گلکسی Z Fold 4 با تراشه پرچمدار کوالکام و ویژگی های بهبود یافته عرضه شد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، سامسونگ تازهترین گوشی پرچمدار تاشو خود به نام گلکسی Z Fold 4 را به تازگی به بازار عرضه نموده است. این دستگاه با بهبود های متعددی نسبت به نسل قبلی خود همراه شده است. در ادامه به آنالیز مشخصات پرچمدار تاشو تازه سامسونگ می پردازیم.

گلکسی Z Fold 4 با تراشه پرچمدار کوالکام و ویژگی های بهبود یافته عرضه شد

طراحی و نمایش

طراحی گلکسی Z Fold 4 کاملا شبیه گلکسی Z Fold 3 است. اندازه این دستگاه 3.1 میلی متر کوتاه تر از Z Fold 3 و نسبت به آن باریک تر است. گلکسی Z Fold 4 کمی عریض تر از مدل قبلی است و وقتی با حاشیه های نازک ریزر ترکیب می گردد، نسبت تصویر 23:9 را برای نمایشگر بیرونی به ارمغان می آورد. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش خارجی 6.2 اینچی و صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچی با نسبت تصویر تازه 10.8:9 می باشد که در مقایسه با نسبت تصویر 11.2:9 به کار رفته در مدل قبلی، مربعی تر است.

نمایشگر بیرونی، به یک پنل Dynamic AMOLED با رزولوشن 2316 در 904 پیکسل اچ دی پلاس مجهز شده است. در حالی که صفحه نمایش داخلی یک پنل Dynamic AMOLED با رزولوشن 2176 در 1812 پیکسل +QXGA را ارائه می دهد. هر دو نمایشگر از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می نمایند. صفحه نمایش داخلی دارای روشنایی معمولی 1000 نیت است؛ در حالی که صفحه نمایش بیرونی و پنل پشتی دارای محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس هستند. فریم این دستگاه از آلومینیوم ساخته شده است و 8 گرم سبک تر از نسل قبلی است.

مشخصات

این گوشی هوشمند تازهترین تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 ساخته شده تحت فرآیند 4 نانومتری پیشرو در صنعت TSMC را در خود جای داده است. این تراشه با حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 1 ترابایت حافظه داخلی UFS 3.1 (بسته به بازار عرضه) همراه خواهد بود. گلکسی Z Fold 4 با یک باتری 4400 میلی آمپر ساعتی همراه با شارژ سریع 25 واتی ارائه خواهد شد. این باتری در مدت 30 دقیقه به اندازه 50 درصد شارژ می گردد.

این گوشی هوشمند از نظر نرم افزاری نسبت به نسل قبلی پیشرفت زیادی داشته است و با رابط کاربری مبتنی بر Android 12L (یک نوار وظیفه شبیه به رایانه شخصی در پایین دستگاه که امکان دسترسی فوری به برنامه های اخیر، برنامه های پرکاربرد و ... را فراهم می نماید) ارائه می گردد.

حالت Flex یکی دیگر از قابلیت های این گوشی تاشو می باشد. در این حالت، با نیمه تا شدن، گوشی در حالت لپ تاپ فعال می گردد و دوربین را برای تماس ویدئویی در برنامه های تحت پشتیبانی فعال می نماید. بعلاوه می تواند نیمه پایینی صفحه نمایش را به یک صفحه لمسی و نوار میانبر نیز تبدیل کند. قلم S Pen این دستگاه، عملکرد تازهی به نام استخراج متن که یک روش سریع و آسان برای کپی و پیست متن با استفاده از S Pen است، را ارائه می دهد.

از گزینه های اتصال این گوشی هوشمند می توان به 5G، 4G LTE، GPS، وایفای 6E، بلوتوث 5.2 و پورت USB Type-C برای شارژ و همگام سازی داده ها اشاره نمود. این گوشی هوشمند رتبه IPX8 برای مقاومت در برابر آب را ارائه می دهد.

دوربین

سیستم دوربین گلکسی Z Fold 4 نیز نسبت به مدل سال گذشته ارتقاء یافته است. این گوشی هوشمند یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با پشتیبانی OIS و EIS، یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر را ارائه می دهد. این دستگاه بعلاوه به زوم دیجیتال 30 برابری که سامسونگ آن را زوم فضایی می نامد، نیز مجهز شده است.

نمایشگر خارجی این دستگاه با یک دوربین 10 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم f/2.2 و نمایشگر داخلی با همان دوربین 4 مگاپیکسلی نسل قبلی عرضه می گردد. در حال حاضر مدل 12 گیگابایت رم+ 256 گیگابایت حافظه با قیمت اولیه 1800 یورو، مدل 12 گیگابایت رم+ 512 گیگابایت حافظه با قیمت 1920 یورو و مدل 12 گیگابایت رم+ 1 ترابایت حافظه با قیمت 2160 یورو پیش فروش می شوند. این دستگاه در حال حاضر در سه رنگ مشکی فانتوم، بژ و خاکستری موجود است.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "گلکسی Z Fold 4 با تراشه پرچمدار کوالکام و ویژگی های بهبود یافته عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی Z Fold 4 با تراشه پرچمدار کوالکام و ویژگی های بهبود یافته عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید