تزیین کشک بادمجان مجلسی با بیش از 50 ایده خلاقانه

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، کشک بادمجان از آن دسته غذاهایی است که در بیشتر مهمانی ها و دورهمی های ما ایرانی ها حضور دارد. از جمله خوبی های این غذا این است که می توان آن را به خوبی با مخلفات مختلفی تزیین کرد، هم آن را به صورت یک ظرف بزرگ در مرکز میز غذا با تزییناتش داشت و هم به شکل لقمه یا در ظرف های کوچک ریخت و تزیین کرد. در ادامه این مطلب با مروری بر طرز تهیه کشک بادمجان، انواع روش های تزیین کشک بادمجان را آنالیز می کنیم.

تزیین کشک بادمجان مجلسی با بیش از 50 ایده خلاقانه

طرز تهیه کشک بادمجان ساده مجلسی

برای تهیه کشک بادمجان ضروری است فقط بادمجان سرخ شده یا دودی داشته باشید تا بتوانید با پیاز داغ، سیر داغ و گردو و کشک آن را تهیه نموده و از خوردنش در کنار عزیزان تان لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان

  • بادمجان: پنج عدد
  • کشک: دو فنجان
  • پیاز سرخ شده: دو عدد
  • سیر سرخ شده: دو حبه
  • گردو آسیاب شده: به اندازه لازم

طرز تهیه کشک بادمجان

برای تهیه کشک بادمجان برحسب ذائقه خودتان می توانید هم بادمجان کبابی و هم بادمجان سرخ شده بهره ببرید. کافی است بادمجان ها را با چنگال یا گوشت کوب خوب له کنید و سپس در مخلوط پیاز و سیری که سرخ شده بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس گردو را اضافه کنید و مجدد تفت دهید و در نهایت کشک را اضافه کنید و بگذارید اندازهی مواد روی شعله بپزند و به خورد هم بروند. بعد از مدت کوتاهی کشک بادمجان شما آماده است و کافی است بگذارید اندازهی خنک گردد تا بتوانید آن را تزیین کنید. در ادامه با هم روش های تزیین کشک بادمجان را آنالیز می کنیم. طرز تهیه کشک بادمجان را با جزییات می توانید در کتاب کاله مطالعه کنید:

  • طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی و اصیل خوشمزه + فیلم آموزشی
  • درباره کشک بیشتر بدانیم
  • کشک چطور درست می گردد؟ طرز تهیه کشک خانگی با دوغ یا ماست

انواع روش های تزیین کشک بادمجان

کشک بادمجان را می توان خیلی ساده با مواد تزیین کرد یا برحسب این که قرار است برای مهمانی بزرگ گردد یا مهمانی کوچک، از ظروف کوچک و بزرگ یا حتی یک بار مصرف استفاده کرد. در ادامه روش های تزئین کشک بادمجان را آنالیز می کنیم

  • استفاده از مواد داخل کشک بادمجان برای تزیین: اصلی ترین روش تزیین کشک بادمجان مجلسی این است که آن را با پیاز داغ، سیر داغ، کشک، نعناع داغ و یا زعفران آب شده تزیین کنید. در این روش کافی است اندازهی از هر کدام از این مواد را نگه دارید و با در نظر گرفتن سلیقه شخصی طرح و نگاری به ظرفی که کشک بادمجان تان را در آن ریخته اید بدهید.
  • استفاده از قالب: اگر قالب دارید می توانید از قالب برای شکل دهی و تزیین مرتب تر کشک بادمجان بهره ببرید. ضمن این که می توانید برای تزیین از قیف هایی که برای تهیه کیک استفاده می گردد، برای ایجاد شکوفه با کشک بهره ببرید.
  • استفاده از بادمجان سرخ شده به شکل های مختلف: سوای تمام این روش ها استفاده از بادمجان سرخ شده و شکل داده شده مثلا به شکل گل یا هر تزیین دیگری با سبزیجات دیگری مثل گوجه یا حتی میوه هایی مثل انار هم می توانند گزینه خوبی برای تزیین کشک و بادمجان باشند.
  • استفاده از ظروف مختلف: اما به طور کلی شاید بهتر باشد تزیین را محدود به استفاده از ظروف خاص با طرح های خاص کنید و به این ترتیب کارتان را برای تزیین سبک تر کنید.
  • تزیین به شکل فینگرفود یا لقمه ای: کشک بادمجان را همان طور که قبل هم گفتیم می توانید به شکل لقمه ای یا فینگرفود هم در آورید. کافی است یا ظروف کوچک یک بار مصرف بهره ببرید یا مثلا در یک ظرف بزرگ با قالب های کوچک، لقمه کشک بادمجان درست کنید.
منبع: کتاب کاله

به "تزیین کشک بادمجان مجلسی با بیش از 50 ایده خلاقانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین کشک بادمجان مجلسی با بیش از 50 ایده خلاقانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید