ورود سامانه بارشی نو به کشور از آدینه

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، خبرنگاران: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور، وزش باد شدید و گرد و خاک در زابل و ادامه روند کاهش دما و ماندگاری هوای سرد تا شنبه (24 دی) اطلاع داد.

ورود سامانه بارشی نو به کشور از آدینه

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (21 دی) با خروج سامانه بارشی از شرق کشور در اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران و برف و در بعضی منطقه ها قم، مرکزی، اصفهان، غرب یزد، کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال خراسان رضوی و دامنه های جنوبی البرز مرکزی در استان های البرز، تهران و غرب سمنان بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (22 دی) در سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش رخ می دهد. آدینه(23 دی) با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در دامنه های زاگرس واقع در جنوب غرب و غرب کشور به ویژه استان های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش همراه با وزش باد انتظار می رود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شنبه (24 دی) در جنوب غرب و بعضی منطقه ها غرب کشور بارش ادامه خواهد داشت و گستره بارش ها بوشهر و شمال و غرب فارس را نیز دربر می گیرد.

ضیاییان ادامه داد: یکشنبه (25 دی) با تقویت سامانه بارشی دامنه فعالیت آن علاوه بر منطقه ها فوق، جنوب بخش هایی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز مرکزی را نیز شامل خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

به گفته ضیاییان تا صبح شنبه (24 دی) در بیشتر منطقه ها کشور روند کاهش نسبی دما و ماندگاری هوای سرد انتظار می رود.

وی اضافه کرد: از امروز تا آدینه (21 تا 23 دی) دریای خزر، چهارشنبه خلیج فارس، پنجشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و آدینه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (22 دی) نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده برف و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 2- و حداکثر دمای صفر درجه سانتیگراد و روز آدینه (23 دی ) قسمتی ابری، غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 3- و حداکثر دمای 2 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در انتها گفت: طی امروز و فردا(21 و 22 دی) بندرعباس با دمای 23 و 21 درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز اردبیل با دمای 13- درجه سانتیگراد و فردا بجنورد با دمای 15-درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند .

منبع: توریسم آنلاین

به "ورود سامانه بارشی نو به کشور از آدینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی نو به کشور از آدینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید