6 علت برای خریدن گلکسی S23 (و 3 علت برای نخریدن)

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، بالاخره بعد از مدت ها انتظار، سامسونگ از گوشی های سری گلکسی S23 رونمایی کرد. این خانواده از سه عضو تشکیل شده ولی در این مطلب قصد داریم به 6 علت برای خریدن و 3 علت برای نخریدن مدل استاندارد این خانواده یعنی گلکسی S23 بپردازیم. بنابراین اگر در خصوص این موضوع مردد هستید، توصیه می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

6 علت برای خریدن گلکسی S23 (و 3 علت برای نخریدن)

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32 SM-A325F/DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

8,399,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

18,099,000

17,699,000

تومان

خرید گوشی های سامسونگ از وبلاگ ساعت زنانه

مشاهده همه

دلایل برای خریدن

چیپست قدرتمند

طبیعتا هر نسل نو از گوشی های پرچم دار، از نظر توان سخت افزاری با بهبود های قابل توجهی نسبت به نسل قبلی روبرو می گردد. اما در این میان، سال جاری سامسونگ برای گوشی های سری گلکسی S23 رویکرد همیشگی خود را کنار گذاشته و در نتیجه در تمام بازارها همراه با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 به دست کاربران می رسند. البته این تراشه، همان تراشه استفاده شده در دیگر پرچم داران اندرویدی نیست و سامسونگ با همکاری کوالکام پیروز شده سرعت هسته اصلی پردازنده را افزایش دهد.

طبق آنالیز های اولیه، این تراشه نسبت به مدل معمولی اسنپدراگون 8 نسل 2 می تواند در حوزه های مختلف به خوبی عرض اندام کند و در این میان حتی رقیب قدرتمندی برای چیپست A16 قرار گرفته در مدل های پرو آیفون 14 محسوب می گردد. بنابراین با خرید گلکسی S23 با توان سخت افزاری فوق العاده ای روبرو می شوید و تا سال ها نگران پایین بودن قدرت سخت افزاری برای اجرای اپلیکیشن ها و بازی های مختلف نخواهید بود.

نمایشگر روشن

سال گذشته گوشی های سری گلکسی S22 با نمایشگرهای فوق العاد ه ای معرفی شدند و طبیعتا سال جاری هم سامسونگ برای این گوشی ها توجه زیادی به نمایشگر نشان داده است. مهم ترین ارتقای اجرا شده برای نمایشگر گلکسی S23، افزایش روشنایی آن است. نسل قبلی این گوشی از نمایشگر مبتنی بر حداکثر روشنایی 1300 نیت استفاده می کرد ولی حالا حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی S23 به 1750 نیت رسیده است. این یعنی از نظر حداکثر روشنایی تفاوتی با دو مدل دیگر این خانواده یعنی S23 پلاس و S23 اولترا ندارد. بنابراین به نظر می رسد سال جاری هم سامسونگ در رده بندی نمایشگر گوشی های هوشمند می تواند بار دیگر در بالا جدول رده بندی قرار بگیرد.

دوام بالای بدنه

با توجه به اینکه گوشی های سری گلکسی S23 هنوز راهی بازار نشده اند، در این زمینه هنوز نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم. اما در هر صورت بر اساس ادعاهای مطرح شده از طرف سامسونگ، این گوشی ها به لطف استفاده از شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 در پنل جلویی و پشتی، دوام بسیار بالاتری در برابر ضربات به ارمغان می آورند.

بنابراین اگر نگران ایجاد خط و خش روی بدنه و آسیب تماشا گوشی هستید، با خرید گلکسی S23 نسبت به نسل قبلی در این زمینه نگرانی کمتری خواهید داشت. بعلاوه مطابق معمول باید به پشتیبانی از گواهی IP68 هم اشاره کنیم که این یعنی کاملا ضدآب محسوب می گردد. البته با وجود افزایش دوام بدنه، با توجه به اینکه این گوشی ها قیمت بالایی دارند، مطمئنا تقریبا تمام کاربران آن ها از کیس محافظ استفاده خواهند کرد.

بهبود دوربین سلفی

اگر کیفیت دوربین سلفی اهمیت زیادی برای شما دارد، در این مورد باید بگوییم که گلکسی S23 از دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی بهره می برد. این در حالی است که نسل قبلی آن با دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی راهی بازار شد. البته دوربین سلفی نو صرفا از پیکسل های بیشتری بهره نمی برد بلکه حالا قابلیت فوکوس اتوماتیک را هم دریافت نموده و در محیط های کم نور می تواند سلفی های مجذوب نماینده تری ثبت کند. ضمناً قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه را از قلم بیندازیم. بنابراین می توانید ویدیو های 4K روان تری را ضبط کنید.

افزایش امکانات عکاسی در نور کم

سامسونگ مانند بسیاری از سازندگان گوشی های هوشمند، در چند سال اخیر توجه زیادی به بهبود کیفیت عکس های ثبت شده در محیط های کم نور نشان داده است. در این میان، گوشی های سری گلکسی S23 از الگوریتم های نوی برای پردازش تصاویر استفاده می نمایند که می توانند جزئیات موجود در تصاویر را بهبود ببخشند و رنگ ها را با دقت بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهند. بعلاوه اگر هوادار حالت پرتره هستید، با این گوشی حتی در محیط های کم نور هم می توانید افکت بوکه مجذوب نمایندهی دریافت کنید.

حداقل بر روی کاغذ، تمام این ویژگی ها و امکانات نو بسیار مجذوب نماینده هستند اما طبیعتا بدون آنالیز دوربین این گوشی ها، نمی توانیم نظر نهایی در خصوص تغییرات اجرا شده را صادر کنیم. اما به طور کلی اگر در محیط های کم نور عکس های زیادی را ثبت می کنید، به نظر می رسد گلکسی S23 در این زمینه نسبت به نسل قبلی بسیار بهتر ظاهر شده است.

طراحی مجذوب نماینده

همانطور که انتظار داشتیم، سامسونگ برای گلکسی S23 و S23 پلاس ماژول دوربین را تغییر داده و حالا این دو گوشی از نظر ظاهری شباهت زیادی به مدل اولترا پیدا نموده اند. با وجود اینکه طراحی گوشی یک موضوع کاملا سلیقه ای است، اما در هر صورت باید اعتراف کنیم که این رویکرد نو منجر به افزایش مجذوب نمایندهیت ظاهری گلکسی S23 شده است.

دلایل برای نخریدن

تغییر نکردن دوربین ها

با وجود اینکه گلکسی S23 از نظر پردازش تصاویر امکانات نوی را دریافت نموده، اما از سوی دیگر باید خاطرنشان کنیم که تمام دوربین های اصلی هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارند. این یعنی با خرید این گوشی، بار دیگر با همان دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 10 مگاپیکسلی روبرو می شوید. در بین گوشی های سری گلکسی S23، مهم ترین تغییر مربوط به دوربین فقط برای مدل اولترا عملی شده که از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی بهره می برد.

واقعیت این است که احتمالا این موضوع برای بسیاری از کاربران اهمیتی ندارد. اما برای بعضی کاربران، دوربین گوشی اهمیت بسیار زیادی دارد و برای این دسته از افراد، خرید گلکسی S23 در برابر نسل قبلی چندان منطقی نیست و احتمالا آن ها ترجیح می دهند همان S22 را خریداری نمایند که در کشورهای مختلف با تخفیف فروخته می گردد.

ظرفیت 128 گیگابایتی مدل پایه

بالاخره بعد از مدت ها انتظار و نقدها گسترده کاربران، سامسونگ سال جاری برای مدل پایه گلکسی S23 پلاس و S23 اولترا از حافظه داخلی 256 گیگابایتی استفاده نموده که دو برابر نسل قبلی است. برای مقایسه باید بگوییم که مدل پایه گوشی های سری آیفون 14 همچنان از 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می نمایند. اما متاسفانه این مزیت به مدل استاندارد سری S23 راه پیدا ننموده و کاربران با خرید مدل پایه این گوشی، با حافظه 128 گیگابایتی روبرو می شوند.

ثابت ماندن سرعت شارژ

متاسفانه سامسونگ از جمله شرکت هایی است که در زمینه سرعت شارژ گوشی های خود به شدت محافظه کارانه عمل می نماید. به نظر می رسد بعد از اتفاقی که سال ها قبل برای گلکسی نوت رخ داد، مدیران این شرکت دیگر علاقه چندانی به افزایش قابل توجه سرعت شارژ گوشی های خود ندارند. با توجه به همین موضوع، سال جاری هم گلکسی S23 مانند نسل قبلی از شارژ 25 واتی پشتیبانی می نماید.

این در حالی است که گلکسی S23 پلاس و S23 اولترا با بهره گیری از شارژ 45 واتی در این زمینه مجذوب نمایندهیت بیشتری دارند. اما به نظر می رسد سامسونگ تصمیم گرفته با پایین نگه داشتن سرعت شارژ گلکسی S23، تمایز دو مدل دیگر را افزایش دهد تا مجذوب نمایندهیت بیشتری برای کاربران داشته باشند.

سخن پایانی

همانطور که می توانید ببینید، این گوشی نسبت به نسل قبلی با ارتقا در بعضی زمینه ها روبرو شده است و در کل یک پرچم دار مجذوب نماینده محسوب می گردد. اما از سوی دیگر، بعضی بر این باور هستند که تغییرات اجرا شده چندان هم مهم نیستند. بنابراین در نهایت باید تصمیم گیرید که آیا گلکسی S23 با این تغییرات ارزش خرید بالایی دارد یا نه.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32 SM-A325F/DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

8,399,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

18,099,000

17,699,000

تومان

خرید گوشی های سامسونگ از وبلاگ ساعت زنانه

مشاهده همه

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 علت برای خریدن گلکسی S23 (و 3 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علت برای خریدن گلکسی S23 (و 3 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید