شروع فراوری محصولات ایران خودرو با استاندارد آلایندگی یورو 5

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، با کوشش جهادی مجموعه بخش های تحقیقاتی، طراحی و فنی ایران خودرو و قطعه سازان بخشی از محصولات این خودروساز با استاندارد آلایندگی یورو 5 فراوری و عرضه می گردد.

شروع فراوری محصولات ایران خودرو با استاندارد آلایندگی یورو 5

به گزارش گروه مالی وبلاگ ساعت زنانه، مدیرعامل ایران خودرو در مراسم فراوری انبوه محصولات ایران خودرو با استاندارد یورو 5 با تاکید بر اهمیت ارتقای کیفیت سیستم های فراوریی و توجه به محیط زیست براساس مسئولیت های اجتماعی این خودروساز گفت: برنامه فراوری بخشی از محصولات ایران خودرو با استاندارد آلایندگی یورو5 زودتر از بازه زمانی مشخص شده از سوی هیات دولت و در سال 98 قابل اجرا است.

فرشاد مقیمی با اشاره به اقدامات گسترده تحقیقاتی و فنی ایران خودرو به منظور تحقق اهداف زیست محیطی و فراوری خودرو ها با سطح استاندارد آلایندگی یورو5 اضافه کرد: ازآذرماه محصول پژو 206تیپ دو با استاندارد آلایندگی یورو5 فراوری شده است.

وی گفت: بیشتر محصولات این خودروساز از جمله خانواده 206، سمند، دنا، رانا، پارس و 405 به مرور با استاندارد آلایندگی یورو 5 فراوری خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه به بیان بخشی از دستاورد های ایران خودرو در ماه های اخیر پرداخت و با بیان این که صنعت خودرو در نوک پیکان تحریم های آمریکا بوده، گفت: اقدامات اصلاحی اجرا شده سبب بازگشتن فراوری به شرایط مناسب و فراوری روزانه بیش از دوهزار دستگاه شد.

مقیمی ادامه داد: فراوری خودروی دارای کسری قطعه یکی از معضلاتی بود که با آن روبرو بودیم و با هماهنگی ایجاد شده در شبکه تامین و فراوری توانستیم آن را کنترل کنیم که طبق هدفگذاری اجرا شده در بهمن ماه هیچ فراوری دارای کسری قطعه نخواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاور های این خودروساز در مقوله داخلی سازی و خودکفایی فراوری اشاره نمود و گفت: در مجموع بیش از 86 قطعه برای داخلی سازی هدف گذاری شده که 23 قطعه از آن به فراوری انبوه رسیده و 12 قطعه نیز در مرحله تست یک روز خط است که به زودی به فراوری انبوه خواهد رسید.

مدیرعامل ایران خودرو خودکفایی در بخش مواد اولیه را نیز از دیگر اهداف مشخص شده برای داخلی سازی فراوری و استفاده از ظرفیت های داخلی برای ایجاد ارزش اضافه نموده بیشتر در اقتصاد کشور بیان کرد.

مقیمی به اقدامات اجرا شده برای انطباق محصولات ایران خودرو با استاندارد های تکلیف شده اشاره نمود و گفت: از سال 96 تمامی محصولات به سطح استاندارد یورو 4 رسیده اند که درحال حاضر نیز با توجه به برنامه و سیاست های کلان کشور به سمت فراوری یورو 5 حرکت نموده ایم.

وی بومی سازی دانش فراوری محصول یورو 5 را از دستاورد های اخیر صنعت خودروی برشمرد و گفت: برای داخلی سازی در بخش نرم افزاری و سخت افزاری قطعات یورو 5 از توان مهندسان قطعه ساز داخلی بهره برده ایم و مسئله ای از نظر تامین قطعات برای تجهیز خودرو به استاندارد مورد نظر نداریم.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به فن آوری خاص و حساسیت بالای موتور های یورو5 نسبت به کیفیت سوخت گفت: با ارتقای سطح تکنولوژی فراوری خودرو، ضرورری است که سوخت مصرفی این خودرو ها متناسب با استاندارد یورو5 در صندلی های سوخت گیری سراسر کشور فراهم باشد.

مقیمی در ادامه ضمن انتقاد از این که همیشه از خودروساز به عنوان عامل اصلی ایجاد آلایندگی در هوای کلان شهر ها نام برده می گردد گفت: سهم خودرو های سواری در ایجاد آلایندگی های تهران 1.4 درصد است که ایران خودرو برای ارتقای محصولات عزم خود را جزم نموده است، در این میان سایر بخش ها نیز باید در جهت کاهش آلایندگی ها قدم بردارند.

در این مراسم نخستین خودروی مجهز به استاندارد آلایندگی یورو 5 با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون رئیس سازمان استاندارد از خط فراوری عبور کرد. این درحالی است براساس مصوبه هیات وزیران برنامه فراوریخودرو با سطح استاندارد آلایندگی یورو 5 از سال 99 اجباری می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شروع فراوری محصولات ایران خودرو با استاندارد آلایندگی یورو 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فراوری محصولات ایران خودرو با استاندارد آلایندگی یورو 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید