احتمال انتقال ویروس کرونا به وسیله سطوح؛ یک در 10 هزار

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، این مرکز به مردم سراسر دنیا توصیه می نماید پروتکل های بهداشتی را برای ضد عفونی سطوح رعایت نمایند، اما در این مورد وسواس نداشته باشند.

احتمال انتقال ویروس کرونا به وسیله سطوح؛ یک در 10 هزار

همه گیری کرونا باعث شده است که بیشتر مردم دنیا همراه خود مواد ضدعفونی نماینده داشته باشند و بیش از هر زمان دیگری پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند. با این وجود بعضی متخصصان بهداشت عمومی بر این باور هستند زیاده روی در ضدعفونی سطوح کاربرد چندانی ندارد و تنها باعث اتلاف وقت و انرژی می گردد.

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از مردم دنیا از ابتدای همه گیری کرونا مطرح شده بود این سوال مهم بود که آیا ویروس کرونا از روی سطوح منتقل می گردد یا خیر. آخرین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده می گوید خطر انتقال به وسیله سطوح بسیار کم است. براساس برآوردهای تقریبی احتمال انتقال ویروس از روی سطوح از سوی این مرکز یک در ده هزار برآورد شده است.

این مرکز تحقیقاتی تاکید می نماید بعضی مکان های حساس همچون اتاق های عمل، مراکز درمانی و بهداشتی باید پروتکل های بهداشتی به شدت رعایت گردد، اما ضد عفونی شدید و غیر معمول مراکز تجاری، لابی هتل ها و بعضی مراکز عمومی در حد معقول کفایت می نماید و نیازی به نگرانی و وسواس شدید نیست. در این گزارش آمده است که تمیزکردن معمولی با مواد شوینده و صابون در بسیاری از موارد کافی است و خطر انتقال را به شدت کاهش می دهد.

در این گزارش به این نکته مجددا اشاره شده که ویروس کرونا به وسیله هوا بیشتر از سطوح قابلیت انتقال دارد. در صورتی که بسیاری تصور می نمایند با تمیز کردن سطوح در امان هستند ولی ماسک نمی زنند راستا کاملا اشتباهی را در پیش می گیرند. در گزارش توصیه شده، سطوحی که در معرض تماس زیاد قرار دارند، ضدعفونی شوند و زدن ماسک و بهبود سیستم تهویه را یکی از مهم ترین عوامل در کاهش انتقال ویروس می داند.

آخرین اخبار کرونا را در وبلاگ ساعت زنانه بخوانید.

منبع: دیجیاتو

منبع: تجارت نیوز

به "احتمال انتقال ویروس کرونا به وسیله سطوح؛ یک در 10 هزار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال انتقال ویروس کرونا به وسیله سطوح؛ یک در 10 هزار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید