سخت گیری ها در مبادی ورودی کشور برای جلوگیری از شیوع سویه نو کرونا

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در خصوص تشدید سخت گیری ها در مبادی ورودی کشور برای جلوگیری از شیوع سویه تازه کرونا توضیح داد.

سخت گیری ها در مبادی ورودی کشور برای جلوگیری از شیوع سویه نو کرونا

به گزارش خبرنگار وبلاگ ساعت زنانه، محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در خصوص تشدید سخت گیری ها در مبادی ورودی کشور برای جلوگیری از شیوع سویه تازه کرونا اظهار کرد:اگر سویه تازه ویروس کرونا منتشر شود ممکن است نحوه مقابله و برخورد با آن بسیار سخت باشد و نمی توان در زمان کمی این سویه را قضاوت کرد و باید چند هفته از رفتار این ویروس و جهش های تازه بگذرد تا بتوان نظر قاطعانه تر و کارشناسی تری را بیان کرد.

او ادامه داد: در حال حاضر شواهد نشان دهنده این مسئله است که این سویه تبعات شدیدترین نسبت به سایر جهش های کرونا دارد به همین دلیل ما نیز تمهیدات متفاوتی را برای مواجهه با این ویروس در نظر گرفته ایم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که قصد مسافرت به کشور های آفریقای جنوبی، بوتسوانا، نامیبیا، زیمباوه، لسوتو و اسواتینی دارند مسافرت خود را به تعویق بیندازند. ما نیز تمام اطلاع رسانی های لازم به مسافرین را به تمام فرودگاه ها و مرز های زمینی و دریایی کشور ابلاغ کردیم و مسافران بدون آگاهی از کشور خارج نخواهند شد.

گویا اضافه نمود: ما در این مورد نهایت سختگیر را اعمال می کنیم تا اتفاقی در کشور رخ ندهد همچنین با توجه به اینکه ما در کشور پرواز مستقیم از این کشور ها نداریم مانع ورود افراد غیر ایرانی از این کشور ها به ایران شد همچنین وطن آن ما که در این کشور ها به دلیل حضور دارند و قصد بازگشت به ایران دارند باید در دو نوبت تست پی سی آر شان منفی شود و در قرنطینه بماند و پس از آن وارد کشور شوند

او بیان کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان برای پیشگیری از ابتلا به انواع سویه های کرونا توصیه می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سخت گیری ها در مبادی ورودی کشور برای جلوگیری از شیوع سویه نو کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخت گیری ها در مبادی ورودی کشور برای جلوگیری از شیوع سویه نو کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید