آرزوی اسماعیلی برای سینمای ایران

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه ، متن پیغام محمدمهدی اسماعیلی به توضیح زیر است:

آرزوی اسماعیلی برای سینمای ایران

هنر و رسانه رسای سینما می کوشد با اتکا بر آداب و آیین ایرانی ـ اسلامی، مسئولانه دغدغۀ عدالت، عزت و هویت اجتماعی خود را به تصویر کشیده و هنرمندانه الگوی عالیۀ وفاداری، فداکاری و خانواده محوری را از زنان ایرانی به تصویر بکشد.

سینمای امروز، باید ستایش گر ساحت سلیم خانواده و روایت گر صدیق چهره واقعی زن باشد و به توجیه نقش متمایز خانواده در کارکردهای اجتماعی بپردازد. تغییر هوشمندانۀ کلیشه ­ای مستعمل از زن و خانواده، منحصراً با برساختن الگوهای باورپذیرانسانی و اعتمادآفرینی ممکن می گردد. تاکید دولت مردمی بر عدالت محوری، نه صرفاً به مثابۀ یک گفتمان سیاسی بلکه گزارۀ گویایی در توسعۀ سرمایه، تعمیم حمایت ها و تبلیغ متوازن فراوریات سینمایی بوده است که این تمایز آشکارا خود را در فلسفۀ وجودی رویدادهای سینمایی نشان داده است.

جشنواره حوا مقارن با روز خانواده در ایران، رویداد به هنگامی ا ست که توجه سینمای امروز را به جایگاه زن در جامعه ایران ـ اسلامی به نمایش می گذارد. تاکید بر موقعیت ممتاز فردی و جمعی زن، تصدیق کنش گری براساس آموزه های ایرانی اسلامی و بازتعریف خانواده از مهم ترین مؤلفه های این رویداد بین المللی محسوب می شوند.

در وجه بین المللی این رویداد، سیاستگذاری آگاهانه ای در تبادل درک موقعیت زن و خانواده شکل گرفته است که مانع از معرفی وارونه و نادرست از چهره واقعی زنان عفیف و شریف ایران زمین در اقصی نقاط جهان خواهد بود. زنانی که چه در جایگاه علمی و چه در جایگاه هنری، فرهنگی، اجتماعی، مدیریت سیاسی و یا در عرصۀ اقتصاد، فراوری و کارآفرینی همیشه نقش مشعشع از خود بروز داده ­اند.

امید آن است که این رویداد هنری، فرهنگی و رسانه ای با استمرار خود، ضمن تاکید بر عدالت اجتماعی و ترویج سینمای خانواده محور، به جریان سینمایی موثر داخلی و خارجی بی انجامد.

آرزو می کنم شعار شورانگیز طلیعه این رویداد: ما پای خانواده ایستاده ایم در ماهیت آثار سینمایی و رویکرد سینماگران تبلور یابد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آرزوی اسماعیلی برای سینمای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرزوی اسماعیلی برای سینمای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید