ورود دو بمب افکن B-52 آمریکا به قطر

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، ارتش ایالات متحده آمریکا گفت که دو فروند بمب افکن B-52 را وارد پایگاه نظامی العدید در قطر نموده است.

ورود دو بمب افکن B-52 آمریکا به قطر

به نقل از پایگاه خبری الخلیج آنلاین، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه ای از ورود دو ففرایند بمب افکن B-52 به پایگاه العدید در کشور قطر اطلاع داد.

بر اساس این بیانیه، این بمب افکن ها به منظور تامین امنیت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به منطقه اعزام شده اند.

ارتش آمریکا اظهار داشت که با اعزام این دو هواپیما، شمار بمب افکن های B-52 مستقر در پایگاههای این کشور در منطقه به 6 ففرایند رسیده است.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا پیشتر اعلام نموده بود که خروج نیروهای این کشور از افغانستان از ابتدای عقب نشینی در اواخر هفته گذشته تا 6 درصد بوده است.

در همین حال گروه طالبان شنبه گذشته نسبت به تأخیر افتادن خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هشدار داد و اظهار داشت که در صورت ادامه فرایند تاخیر خروج، این گروه حق دارد به نیروهای خارجی حمله کند.

بر اساس قرارداد صلحی که بین آمریکا و گروه طالبان اواخر سال گذشته در قطر امضا شد، نیروهای آمریکایی باید هر چه سریعتر نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کند.

دولت جو بایدن وعده تا حدود پنجاه ماه دیگر نیروهای نظامی آمریکا را از افغانستان خارج کند که این امر با مخالفت گروه طالبان روبرو شده و خواستار خروج هر چه سریعتر این نیروها شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "ورود دو بمب افکن B-52 آمریکا به قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود دو بمب افکن B-52 آمریکا به قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید