گردشگران برای بازدید از پانتئون ایتالیا هزینه ورودی پرداخت خواهند کرد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، گردشگران برای بازدید از پانتئون ایتالیا هزینه ورودی پرداخت خواهند کرد.

گردشگران برای بازدید از پانتئون ایتالیا هزینه ورودی پرداخت خواهند کرد

مقام های رم اعلام کردند که بازدید از پانتئون یکی از قدیمی ترین و پربازدیدترین بناهای تاریخی رم دیگر رایگان نخواهد بود و دریافت هزینه ورودی از بازدید کنندگان به زودی آغاز خواهد شد.

هزینه ورودی هنوز مشخص نشده است اما بیشتر از 5 یورو نیز نخواهد بود. البته بچه ها و شهروندان رم از پرداخت این هزینه معاف خواهند شد.

این ساختمان 2000 ساله اکنون به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار میگیرد و بخشی از عواید حاصل از فروش بلیت ها به اسقف نشین رم اختصاص خواهد یافت.

بخش اعظمی از سود حاصل از فروش بلیت ها یعنی 70 درصد به وزارت فرهنگ اختصاص پیدا می کند که مسئولیت نظافت و نگهداری از این مکان را برعهده دارد.

مشخص هزینه ورودی برای پانتئون واکنش های متفاوت بازدید کنندگان را در پی داشت. برخی از بازدید کنندگان مشارکت در پرداخت هزینه برای حفاظت از این مکان را منطقی عنوان کردند و برخی دیگر معتقد بودند که پانتئون و سایر بناهای تاریخی باید به روی همه مردم باز باشند.

بازدید از سایر کلیساهای مهم رم از جمله کلیسای سن پیتر رایگان است اما بازدید از موزه ها و سایر بناهای تاریخی از جمله کولوسئوم مستلزم تهیه بلیت است.

پانتئون که یکی از سالم ترین بناهای به جای مانده از رم باستان است، بیشتر برای گنبدی به قطر 43 متر معروفیت دارد. این بنا در قرن اول پیش از میلاد به عنوان معبد ساخته شد.

منبع: همگردی

به "گردشگران برای بازدید از پانتئون ایتالیا هزینه ورودی پرداخت خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران برای بازدید از پانتئون ایتالیا هزینه ورودی پرداخت خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید