

2 شهریور 1402

دومین روز رونیکس در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان

رونیکس؛ کیفیت اتفاقی نیست. هر مجموعه ای برای آنکه جوابگوی احتیاج مخاطب باشد، در گام اول در کوشش است که کیفیت را فراهم کند.

13 مرداد 1402

تجربه میهمان نوازی سنتی عربی در هتل لوکس مینا السلام دبی

در قلب خاورمیانه و در شهر دبی، هتل 5 ستاره مجلل و بزرگ جمیرا مینا سلام (السلام)، مانند نگینی می درخشد. اگر در پی تجربه های خاص در سفر خود هستید، بطور مثال دوست دارید قایق سواری بر روی رود و کنار هتل را تجربه کنید، در یکی از رستوران های متعدد هتل غذای هیجان...

8 مرداد 1402

هزینه پیامک تبلیغاتی چقدر است؟

هزینه پیامک تبلیغاتی چقدر است؟ برای دریافت پاسخ دقیق و درست، قبل از هر چیز باید بدانید که قیمت پیامک تبلیغاتی در هر اپراتور متفاوت خواهد بود.

2 مرداد 1402

ام وی ام X33 کراس مدیران خودرو بررسی شد ، مشخصات فنی و قیمت

ام وی ام X33 کراس محصول تازه مدیران خودرو در هتل استقلال تهران به طور رسمی رونمایی شد. اما آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟!

29 تیر 1402

انتشار دانشنامه ابن سینا به 5 زبان، در میان این زبان ها، فارسی به چشم نمی خورد!

ایسنا نوشت: به تازگی دانشنامه ای به نام دانشنامه ابن سینا به وسیله مرکز تمدن اسلامی کشور ازبکستان به پنج زبان مختلف تالیف و تنظیم شده است، در حالی که در میان این زبان ها، زبان فارسی به چشم نمی خورد!

27 تیر 1402

گلکسی S21 فن ادیشن یا پوکو F4 GT؟ قیمت مشابه، امکانات متفاوت!

در این مطلب به مقایسه دو گوشی پرچم دار مالی سامسونگ و شیائومی یعنی گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F4 GT می پردازیم تا ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد. بعلاوه می خواهیم ببینیم آیا پوکو F4 GT علی رغم گیمینگ بودن، می تواند به عنوان گوشی معمولی یک کاربر هم ایفای...

25 تیر 1402

آلبرت اینشتین به زندگی بازگشت!

آیا تا به حال این تمایل را داشته اید که به گذشته برگردید و با شخصیت های تاریخی که جهان را تغییر داده اند صحبت کنید؟ همه ما این آرزو را داشتیم و احتمالاً بیشتر مردم مایلند با یکی از درخشان ترین فکر هایی که روی این زمین قدم گذاشته اند، یعنی آلبرت انیشتین،...

22 تیر 1402

رونمایی از بزرگ ترین تلویزیون OLED سامسونگ با پنل ال جی، عکس

دیجیاتو نوشت: سامسونگ بزرگ ترین تلویزیون OLED خود را معرفی کرد. غول کره ای از نسخه 83 اینچی تلویزیون OLED S90C رونمایی نموده است که برخلاف نسخه های 55، 65 و 77 اینچی که از پنل های QD-OLED سامسونگ بهره می برند، این نسخه نو دارای یک پنل OLED WRGB از LG Display است.

22 تیر 1402

آرزوی اسماعیلی برای سینمای ایران

به گزارش خبرنگاران ، متن پیغام محمدمهدی اسماعیلی به توضیح زیر است:

20 تیر 1402

چه کار هایی دوام باتری گوشی آیفون را کم می نماید؟

بعضی اقدامات می تواند باعث آسیب به باتری گوشی های آیفون گردد که ضروری است کاربران از آن ها پرهیز نمایند. شرایطی که گوشی خود را رها می کنید و فعالیت هایی که انجام می دهید همگی می توانند در شرایط باتری شما تأثیرگذار باشند. اگر می خواهید باتری آیفون شما بیشتر...

11 تیر 1402

نقاشی بامزه پیشرفته ترین ربات انسان نمای دنیا ، عکس

دیجیاتو نوشت: پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان، آمکا، این بار به سراغ هنر رفته است. در ویدیویی که به وسیله سازنده این ربات، شرکت Engineered Arts منتشر شده، آمکا را درحال نقاشی کشیدن می بینیم و این ربات یک گربه را نقاشی می نماید.

10 تیر 1402

مایکروسافت: زودتر از پنج سال آینده منتظر The Elder Scrolls 6 بعدی نباشید

مجموعه الدر اسکرولز (Elder Scrolls) را می توان یکی از پرطرفدارترین مجموعه های سبک نقش آفرینی دانست. با این حال بیش از 10 سال از عرضه آخرین بازی از این مجموعه گذشته و همچنان ما شاهد یک عنوان تازه نیستیم. بازی اسکایریم (Skyrim) یا الدر اسکرولز 5 آخرین عنوان ساخته شده...

7 تیر 1402
تعداد: (359)