مجله چارسوق فرهنگ در مازندران منتشر شد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، سردبیر مجله چارسوق فرهنگ در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در ساری، اظهار کرد: بعد از سیر تاریخی نشریاتی مانند روح الامین در بابل، سماوات در ساری و نصایح در آمل، مازندران به تاریخ مطبوعات ایران پیوند خورد.

مجله چارسوق فرهنگ در مازندران منتشر شد

سید مهدی حسینی اضافه کرد: در تاریخ ایران، پس از مشروطه شاهد تأثیرگذاری مطبوعات هستیم، این روند پس از افزایش تعداد رسانه های مکتوب و پیشرفت صنعت چاپ، رشد بیشتری یافت به طوری که باعث ورود مجلات به اجتماع افراد تحصیلنموده و زندگی مردم شد، بنابراین این تلقی را به دولتمردان القا کرد که به وسیله رسانه می توان تاثیرگذار بود.

وی گفت: با توجه به افزایش روند وابستگی رسانه ها به قدرت حکومت ها، مطبوعات مستقل به حاشیه رانده شدند و تاثیرگذاری خود را از دست دادند.

این استاد دانشگاه با اشاره به خاتمه رسیدن کار مجله علمی پژوهشی اباختر در مازندران، توضیح داد: جای خالی مجلاتی از این دست که اعتباری به ظرفیت های این استان بیفزایند، حس می شد به همین علت انتشار فصلنامه چارسوق فرهنگ می تواند گامی در راستای آزاد کردن نیروی نهفته در فرهنگ و ادب و هنر این سامان باشد.

حسینی با بیان اینکه مقالات علمی پژوهشی عموما نوشتار دانشگاهی تلقی شده و برای پژوهش خوانانِ غیر دانشگاهی، قالب مخاطب گریزی است، ادامه داد: ما گروهی خاکستری داریم که مطالعه و دانستن را دوست دارد اما به خاطر قالب علمی پژوهشی از مطالع پژوهشی بازمی ماند، بنابراین ما در پی انتشار پژوهش ها در قالب مقالات علمی پژوهشی دانشگاهی نیستیم، بلکه پژوهش هایی را منتشر می کنیم که نویسنده آن را جستارنویسی نموده باشد، یعنی اغلب مقالات، قلمی روان و همه فهم دارد و مخاطب با مطالعه آن، به پژوهش های تازه دست می یابد.

وی با اشاره به اینکه راه ارتباطی ما با مخاطبان به وسیله وبسایت و شبکه های اجتماعی است، اظهار داشت: تا زمانی که بتوانیم مقالات کیفی خوبی برای انتشار دریافت کنیم، در پی کسانی خواهیم بود که مقالات را ارائه دهند چرا که تصور می کنیم این ظرفیت در مازندران وجود دارد، امیدواریم به زودی مقالات مخاطبان را که از راه های ارتباطی برای ما ارسال می گردد را با تیم تحریریه مجله، رصد نموده و منتشر کنیم.

سردبیر مجله چارسوق فرهنگ با بیان اینکه فرهنگ، ادب و هنر، حوزه فعالیت این فصلنامه است، اظهار کرد: علاقه مند هستیم علاوه بر تحلیل موضوعات فرهنگی، ادبی و هنری، در حوزه های بینارشته ای هم کار کنیم چرا که به نظر می رسد در مازندران به این موضوع پرداخته نشده است.

حسینی اضافه کرد: به طور مثال بخشفرهنگ و مدیریت را با این نگاه در مجله راه اندازی کردیم که از منظر بینا رشته ای به آن بپردازیم.

وی با اشاره به فعالیت مستقل این مجله، گفت: هسته مرکزی این فصلنامه یک تیم جوان هستند که با مطالعه و رصد جامعه پا به میدان گذاشته است، ما نیازمند هدایت بزرگان و حمایت دوستان هستیم تا نهال نوپای این مجله پا گرفته و به دست مخاطبان بیشتری برسد.

این استاد دانشگاه توضیح داد: با همفکری و گفتگو دوستان در نظر داریم، شب های چارسوق را در کنار انتشار مجله راه اندازی کنیم و در این سلسله برنامه ها به اتفاقات فرهنگی مازندران از شرق تا غرب بپردازیم.

حسینی گفت: چراغ این مجله با ایده، حمایت و همراهی ایمان خسروی، صاحب امتیاز و مدیرمسئول چارسوق فرهنگ، روشن شده است، در واقع پس از دعوت و سپردن مسئولیت سردبیری، رویای مشترکمان محقق شد و فرصتی برای کار گروهی و انجام کارهای بر زمین مانده و رسیدن به آرزوهای مشترکمان فراهم آمد.

به گزارش ایبنا، چارسوق فرهنگ فصلنامه ای خبری - تحلیلی در زمینه های هنر، ادب و فرهنگ است که در بخش های مختلفی مانند یادمان، مازندران از آژگن تاریخ، میراث فرهنگی و معنوی، زبان و ادبیات، اکوسیستم، هنر، فرهنگ و مدیریت و زنان منتشر می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مجله چارسوق فرهنگ در مازندران منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجله چارسوق فرهنگ در مازندران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید