اصالت چینی با طراحی آمریکایی، شاسی بلند نو و غول پیکر هاوال، عکس

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، گجت نیوز نوشت: خودروساز چینی هاوال که سال ها است پای آن به داخل ایران هم باز شده، طی چند وقت اخیر مشغول تدارکات عرضه شاسی بلند نو خود با نام H5 بوده است.

اصالت چینی با طراحی آمریکایی، شاسی بلند نو و غول پیکر هاوال، عکس

هاوال H5 پیش تر به عنوان یک شاسی بلند کامپکت شناخته می شد که از سال 2010 تا 2020 روی خط فراوری قرار داشت و هاوال پس از چند سال وقفه بالاخره اقدام به احیای آن در قالب یک شاسی بلند فول سایز کرد؛ حالا این خودرو عنوان بزرگ ترین شاسی بلند نه تنها هاوال، بلکه کل شرکت گریت وال به عنوان مالک هاوال را با خود به یدک می کشد. در مقطع کنونی هم رسماً هاوال اچ 5 در چین به عرضه رسیده است و اولین دستگاه های آن آماده تحویل شده اند.

عرضه شاسی بلند فول سایز هاوال اچ 5 در چین

ابتدا چند هفته قبل اولین تصاویر رسمی از نمای بیرونی هاوال H5 منتشر شد و پس از مدت کوتاهی هم تصاویر نمای داخلی این شاسی بلند هاوال به اشتراک گذاشته شد. حالا هاوال H5 در نسخه های بنزین سوز و دیزول در بازار چین در دسترس قرار گرفته است و قیمت آن از 122 هزار و 800 یوان برابر با 15 هزار و 950 دلار آمریکا شروع می گردد.

این اس یو وی بر پایه پلتفرم پیکاپ گریت وال کانون (که بعلاوه با نام کینگ کنگ شناخته می گردد) توسعه پیدا نموده و از لحاظ مقدار چند پله بالاتر از نسل قبلی رفته است. به طور دقیق تر، این اس یو وی فول سایز 5190 میلی متر طول، 1905 میلی متر عرض، 1833 میلی متر ارتفاع و فاصله محوری 3140 میلی متر دارد؛ این یعنی طول، عرض و ارتفاع آن در مقایسه با نسل گذشته 540 میلی متر، 105 میلی متر و 80 میلی متر افزایش پیدا نموده است.

همان طور که از یک شاسی بلند فول سایز انتظار می رود، هاوال اچ 5 نه طراحی ظریف، بلکه بدنه ای عضلانی دارد؛ در واقع این خودرو از لحاظ ظاهری بیشتر به شاسی بلندهای آمریکایی سال های قبل شبیه است. در قسمت جلو این خودرو جلوپنجره کرومی با چراغ های بزرگ، در قسمت کناری حالت عضلانی گلگیرها و طراحی جداگانه شیشه های ستون D و در قسمت عقب چراغ های عمودی با اسپویلر سقف به چشم می آیند.

بعلاوه نمایشگر مرکزی لمسی 12.3 اینچی مختص به سیستم مولتی مدیا، نمایشگر 3.5 اینچی پشت فرمان، سیستم صوتی با 6 اسپیکر، روکش چرم مصنوعی برای صندلی ها و فضای بار 2116 لیتری در صورت تا کردن صندلی های ردیف دوم بعضی از ویژگی های کابین شاسی بلند تازه هاوال هستند. البته کیفیت مواد به کار رفته در کابین یکی از مواردی است که نباید انتظار بالایی از آن داشت.

هاوال برای اچ 5 یک پیشرانه بنزین سوز و یک پیشرانه دیگر از نوع دیزل را در نظر گرفته است. پیشرانه بنزین سوز این خودرو چینی با 2 لیتر حجم و توربوشارژر، می تواند 190 تا 218 اسب بخار قدرت و 260 تا 380 نیوتن متر گشتاور فراوری کند؛ این رقم بسته به گیربکس به کار رفته در سیستم پیشران خودرو تغییر پیدا می نماید. پیشرانه دیزل هم قابلیت فراوری حداکثر قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 360 تا 380 نیوتن متر بسته به گیربکس را دارد.

گیربکس هایی که برای انتقال نیرو محرکه این شاسی بلند چینی در نظر گرفته شده اند، دو نمونه دستی 6 سرعته و اتوماتیک 8 سرعته اند. این خودرو به صورت استاندارد با سیستم دیفرانسیل عقب (RWD) عرضه می گردد، ولی بعلاوه سیستم چهار چرخ محرک (4WD) پاره وقت در قالب آپشن برای آن در دسترس گذاشته خواهد شد. در حالی که رقم تقریبی مصرف سوخت اچ 5 معین نشده است، باید ذکر کرد که باک آن 80 لیتر ظرفیت دارد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در وبلاگ ساعت زنانه مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اصالت چینی با طراحی آمریکایی، شاسی بلند نو و غول پیکر هاوال، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصالت چینی با طراحی آمریکایی، شاسی بلند نو و غول پیکر هاوال، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید