آیا می دانید پلاتیپوس نام چه حیوانی است؟

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، آیا شما می دانید که پلاتیپوس نام چه حیوانی است ؟ در ادامه این مطلب این جانور و خصوصیاتش را برای شما را معرفی کنیم . اگر شما می خواهید با این حیوان و ویژگی هایش آشنا شوید، در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه باشید. پلاتیپوس یکی از عجیب ترین و نامتعارف ترین حیوان هایی می باشد که در طبیعت وجود دارد. بار اولی که یک دانشمند توانست پلاتیپوس را ببیند گمان کرد که این یک شوخی می باشد! زیرا شکل پلاتیپوس بسیار عجیب است یک حیوان که دارای خصوصیات حیوان های مختلف است. پلاتیپوس دارای پاهای پره دار ، نوکی شبیه اردک، دمی شبیه سگ آبی و بدنی با خزهای سمور است!

آیا می دانید پلاتیپوس نام چه حیوانی است؟

میزان و شکل ظاهری

معمولا طول این حیوان از سر تا دمش برابر 38 سانتی متر و تنها طول دمش برابر 13 سانتی متر می باشد. وزن آن ها برابر 1/4 کیلوگرم است.البته پلاتیپوس های منطقه ها سردسیر ، وزنشان بیشتر از پلاتیپوس های سایر منطقه ها است. فسیل های این حیوان حاکی از آن است که طول آن ها در گذشته دو برابر میزان اکنون آن ها بوده است! پلاتیپوس دارای خزی متراکم است که به او یاری می نماید تا زیر آب هم گرم بماند. معمولا قسمت خزی آن ها به رنگ قهوه ای تیره ولی قسمت اندکی در کنار چشمشان دارای رنگ روشن تری است.

رژیم غذایی این جانور

این جانور غذایش را در زیر آب پیدا می نماید و از گوشت خواران است. از بویایی قوی اش برای شکار کردن سود می برد. غذای این حیوان عبارت است از صدف های دریایی، حشرات و کرم ها. پلاتیپوس غذا را با گل وارد دهانش می نماید و به یاری این گل غذایش را هضم می نماید.

حقایق جالب راجع به پلاتیپوس ها

پستانداری که تخم می گذارد!

یک پستاندار باید خون گرم باشد ، بدنش از مو یا خز پوشیده باشد و مهم تر نمی تواند تخم بگذارد! که این جانور با اینکه پستاندار است ولی تخم می گذارد! جالب است بدانید که در دنیا به غیر از پلاتیپوس چهار پستاندار دیگر نیز می توانند تخم بگذارند.

جانوری که با دندان متولد می گردد!

این موجود نوک دارد و داشتن دندان این موجود غیرمعمولی باشد. البته پلاتیپوس ها فقط در اوایل زندگیشان دندان دارند و دندانهایشان را قبل بلوغ از دست میدهند. هرچند آن ها احتیاجی به دندان ندارند ولی فقط در ابتدای زندگیشان دندان دارند!

جانوری که میدان الکتریکی فراوری می نماید!

این حیوان میدان الکتریکی ای را با انقباض ماهیچه هایش فراوری می نماید و به یاری آن راهش را شناسایی می نماید. میدان الکتریکی و حس بویایی قویش به آن ها یاری می نماید تا شکارشان را به راحتی هرچه تمام تر بتوانند پیدا نمایند.

پلاتیپوس ها سمی هستند!

جنس نر این حیوان غده ای در کنار انگشت پاهایش دارد که می تواند با آن ها سم فراوری کند. سم آن ها کشنده است. سم آن ها درد زیادی به طعمه وارد می نماید که تمام ماهیچه های طعمه از کار بیافتد. وجود این سم حالت دفاعی برای او است. توجه کنید که اگر پلاتیپوسی رادیدید ، خیلی مواظب این خطر باشید!

پلاتیپوس ها معده ندارند!

وظیفه معده هضم غذا می باشد ولی نوع غذای این حیوان بسیار ساده بوده به طوری که دیگر نیازی به هضم آن ندارد. دانشمندان با یاری فسیل می گویند شاید اجداد آن ها معده داشتند ولی در طول تکامل به تدریج این عضو یعنی معده که فرقی برای آنها نداشت کم کم درآن ها از بین رفته!

کجا پلاتیپوس ببینیم؟

پلاتیپوس ها در نقاط کمی از دنیا زندگی می نمایند و اکثرا در جنوب شرقی استرالیا وجود دارند. آن اکثرا در آب هستند ولی ممکن است بتوانید این جانور را در خشکی های استرالیا ببینید.

منبع: همگردی

به "آیا می دانید پلاتیپوس نام چه حیوانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می دانید پلاتیپوس نام چه حیوانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید