5 ترفند در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، اگر به ساختمان های اطراف خود نگاه کنید متوجه خواهید شد اکثر آنها متراژهای کمی دارند و کوچک هستند. به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی سعی می نمایند به دنبال راهکارهای موثر برای بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک باشند. اتاق نشیمن یکی از مهمترین قسمت های خانه محسوب میگردد و دکوراسیون آن باید به نحوی طراحی گردد که در عین جذابیت و زیبایی, فضایی باز و دلگشا ایجاد نماید. توجه به برخی موارد یاری شایانی به بزرگ جلوه دادن فضاهای کوچک میکند, در این نوشته سعی شده به این موارد پرداخته گردد.

5 ترفند در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

استفاده از رنگ های خنثی

یکی از ایده های رایج در مورد طراحی داخلی اتاق نشیمن های کوچک, انتخاب رنگ های خنثی برای دیوار, کف, سقف و مبلمان است. رنگ سفید و یا بژ با عقب تر نشان دادن دیوارها فضا را بزرگتر نشان میدهند. پالت رنگ های روشن با انعکاس نور منجر به روشن تر شدن اتاق میشوند و علاوه بر بزرگتر نشان دادن فضا باعث جذابیت شده و محیطی آرام ایجاد می نماید.

انتخاب مبلمان سبک و رنگ روشن

در هنگام خرید مبلمان وزن ظاهری آن را در نظر بگیرید. بر اساس فاکتورهای ظاهری مانند سایز, رنگ و مدل میتوان به سبکی و سنگینی سرویس مبلمان پی برد. مبلمان سنگین فضا را محدود میکند, بنابراین در انتخاب مبلمان دقت کنید. مبلمان خود را با پایه های کوتاه انتخاب کنید و از میزهای عسلی و میزهای قهوه خوری شیشه ای که فضای کمتری نسبت به نمونه های چوبی اشغال میکنند, بهره ببرید. در کل سرویس مبلمانی که زاویه دید را محدود نکند فضا را بازتر نشان میدهد.

در نظر دریافت بعد عمودی

در طراحی دکوراسیون یک اتاق علاوه بر بعد افقی باید بعد عمودی نیز مورد توجه قرار گیرد. اگر اتاق شما سقف بلندی دارد, آن را به نحوی طراحی کنید که باعث جلب توجه و معطوف کردن دید مهمانان به سمت بالا گردد. استفاده از پرده های سقف تا کف روش مناسب ایجاد بعد عمودی در اتاق است.

استفاده از مبلمان کوچک

انتخاب مبلمان در اتاق نشیمن های کوچک باید بر اساس ابعاد اتاق صورت گیرد. استفاده از مبل های بزرگ و جاگیر فضای اتاق را اشغال میکند و آن را خفه و محدود نشان میدهد. بنابراین سعی کنید از مبل های تکی و کوچک در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک بهره ببرید.

پرهیز از قرار دادن وسایل اضافی

سادگی همراه با زیبایی و عدم استفاده از وسایل غیرضروری که صرفا باعث بی نظمی و شلوغی در فضا میشوند, به دلبازتر شدن هر چه بیشتر فضای اتاق یاری میکنند. در چیدمان وسایل باید نوعی نظم و هماهنگی به چشم بخورد. اتاق هر چه خلوت تر باشد فضای آن بزرگتر به نظر می آید.

منبع: ساختمانچی

به "5 ترفند در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ترفند در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید