سینما

تاناتوفوبیا یا ترس بیش از حد از مرگ و مردن چیست؟

در حالی که ترس از مرگ طبیعی است، تاناتوفوبیا (که بعلاوه به عنوان اضطراب مرگ شناخته می گردد) آنقدر شدید است که باعث حملات پانیک می گردد و با سلامت عاطفی افراد و بعلاوه توانایی آنها برای عملکرد در زندگی روزمره تداخل پیدا می نماید.

1 مهر 1402

نکش! دود میشی ها! ، چند ساعت در یکی از قهوه خانه های منطقه 14

یادگار سال های خیلی دور است؛ از زمان تحریم تنباکو بگیر تا همین امروز که مهمان شهر ما شده اند. فقط پدر بزرگ هایمان تنباکوی خوانسار می کشیدند ولی جوان های امروزی در پی طعم کاپوچینو و بلک بری و سیب ترش هستند.

19 شهریور 1402

سوپراستار سینما باز هم رکورد بالیوود را شکست ، تامین هزینه فیلم فقط در 2 روز

فیلم اکشن شاهرخ خان با عنوان جوان رکورد روز افتتاحیه بالیوود را که متعلق به خود وی بود، شکست.

18 شهریور 1402

600 هزار دلار؛ بودجه پرسپولیس برای خرید مهاجم

در حالی که با جدایی چهار مهاجم، پرسپولیس فقر شدیدی را در خط حمله احساس می نماید، کادرفنی این تیم همچنان در پی جذب مهاجم خارجی است و گزینه های مختلف خط حمله را آنالیز می نماید. روز گذشته مهرداد خانبان که به نظر ماموریت آنالیز مهاجمان معرفی شده و سایر گزینه...

11 شهریور 1402

این در تا 6 هزار سال دیگر باز نخواهد شد!

ساخت دخمۀ تمدن ایدۀ یک مصرشناس به نام دکتر تورنول جیکوبز (Thornwell Jacobs) بود. او احساس می کرد اطلاعات ما دربارۀ تمدن های باستانی بسیار اندک است. جیکوبز به عنوان یک محقق دریافته بود که تمام اطلاعاتی که ما از تمدن هایی مثل مصر باستان داریم، صرفا از چند منبع محدود...

24 مرداد 1402

رضا عطاران دلیل بچه نداشتنش را گفت

رضا عطاران بازیگر طناز سینما و تلویزیون در گفتگویی از علت بچه دار نشدنش پس از گذشت سال ها از ازدواجش گفت، از ابتدا هم با همسرم بر فرزنددار نشدن توافق کردیم.

18 مرداد 1402

گلکسی S21 فن ادیشن یا پوکو F4 GT؟ قیمت مشابه، امکانات متفاوت!

در این مطلب به مقایسه دو گوشی پرچم دار مالی سامسونگ و شیائومی یعنی گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F4 GT می پردازیم تا ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد. بعلاوه می خواهیم ببینیم آیا پوکو F4 GT علی رغم گیمینگ بودن، می تواند به عنوان گوشی معمولی یک کاربر هم ایفای...

25 تیر 1402

نمایشنامه نهنگ منتشر شد

به گزارش خبرنگاران در مشهد، نهنگ نمایشنامه ای به قلم مهدی ضیاچمنی نویسنده و کارگردان نام آشنای مشهدی است که در فروردین 1401 به کارگردانی خودش در مشهد به صحنه رفت.

21 تیر 1402

کارگردان هایی که مجوز ساخت فیلم گرفتند ، مهران مدیری، محمود دینی و ...

سازمان سینمایی به طور رسمی اظهار داشت که اخیرا به شش فیلمساز پروانه ساخت فیلم سینمایی داده است.

21 تیر 1402

آرزوی اسماعیلی برای سینمای ایران

به گزارش خبرنگاران ، متن پیغام محمدمهدی اسماعیلی به توضیح زیر است:

20 تیر 1402

تلویزیون خانه همه هنرمندان است، کسی نمی تواند ما را از خانه مان بیرون کند

اسفند ماه گذشته فصل اول سریال چشم بندی از شبکه سه روی آنتن رفت و پخش فصل دوم این سریال هم خردادماه آغاز شده است؛ سریال کمدی با حضور بازیگرانی که برای مردم شناخته شده اند. نعیمه نظام دوست یکی از بازیگران این سریال است.

18 تیر 1402

نقد ها و نمرات فیلم شیمر؛ در جست وجوی میراث مدفون (جشنواره کن 2023)

آلیچه رورواکر کارگردان ایتالیایی با فیلم شیمر به جشنواره کن آمده است فیلمی که در روز پیش از مراسم اختتامیه به نمایش در آمد و یکی از آخرین فیلم های بخش رقابتی جشنواره کن امسال بود.

11 خرداد 1402

نقد ها و نمرات فیلم استروید سیتی؛ آواره و اسیر در میان صحرا (جشنواره کن 2023)

وس اندرسون با جدیدترین فیلم خود استروید سیتی به جشنواره کن آمده است، کارگردانی که روایت نامتعارف، جلوه های بصری زیبای پر از رنگ های مختلف، فضاسازی خاص همراه با استفاده از ستاره های پرشمار هالیوودی در نقش های گوناگون، امضای کاری اش است و یکی از کارگردانان...

7 خرداد 1402

سریع ایکس رکورد شکن 2023؟

بازار های بین المللی مدت ها است که کلید موفقیت مجموعه فیلم های سریع و خشمگین بوده اند و این امر با نمایش فیلم دهم بار دیگر ثابت شد.

2 خرداد 1402

تفاهم نامه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی برای راه اندازی میز مشترک اقتباس

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ سید مهدی جوادی، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، درباره تفاهم نامه مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی گفت: محتوای آثار اقتباسی و نشر مکتوب به تقویت و غنای آثار سینمایی کمک می کند و به منظور تقویت اقتباس...

1 خرداد 1402

رقابت بهرام افشاری با محسن تنابنده و احمد مهرانفر

فیلم سینمایی فسیل که با فروش 136 میلیارد تومانی رکورد شکنی نموده، همچنان سهم بزرگی از فروش را به خود اختصاص داده و صدرنشین گیشه است.

29 اردیبهشت 1402

این آرایشگر ایرانی می تواند با استفاده هم زمان از 11 قیچی کوتاه کند

حتما برای اصلاح مو های سرتان به آرایشگاه رفته اید، وقتی روی صندلی اصلاح می نشینید آرایشگر یک پیشبند به دور گردنتان می بندد و حالا نوبت آن است که آقا یا خانم آرایشگر ابزار کار خود را به دست بگیرد. این گزارش سال 1391 در هفته نامه همشهری سرنخ منتشر شد.

23 اردیبهشت 1402

دفاع تمام قد آقای بازیگر از داریوش مهرجویی در پی حواشی اخیر

پدرام شریفی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار یک استوری از داریوش مهرجویی حمایت کرد. داریوش مهرجویی که چند روزی است برای اکران فیلم گاو به لوکزامبورگ رفته است. با حواشی عجیبی روبرو شده است.

18 اردیبهشت 1402

تزیین کشک بادمجان مجلسی با بیش از 50 ایده خلاقانه

کشک بادمجان از آن دسته غذاهایی است که در بیشتر مهمانی ها و دورهمی های ما ایرانی ها حضور دارد. از جمله خوبی های این غذا این است که می توان آن را به خوبی با مخلفات مختلفی تزیین کرد، هم آن را به صورت یک ظرف بزرگ در مرکز میز غذا با تزییناتش داشت و هم به شکل لقمه...

13 اردیبهشت 1402

بازیگرِ نون خ: عملگی می کنم اما دیگر در هر نقشی بازی نمی کنم

سیروس میمنت، بازیگر نقش کیوان در سریال نون خ می گوید ترجیح می دهد عملگی و کارگری کند اما دیگر در هر اثری بازی نکند.

17 فروردین 1402
تعداد: (115)