از مراسم رونمایی سری گلکسی S23 سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، سامسونگ در تاریخ 12 بهمن قصد دارد اولین رویداد آنپکد سال 2023 را برگزار کند و در این مراسم شاهد رونمایی از گوشی های سری گلکسی S23 خواهیم بود. طی ماه های گذشته جزئیات بسیار زیادی از این گوشی ها منتشر شده و به همین علت نکته ناگفته ای از آن ها باقی نمانده است. اما آیا در این مراسم به غیر از این گوشی ها، با محصولات دیگری هم روبرو می شویم؟ در ادامه به ویژگی های فاش شده از گوشی های سری گلکسی S23 و سایر محصولاتی که احتمالا در این رویداد معرفی می شوند، می پردازیم.

از مراسم رونمایی سری گلکسی S23 سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟

گلکسی S23 اولترا

طبق گزارش های منتشر شده، سامسونگ برای این گوشی توجه ویژه ای به سیستم دوربین نشان داده است. بر اساس اعلام منابع موثق، این گوشی از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده می کند. سنسور استفاده شده در کنار ثبت عکس های مبتنی بر جزئیات زیاد، می تواند در محیط های کم نور هم ویدیو های 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه با نوردهی مناسب ضبط کند. حتی در محیط های پرنور هم قادر به ثبت رنگ های دقیق تری است. همچنین برای دوربین سلفی هم سامسونگ از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است.

امسال به جای اینکه پرچم داران سامسونگ همراه با دو تراشه راهی بازار شوند، در تمام کشورها با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 به دست کاربران می رسند. البته با نسخه معمولی این تراشه سروکار نداریم و سامسونگ با همکاری کوالکام، برای این پرچم داران یک نسخه اورکلاک شده را توسعه داده است. بنابراین نسبت به مدل معمولی می تواند سرعت بیشتری ارائه دهد.

از نظر ظاهری، گلکسی S23 اولترا تفاوت خاصی با نسل قبلی ندارد. البته لبه های نمایشگر اندکی تخت تر شده ولی این تفاوت هم چندان محسوس نیست. همچنین باید به استفاده از اولترا واید 12 مگاپیکسلی، دو دوربین زوم 10 مگاپیکسلی، بهره گیری از قلم S Pen و پشتیبانی از حداکثر 12 گیگابایت رم اشاره کنیم. گفته می شود کاربران می توانند مدل 1 ترابایتی این گوشی را هم خریداری کنند که احتمالا این مدل مورد توجه افرادی که اهل فیلمبرداری 8K هستند قرار می گیرد.

گلکسی S23 و S23 پلاس

دو عضو دیگر خانواده سری گلکسی S23 هم قرار نیست نسبت به نسل قبلی با تغییرات زیادی روبرو شوند. به غیر از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، باید به افزایش نسبی ظرفیت باتری هم اشاره کنیم. ظاهرا این گوشی ها با حداقل حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه می شوند که خبر خوبی برای کاربران به شمار میرود.

اما در زمینه نمایشگرهای 6.1 و 6.6 اینچی در کنار دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 10 مگاپیکسلی با تغییر خاصی روبرو نمی شویم. مهم ترین تغییر ظاهری مربوط به ماژول دوربین این دو گوشی است و همانطور که در تصویر بالا می توانید ببینید، دوربین ها به طور مستقیم روی پنل پشتی قرار گرفته اند و به همین خاطر همان طراحی استفاده شده برای دوربین های مدل های اولترا، حالا برای دو مدل دیگر مورد استفاده قرار گرفته است.

گلکسی بوک 3 اولترا

سامسونگ معمولا در مراسم رونمایی از گوشی های پرچم دار خود، حداقل از یک محصول دیگر هم رونمایی می کند. بر اساس شواهد موجود، ظاهرا در این رویداد با لپ تاپ تازه سری گلکسی بوک روبرو خواهیم شد. ظاهرا این لپ تاپ گلکسی بوک 3 اولترا نام دارد. هنوز در رابطه با مشخصات این لپ تاپ نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم. ولی می توانیم انتظار بهره گیری از نمایشگر OLED لمسی را داشته باشیم. در کنار بهبود عملکرد، احتمالا این لپ تاپ در زمینه پشتیبانی از قلم لمسی می تواند امکانات بیشتری را ارائه کند.

احتمال معرفی پایین: تبلت ها و هدفون تازه

به غیر از گوشی های گلکسی S23 و گلکسی بوک 3 اولترا، به احتمال زیاد با هیچ گجت دیگری روبرو نخواهیم شد. مدتی قبل یکی از خبرگزاری های کره ای گزارش داد که سامسونگ معرفی تبلت های سری گلکسی تب S9 را به دلیل شرایط مالی جهانی و فروش پایین از انتظار نسل قبلی، به تعویق انداخته است. بنابراین در این رویداد نباید انتظار معرفی تبلت های تازه را داشته باشیم. در مورد هدفون تازه هم می توانیم همین را بگوییم که در این زمینه گزارش موثقی منتشر نشده است.

همچنین بدون شک خبری از معرفی محصولاتی مانند گوشی های تاشو، گوشی های سری گلکسی A و ساعت های سری گلکسی واچ نخواهد بود.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

18,059,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32 SM-A325F/DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

8,452,000

تومان

خرید گوشی های سامسونگ از وبلاگ ساعت زنانه

مشاهده همه

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "از مراسم رونمایی سری گلکسی S23 سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مراسم رونمایی سری گلکسی S23 سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید